Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hur har du gjort majola? Kom bebisen igång igen av sig själv?

Vilse: jag hade massa tecken i en månad innan fl som jag googlade på, förutom då alla känningar bara dog några dagar. Man blev rätt grinig när det ändå tog lång tid dock... :p men du är ju tillräckligt nära för att det ska vara "ok" att googla det. När man är så nära bf går man ju ändå och letar tecken.

Knapplån

Ang dop så lär det bli kul... Jag jobbar o svenska kyrkan men Tova ska inte döpas. Det får hon välja själv den dagen hon är gammal nog för det. Eller om hon vill konfirmeras med sina kamrater, så ordnar vi dop då.

Hon är förresten helt återställd, proverna var normala idag. Men vi blir kvar imorgon med för hela kuren antibiotika. Vi har fått låna vagn och varit ute på två promenader i solen, helt underbart! :love:
Hon ammar fullt nu, ingen mer sondmatning :bump: Hon hade hållt vikten första dygnet, hoppas hon fortsätter så. Är ju helt normalt att de tappar lite när man slutar sondmata annars.

Och angående hinnsvepning började de ju på mig redan v 36+5. Service :D

När man är så nära bf går man ju ändå och letar tecken.

Nähä - menar du? :D

Ni som fått - ändrades era matvanor något sista tiden?
Jag äter äter och äter lite till just nu. Vissa dagar gör jag inte annat än äter och vilar O_o
Och det är gärna sådan mat jag normalt inte brukar vilja kränga i mig - mycket grädde och sånt skit :D

Ganska övertygad om att det är kroppens sätt att börja lagra energi, jag har ju "bara" gått upp 10 kg - men troligen har lilleman även "snott" lite kg från mig (jag känner mina revben betydligt tydligare nu bla). Dock hoppas jag det drar igång snart - annars kommer jag snart vara smällfet med tanke på denna kosten :D

Mjaa... Jag åt nog ganska normalt, kanske till och med mindre ? Mindre sött och onyttigt i alla fall. Nu är det dock helt galet vad jag äter. Det är mat heeeela tiden :o inte så himla stora portioner dock.

Knapp

Vart hos en väninna hela dagen och nu är jag helt slut! Vi åkte på säkert Sveriges skumpigaste väg men inte satte det igång ngn förlossning inte. :cool:
Nu ska jag nog ta och krypa till sängs innan jag somnar i soffan!

Hur har du gjort majola? Kom bebisen igång igen av sig själv?

Vi åkte in på ctg och ultraljud för säkerhets skull. Allt visade på en bebis som mår strålande. Eftersom jag upplevde minskade fosterrörelser erbjöds jag igångsättning, men jag avböjde eftersmo hon verkar må så bra. Om hon verkar slö imorgon så får vi komma in igen på förmiddagen och göra en ny bedömning, men annars har jag ju reguljärt ctg på måndag.

Alltså, det är fortfarande en tjej (till 99%), vikten uppskattades till 3400 g +/- 10%, normalt utvecklad. Ligger fortfarande rätt högt upp.

Skönt att bebisen mår bra :) hoppas att hon visar lite mer power i morgon så ni inte behöver vräka henne.

Kl
Jisses vilken dag! Framför allt kväll. Alva har velat ligga vid bröstet konstant, bebismys i all ära men jag blev duktigt hungrig framåt kvällen och började laga mat, avbröt för att mata och ser samtidigt alla saker vi borde göra hopa sig. Vi behöver dammsuga, tvätta ikapp, skura golv, komma ifatt med disken, städa toaletten, byta däck på min bil (som fortfarande är vintersulad med dåligt balanserade däck!!) och egentligen behöver den städas också då den är duktigt skräpig :meh: skitkul. Ska försöka sparka på sambon i morrn så vi kan beta av hemmet i alla fall, jag blir bara sur av att bo i en röra.

Ja, man kan ju absolut ha någon annan som pratar vid namngivningen :)
Vi döper av lite samma anledning som Apollo, vi är inte heller troende på så vis att vi går i kyrkan, men vi är döpta, jag är konfirmerad och vi är gifta i kyrkan. Vi kommer inte leda barnen åt något håll, utan härifrån får de välja själva.

Vi hade en fin dag med kanonväder! Sist vi var i den kyrkan var när vi vigdes i december och då var det extrem blötsnöstorm... Imse Vimse Spindel sjöngs i tre versioner, först den vanliga, sen den snabba och sen den stora enligt dotterns önskemål och hon var så stolt och glad :)

Zewz, vad härligt att höra att Tova är återställd!

Feeeel svar - du skulle ju svara att du sista veckan åt som en flodhäst!! Då hade jag ju kunnat räkna in det som ytterligare ett tecken :angel:

majola: Skönt att allt var bra med lilltjejen. Erbjuder de lätt igångsättning där nere? Känns inte som om man skulle bli erbjuden det här bara för att man känner lite rörelse (men allt visar sig vara bra.).

Jag var ju iväg och fotade magen för en vecka sedan - nu börjar det trilla in lite bilder :D (än har jag inte fått dem mer skickade på facebook så kvaliten är inte den bästa på dessa bilderna. Men jag vill gärna visa ändå :D )

f%25C3%25B6rhandstitt%2520mage.jpg

f%25C3%25B6rhandstitt%2520mage2.jpg

f%25C3%25B6rhandstitt%2520mage4.jpg

Jag hade säkert ätit mer om jag inte ägnat hela sista veckan åt att ligga på sängen ;)

Vilka fina bilder! :)

Jag försökte få sambon att ta några "finbilder" härom dagen. Men han är verkligen ingen fotograf (och favoritperspektiven är antingen grod- eller fågelperpektiv - så, en smällfet dvärg eller en gigantisk jätte, vilket är charmigast? :grin:).

Han lyckades få till en okej bild. När jag granskar den ser jag att jag HELT saknar ögonbryn??? Vad i....? :devil:

Senast ändrad:

Vet inte. Lakaren sa att det ar mamman som kanner bebisen och graviditeten bast och att de inte vill riskera en frisk och fardig bebis bara for att maskinerna sager att allt ar bra. Men det var ju inte sa att de rekommenderade att satta igang eller blev bekymrade nar jag avbojde.

Idag ror hon sig mer sa vi aker inte in. Sjalv ar jag sjukt och yrslig. Ska nog forsoka fa lite frisk luft nu.

Woho! Idag har ryggsmärtorna ökat (främst i morse dock), jag fått illningar/hugg i ljumskarna samt att hela bäckenet/höften känns öm :D Och då jag bara läser vissa utvalda sidor/inlägg på forum så ska detta betyda att förlossningen drar igång väldigt snart :D (de inlägg som säger att de gått så i flera veckor förtränger jag)

Jag gör en dans för mig själv:
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

(förövrigt är det helt sjukt att man kan se smärta som något bra, men men... :p )

Haha jag känner också igen det fast med en förnärmad hund ;)

Jag har haft 10 minuter mellan förvärkarna under hela dagen, nu i kväll har det lugnat ner sig till 15 - 16 minuter mellan. Jag kommer säkert gå så här i flera veckor nu men i alla fall - det känns som ett steg i rätt riktning att det är regelbundet i alla fall.

Tack!
Dansar lite tillbaka.
1 timme och 28 minuter till bf nu.
Känns som ett skämt.

/Majola, den inbillade gravida...

:bump::banana::bump::banana:
Dansar lite för oss som är kvar! :D

Jag har varit vaken sen 4, mina morgnar blir bara tidigare och tidigare! :crazy:
Och såklart glömde jag ta järntabletten där vid 4 så nu måste jag vänta 2 timmar innan jag får äta frukost och jag är sååå hungrig!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka