Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Delvis kl
Nu är jag baskemig inne här varje morgon och kollar om det kommit bebis men fortfarande ingen action. Kom igen nu alla kvarvarande bebisar!

För övrigt gaaalet synd om mig idag, tycker jag. Jag har fått en öm bula av fragminet som sitter så lägligt att det gör ont att böja benet och jag råkar sätta Alva där när jag sätter henne i knäet. Utöver det fick jag en fot där, inte särskilt hårt men ändå, i morse så jag skrek i högan sky av smärta :p undrar hur jag lyckas :rofl:

Nähä, dags att masa sig ur sängen. Jag börjar bli vansinnigt trött av att bli avbruten i sömnen hela tiden och eftersom att sambon är ledig till fredag innan han börjar nya jobbet funderar jag på om jag ska investera i en pump idag och se hur mycket man hinner pumpa ut. Vore rätt nice med några timmars sammanhängande sömn inatt och sambon gör ändå inte särskilt mycket nytta. Han kallar det extra pappaledighet och jag får lov att säga att det blir extra datorledighet :meh: Jag begriper inte hur man orkar sitta timme efter timme och spela dator, dag ut och dag in :o

Jag saknar också fler bebisar, kom igen nu!
Stackars dig att få en ond knöl, aj! Låter som en bra idé att passa på att gå sova lite när sambon ändå är hemma :) Sixten har börjat sova så dåligt och amma ofta på nätterna, jag hoppas att det är tillfälligt för att öka produktionen efter hans sjuka då han åt så dåligt. Han är fortfarande sjukt täppt på framförallt nätterna, stackarn.

Just nu har vi det dock rätt bra, var ute på en fm-promenad efter dagislämning och så blev han sjukt hungrig, så vi har amningspaus på en solig parkbänk :)

Här händer det tyvärr inte så mycket. :(
Natten har förvisso varit ganska jobbig, gjort väldigt ont i höfterna/bäckenet när jag försökt ta mig upp på toa. Men nu på morgonen så är det betydligt mycket bättre. Tyvärr :p

Jag lägger min förhoppning till bm ikväll - måtte en hinnsvepning sätta igång allt!

Majola: BF nu... Känns det som om det kommer någon bebis idag? Eller du tror fortfarande att graviditeten är inbillad? :p

Micks: Måste du vänta två timmar på att äta efter järntabletten?

Här görs ingen hinnsvepning förrän v. 41 om man inte har särskilda skäl för det. Hoppas du får bättre tur :)

Jag har ju börjat somna mig igenom alla nattamningar. Även om jag försöker att hålla mig vaken dröjer det inte länge innan jag sover så antalet timmar är det nog inget fel med men däremot avbrotten samt att man sover lite med ena ögat öppet så att säga blir tufft. Man sover ju inte särskilt hårt med en bebis i sängen och det är ju inte så att man vaknar efter att hon somnat så man kan lägga henne i sängen igen :p

Låter mysigt att sitta på en solig parkbänk. Jag tänkte ta mig en promenad till centrum och unna mig en stor mjukglass i våffla idag (och den där jäklans pumpen). Det tycker jag att jag är värd efter 2 dagar som lättretad efter dålig sömn. Jag tänker inte vara trött och lättretad särskilt mycket mer utan sätter hoppet om sömn till inatt :)

Jag har bestämt sagt till gubben att jag inte tänker lämna bm's rum innan hon gjort en svepning - så måtte hon inte trilskas haha :D

Mjukglass i våffla lät underbart gott :love:

Nu jäklar ska jag sätta igång förlossningen!
Springa i trappa samt måla väggar (sträcka på sig samt böja sig en del) borde väl vara precis vad som behövs?
Ska bara försöka hitta några målarkläder som passar först............. :crazy:

Micks: Måste du vänta två timmar på att äta efter järntabletten?

Ja... :cool:
Den får inte tas ihop med mat eller novalucol eller gaviscon (eller liknande) och den ska tas på tom mage (morgon) eller med två timmar utan mat före och efter för att tabletten ska ge effekt. :crazy:

Phu - två väggar senare är jag rent slut (och helt vit) :rofl: Men inte ett tecken till att lilleman tyckte det var jobbigt och vill komma ut :cool:

Tror jag skiter i detta och städar lite istället. :cautious:

Ingen bebis har inte. Var hos gyn pa fm. Har fortfarande inte borjat oppna mig men hade i alla fall mjuknat lite.

Har halvonda men korta varkar nu och har lagt mig for att se om de upphor.

Micks: vad är det för järntabletter? Jag har ju sluppit järn nu, men har ätit vid andra tillfällen. Då har det gått lika bra att ta den bara en stund innan eller efter mat, effekten har varit densamma.

Majola: vad bra att det går framåt i alla fall, även om det går saaaakta.

Niferex

Intag av NIFEREX ® med mat och dryck:

Niferex ska inte tas med mat. Substanser i vegetarisk mat( t.ex. flingor och grönsaker) kan
bilda komplex med järn(t.ex. fytater,oxalater och fosfater). Dessa komplex hindrar dig från
ta upp järnet. Innehållsämnen i kaffe, te, mjölk och koladrycker kan också minska upptaget av järn i blodet.

Niferex bör inte tas samtidigt med mat eller dryck som innehåller kalcium eftersom upptaget av järn i kroppen minskar om kalcium intas samtidigt.

Administrering

Ta Niferex med minst ett ½ glas vatten. Tugga INTE kapseln. Läkemedlet bör intas antingen
på tom mage på morgonen ungefär en timme innan frukost eller minst 2 timmar före eller 2
timmar efter måltid.

Ser nu att jag kanske missuppfattat tidsintervallet lite och missat "minst 2 timmar före eller 2 timmar efter måltid". Fast å andra sidan... Tar jag tabletten två timmar efter måltid och sen slänger i mig en macka så är det ju klart att den mackan påverkar effekten...
Och BM säger att jag ska följa det som står i bipacksedeln så... :cool:

Trist. Gör de hinnsvepningar där nere? (kan man ens göra det innan man börjat öppna sig? :confused: )
Och vad trist att gå med värkar utan att det hänt jättemycket nertill O_o

Min dag blev lite omplanerad, 14.20 ringde de från ystad och sa att min bm blivit sjuk och var tvungen att ställa in besöket idag (PANIK!! Min hinnsvepning var i stor fara!!). Fick ny tid inbokad på fredag dock.
Frågade om det fanns möjlighet att klämma in mig lite snabbt hos någon annan bm idag, just bara för hinnsvepningen (jag - desperat? nääääää). Det fanns det tyvärr inte - men de hade ungdomsdropin mellan 14-17 och där kunde jag säkert få ett par minuter bara jag var beredd på att få vänta.

Valet var lätt - vänta tills på fredag eller riskera att sitta och vänta i ett väntrum? Jag var i väntrummet 20 minuter senare :p
Tur som jag hade så var där inga andra - och min ordinarie bm hade inte gått hem ännu! Så jag fick ett vanligt besök med mätningar och allt - samt en hinnsvepning! :bump:

Läget som det ser ut nu:
* 2 cm av tappen har försvunnit (samma som för två veckor sedan)
* Nedre livmodermunnen (halsen? ja, vad det nu heter) har öppnat sig 2 cm, samt övre har öppnat sig ca 0.5 cm. Så detta har verkligen gått framåt :D
* Hon kunde även känna att huvudet kommit ett steg längre ner (kommer dock inte ihåg vad detta hette :o )

Så här går det det verkligen framåt :banana: Bara hoppas det gått tillräckligt mycket framåt för att hinnsvepningen ska göra någon nytta :D

Om inte - så är tiden kvar på fredag. För som bm sa, har du inte fött till dess vill du säkert göra en ny svepning...? ;)

Senast ändrad:

Urk, låter jobbigt. Så noga var jag aldrig när jag tog dem. Mitt järnvärde är dock så pass bra att jag slutat ta dem nu när magen börjat klabba lite så mig ska du nog inte lyssna så noga på :p

Men skulle man inte kunna ta dem på kvällen? Oftast äter man ju inte sista tiden innan man lägger sig, och efter man lagt sig äter man ju inte :p
Så slipper man det där med att gå och vänta på frukosten menar jag....

Herregud, jag lyckades göra en hel novell av något helt odramatiskt. :eek: :D
Aja, jag skyller på godiset jag köpte - måste vara därför jag är lite speedad nu :angel: :D

Hoppas det ger effekt! :banana:
Jag vill också göra hinnsvepning... :angel:

Men nästa besök är inte förrän den 16:e. Har inte troll kommit då ska jag baske mig fråga! (men jag tror inte min BM är den som delar ut svepningar bara sådär faktiskt)

Och sambon ville INTE dela med sig av sina prostaglandiner igår inte! Känner mig fruktansvärt bortprioriterad! :mad:

16:e är väl 4 dagar innan bf för dig? Håller tummarna om att du missuppfattat din bm och att hon visst gärna delar ut någon svepning ;)

Ang. järnet - hon vill ju att jag tar 2 om dagen och två på en gång är inte att tänka på - så jag tar på kvällen också! :p
Kvällen är nästan lite värre faktiskt. Morgonen har jag fått att funka någorlunda iom att jag tar kl. 4 när jag vaknar och inte är lika vrålhungrig som vid 6.
Men på kvällen måste jag äta senast 20 för att inte gå och lägga mig döhungrig, sen måste jag ha gaviscon (särskilt efter järntablett) för att inte ligga och kräkas magsyra. :cool:

5 dagar innan. Ja man kan ju hoppas! :D Har med mig sambo vid det besöket så han kan kanske intyga att det är bäst för i synnerhet HANS psyke om jag kunde få lov att kläcka så snart som möjligt? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka