Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kikar in en snabbis innan jag somnar... Förvärkarna som bortblåsta i dag, men bm-besök i morrn så då får vi se om det har hänt nåt nytt.

Hur är det med lilltösen majola?

Hon stabiliserade sig under em och fick flytta till bb under kvallen.
Forlossningen gick snabbt pa slutet och hon blev lite stressad.

I korthet (ca-tider!)
22 - kommer in, varkarna upphor ctg visar ingenting, oppen 1-2 cm. Bm tycker vi kan aka hem tills hon hor hur forsta forlossningen var. Skickas pa promenad.
01- ingen forandring, ul visar att barnet mar bra. Far valja mellan att laggas in eller aka hem.
02 - varkarna har tilltagit. Oppen ca 3 cm.
03 - fragar efter smartlindring. Bm kan bara erbjuda suppar som inte lat sa lovande. Hon ringer ist forlossningen och sager att jag skickas tillbaka.
03.30 - kommer till forlossningen, nytt ctg skrivs. Ar oppen 6-7 cm och vill helst do. Bm konstaterar att det nog ar for sent for eda. Far smartlindrande dropp som inte hjalper jattemycket.
04.42 - klart!

Dock var de tvugna att lagga ryggbedovning for att kunna sy sen.

Tack för rapport! Skönt att hon stabiliserats. Bra val att ni inte åkte hem får man väl säga :)

Grattis till lilltjejen :)

Börjar bli många som hamnat på neo nu. Skönt att hon blivit stabil redan

Vad skönt att det gick så fort för henne att ordning på allt. Och vad tur att ni inte åkte hem :)

Kl
Jag tror bestämt att jag råkat ut för min första mjölkstockning. Symtomen stämmer i alla fall. Det var inte särskilt behagligt :o

Skönt att du fick lov att stanna och att allt stabiliserat sig nu :)

Här firar jag just en liten framgång - slemproppen har släppt! (kan dock inte säga om det är hela eller delar av den, men hade lite slemmiga flytningar igår och idag var där en liten klump, så förhoppningsvis har allt släppt nu :banana: )

En fråga till er med katter - märkte ni av någon förändring på dem sista tiden innan ni födde?
Sista veckan har jag nämligen haft minst en katt runt mig hela tiden... Lillkatten som normalt försvinner ut runt 5-6 på morgonen och inte är hemma igen förrän vid 9-10 på kvällen är nu som mest borta ett par timmar mitt på dagen innan hon åter kommer hem och checkar läget.

För tillfället är storkatten ute på vift = lillkatten har vakten. Misstänker att det blir skiftbyte om en timme eller så :cool:

Katten var "alltid" nära mig innan.

Mitt vatten gick ju när de flesta symtomen klingat av och jag var fruktansvärt trött, om det är någon tröst?

Jag håller tumme att det är dags nu när som helst vilse!

Jag sitter i cafeterian på sjukhuset och väntar på att det ska bli dags att åka upp till bm för dagens besök. Jag ska inte vara där förrän kl 13 men med sjukersättning får man inte alltid planera sin tid. Än en gång är jag väldigt nöjd med inköpet av paddan! :)

Förvärkarna är tillbaka med besked, och jag tycker det känns i rygg och ljumskar nu också (inte varje gång iofs) så jag hoppas det betyder att det går framåt.

Bf idag ju och både jag och min bror är födda just på bf. Så jag hoppas jag fört vidare de generna :angel: :D

Lew: Trist att behöva sitta och vänta, men kan samtidigt hålla med om att surfplattorna är guds gåva till den gravida kvinna :D haha

Haha ja minst sagt! Jag har tyckt att jag har klarat mig bra med iPhonen och tyckte väl det var lite onödigt med padda också men protesterade väl inte jättemycket när sambon köpte den till mig :angel: Nu förstår jag inte hur jag klarade mig utan :)

Du har väl berättat för din bebbe att det är födelsedag i dag nu då? Så släkttraditionen efterföljs tänker jag :)

Edit:Sjukresa skulle det stå i mitt förra inlägg förstås!

Kl

I dagens nyheter står det om en pappa som glömde sin tvååring i bilen i åtta(!) timmar och barnet avled..

Helt sjukt! Blir fruktansvärt illa berörd och kan inte alls förstå hur det inte en enda gång kommit upp en tanke på det stackars barnet i bilen.. Helt ofattbart! :(stackars liten :(

Herregud! 8 timmar?! Folk har ju glömt hundar i bilen och så, jag har förståelse för det men ändå inte, men glömmer man djur eller människa i 8 timmar.. Då måste man vara duktigt virrig. Det är ju helt tokigt. Undrar hur han mår nu...

En fråga till er med katter - märkte ni av någon förändring på dem sista tiden innan ni födde?
Sista veckan har jag nämligen haft minst en katt runt mig hela tiden... Lillkatten som normalt försvinner ut runt 5-6 på morgonen och inte är hemma igen förrän vid 9-10 på kvällen är nu som mest borta ett par timmar mitt på dagen innan hon åter kommer hem och checkar läget.

För tillfället är storkatten ute på vift = lillkatten har vakten. Misstänker att det blir skiftbyte om en timme eller så :cool:

Här har ju inte bebis kommit än men jag märker skillnad på mina katter. De håller sig mer runt omkring mig nu och honorna har börjat bråka... :confused:

Kom just hem från NÄL.
Har tyckt att trollet rört sig ovanligt lite och inte lika starkt som innan så imorse ringde jag faktiskt förlossningen 10:30 och fick tid kl 11:00. Tror ni jag fick lagom med panik när jag för första gången under hela graviditeten INTE får något svar från sambo trots att jag ringde både hans privata telefon och hans jobbtelefon och vi har 20 minuter in till sjukhuset? :eek:
Tillslut ringer han iaf upp mig, då hade han inte hört att det ringde. :cool:

Men in kom vi och tror vi anmälde oss i luckan exakt kl 11 :D

Sen fick vi vänta i 40 minuter innan CTG-rummet blev ledigt och där låg jag i en halvtimma.
Allt såg jättebra ut och troll rörde sig rätt okej under den halvtimman och har rört sig lite mer sen jag kom hem. Men jag skulle ändå ringa in igen om jag kände mig orolig.

Så nu är jag lugnare. :)

Sjukt besviken... :( inte ett skit har hänt sedan sist, tappen fortfarande 2 cm, helt stängd men väldigt mjuk. Kotte är helt fixerad fortfarande i alla fall men nog ser det ut som om jag går tiden ut. Det är ju förstås bara bra egentligen men blev ändå besviken.

Jag läste också om tvååringen, finns inte några ord för det... Fattar inte hur en sån sak kan hända. :(

Herregud! 8 timmar?! Folk har ju glömt hundar i bilen och så, jag har förståelse för det men ändå inte, men glömmer man djur eller människa i 8 timmar.. Då måste man vara duktigt virrig. Det är ju helt tokigt. Undrar hur han mår nu...
Han lär nog inte må så bra... Även jag ställer mig frågan - hur tusan kan man glömma ett barn i bilen så många timmar... ?! Tragiskt är det i varje fall:(

Här har ju inte bebis kommit än men jag märker skillnad på mina katter. De håller sig mer runt omkring mig nu och honorna har börjat bråka... :confused:
Så skönt att jag inte är den enda som blir vaktad :D Skiftbyte har i varje fall skett här, så nu är det lugnt och skönt inne igen :p

Skönt att kotten mådde bra!

Sjukt besviken... :( inte ett skit har hänt sedan sist, tappen fortfarande 2 cm, helt stängd men väldigt mjuk. Kotte är helt fixerad fortfarande i alla fall men nog ser det ut som om jag går tiden ut. Det är ju förstås bara bra egentligen men blev ändå besviken.
Förstår din besvikelse, men du får försöka se det positivt. För att ha 2.5 vecka kvar så har du ändå kommit en bra bit. :) Du lär förhoppningsvis inte gå över tiden i varje fall :)

Förstår din besvikelse, men du får försöka se det positivt. För att ha 2.5 vecka kvar så har du ändå kommit en bra bit. :) Du lär förhoppningsvis inte gå över tiden i varje fall :)

Jo, så är det ju absolut och jag försöker se det positivt, även om jag hade hoppats på att få slippa d
En extra tyngden och belastningen på kroppen så snart som möjligt. Jag längtar efter att få träffa kotte också förstås, men det känns inte liks bråttom så att säga (även om det kanske låter konstigt)

Bara att gilla läget, och gå över hoppas jag verkligen jag slipper. BM kände sig säker på att jag ska slippa det men å andra sidan var ju både hon och läkaren säkra på att jag skulle ha fött vid det här laget.

Igångsättning blir det inte i alla fall, om det inte är extremt nödvändigt. Risken för snitt är för stor (50%) och snitt vill de verkligen undvika med tanke på min ökade blödningsbenägenet, svårigheter att sy i min övertänjabara hud osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka