Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Sen är jag kanske överdrivet noga med alla tider och skit med de där tabletterna, men jag tycker att jag ändå inte slarvat så jättemycket innan och ändå ligger jag så lågt i värde så nu är jag superdupernoga och ska ge mig fan på att få upp mitt blodvärde lite! Annars får jag väl be förlossningen ladda med blodpåsar åt mig redan när jag ringer för att åka in.... :angel:

Oj, ja, har man så dåliga värden så ska man nog följa allt väldigt noga.
Du får se det positivt - då är det ju jäkligt bra att du vaknar kl 4 så du kan ta tabletten då ;)

Du får säga till din bm att du inte kommer lämna hennes rum innan hon gjort en hinnsvepning - och sen gäller det bara att hålla fast vid det . Tror nog hon ger med sig efter ett par minuter då :angel: :o:D

Ja, eller jag trodde inte 105 var SÅ illa, men det är väl lika bra att ta det säkra före det osäkra antar jag.
Visst, man får ju se det positivt! Erhm... ;)

Haha! Jag får väl göra det! :D

Niferex

Ser nu att jag kanske missuppfattat tidsintervallet lite och missat "minst 2 timmar före eller 2 timmar efter måltid". Fast å andra sidan... Tar jag tabletten två timmar efter måltid och sen slänger i mig en macka så är det ju klart att den mackan påverkar effekten...
Och BM säger att jag ska följa det som står i bipacksedeln så... :cool:

Aha ok ja jag tig hemofer eller vad det nu heter. Följa bipacsedeln ska man alltid om de inte säger annat :) men det är ju bra att du kan ta dem efter måltid med så slipper du gå hungrig, det är inte roligt :)

För att kunna få en hinnsvepning över huvud taget krävs väl att man öppnat sig lite redan? Annars blir det svårt att komma åt hinnorna tänker jag...? Är det vanligt att det erbjuds redan innan man passerat bf?

Jag vill ju också helst att kotte kommer innan bf men tänker lite attvförlossningen startar när det är redo... Nu har jag ju nästan tre veckor kvar som sist ut visserligen, men ändå...

Har finns det lite forhoppningar om bebis tamligen snart. Svarmor ar inkallad och det kanns som att vi aker in i kvall. Hall tummarna.

Min man lägger precis sonen och sedan far vi nog in. Har oregelbundna värkar, ibland bara 2 minuter emellan, ibland 10-15. Lätta till mellanonda. Tog precis en paracetamoltablett pga av lite huvudvärk, så vi får väl se om de släpper. Vore snopet. O_o

Jag minn shelt enkelt inte hur ont de gjorde förra gången, och eftersom både bm och gyn har sagt att jag ska åka in så fort jag tror att det eventuellt kan vara på g så får vi väl göra så. Annars hade jag nog varit hemma ett tag till.

Här är det en massa molande mensvärksliknande och ett troll som trycker sig själv nedåt då och då = oooont!
Men värkarna är rätt oregelbundna. Ett tag var det 6 minuter emellan (40 sek långa) men sen började det hoppa mellan 6 min och 10 så det är nog bara förvärkar. Jag har ju haft det så här ett bra tag nu så jag har inte så stora förhoppningar - annat än att det nu gör lite ondare.

Jag sa ju att jag lär bli helt ensam kvar här på slutet... Bara för att det har varit sånt förberedande på tidig bebis och att kotte ville ut redan v 34. Nu lär jag väl gå in i juni...

Måla nu inte fan på väggen innan han står modell hörru! ;) (säger jag... :angel:)

Hejaheja! *håller tummarna*

Kl
20 fragmin kvar... Det tar sig och jag hatar dem ;) evigt tjat men sambon har slagit dövörat till när jag gnäller på dem så då gnäller jag här i stället för det gör inte lika mycket om ni inte bryr er om en sån skitsak :)

jaaa heja bebis! min kompis på Irland är också på g, hon är på sjukhuset med vattenavgång på bf + 3!

Ar pa sjukhuset nu och promenerar... oppen ca 2 cm. Oregelbundna men onda varkar. Det tar sig.

Heja heja!!! :banana:

tokig tanke: känns som att ni som är kvar nu har vaeit gravida längre än vi andra.. fast vi stattade ju oå olika datum .. :D
natt-sudd-funderingar... har precis fått FEM timmar sammanhängande sömn...!!!!!!!!!!!! :love:
välvehövligt. igår var ljudnivpn hög hela dagen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka