Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Åh nej, Sverige förlorade mot Schweiz i hockeyn :( Det lär jag få höra x ggr i morgon...

Stackare... Schweiz var så mycket bättre att det var pinsamt ju.

Tidig morgon i dag igen, och jag får nog igen för att jag sov så bra i går natt.

@Micks: Blää... :( Men det är ju bara att hålla ut...

Jag kommer sannolikt bara att få gå över högst en vecka (det är praxis på vårt sjukhus). Men jag vill inte bli igångsatt - det verkar så läskigt! O_o

Jag vill att flickebarnet ska komma snabbt och lätt av sig självt (är annars inte ett dugg anspråksfull...).

Lew: din krake, tokjobbigt att inte kunna sova.

Jo, det är jag ju med, jag hade hellre lagat lite mat och bakat fikabröd och sen varit klar men vi får väl samtala mer om det sen, kanske "leja" någon som kan ta hand om själva akten och så.

Tanken med en egen cermoni är ju att Alva själv, så småningom, får välja om hon vill vara med i kyrkan eller ej. Mest sambons åsikt om att det känns "fel" tvinga in henne i rörelsen medan jag är mer "skitsamma"-typen. Vi är ju inte särskilt kyrkliga av oss men jag som har familjemedlemmar som gått bort allt för tidigt tänker praktiskt. Om Alva skulle dö är det ju inte säkert att vi får begrava henne i kyrkan och kyrkor är i min åsikt trevligare än kapell. Sen kan man ju inte gå och räkna med att hon ska dö tidigt heller, det är ju bara deprimerande. Nåja, det ordnar sig :)

Stackare... Schweiz var så mycket bättre att det var pinsamt ju.

Tidig morgon i dag igen, och jag får nog igen för att jag sov så bra i går natt.

Ja, eller hur?!

Jobbigt att inte kunna sova. Idag blev det ordentlig sovmorgon, finns chans till det när N kommer in till oss på morgonen och somnar om. Annars är det rätt ovanligt.

Kl
Lycka till med dopet idag kaktus! Ganska smidigt att 'ha det gjort' när de är små. Vi får vänta till i början av augusti eller så för att få till det med semestrar och tillresta släktingar. Skönt med avslappnad präst! Tror inte att vår skulle gå med på att spela ekorrn satt i granen.

Vad skönt att de har det som praxis iaf! :) Men nä, jag vill inte heller bli igångsatt, känns bättre om det får ha ett naturligt förlopp liksom. Fast när man väl sitter där och har gått över tiden bryr man (jag) sig nog inte lika mycket utan vill bara ha ut ungen :angel:

Ang. dop så blir det ingenting sånt här. Varken jag eller sambo är troende och kommer, när vi får tummen ur, att gå ur kyrkan. :)

Vad tråkig du är Micks ;) här går vi och föreställer oss hur du gosar bebis och så sitter du och äter kladdkaka! Men färdig kladdkaka är ju iaf snäppet bättre än kladdkakesmet.

Vi är inte heller troende, även om jag kan tycka att det är mysigt att gå i kyrkan på typ jul och kanske påsk (främst jul när jag tänker efter). Vi är fortfarande med i kyrkan och ser det inte som så allvarligt att barnen blir 'anmälda' av oss. Ser det mest som en fin ceremoni och ett bra tillfälle att dra ihop släkt och vänner. Prästen är väl medveten om att vi inte är religiösa och har inget problem med det. Är bara glad att vi låter döpa barnen iaf.

Mina svärföräldrar är med i en frikyrka och ber bordsbön, läser bibelcitat etc med vår son (han är där två dagar i veckan när vi jobbar). Ser inget problem i att han blir 'påtvingad' en religion, är säker på att han kommer att välja själv när han blir äldre. Inga av svärföräldrarnas tre barn är troende för övrigt. Skulle inte kunna tänka mig att be dem avstå från sina traditioner för att jag inte vill att sonen ska 'utsättas' för sånt!

ÅH! Jag hade också hoppats på en bebis från dig nu!

Min brorsa fick däremot imorse! De va beräknade 17de maj, för tre dagar sedan gick vattnet och igår vid 19 sattes de igång. De sista jag hörde från dem var runt 23:30, då var det hrlt lungt, sen somnade jag och när jag vaknade vid 8 hade jag fått ett sms om att liten hade kommit ut vid 06:05. Hon hade fått från 3 cm till 10 pang bom! :o

Här om dagen var vi på återträff med föräldrakursen också... Olivia är ju dubbelt så gammal som de andras kottar... men hon var näst minst.. hon är inte så stor vår tjej :o

Senast ändrad:

Vi är inte heller troende, men vi kommer döpa Olivia. För det första tycker jag som du att det är en fin ceremoni och tradition, sen tycker jag också att kyrkan har så mycket bra verksamheter, typ krishantering osv som jag gärna är med och stödjer. Därför gifte vi oss också i körkan.

Jag tycker också att kyrkan har mycket bra verksamhet och därför tänker jag inte gå ur.
Men jag har inte låtit döpa något av mina barn eftersom jag ser att det är mer än en fin tradition.
Jag tycker verkligen inte om dopet som sådant eftersom jag inte tror på arvsynd.

Det är väl knappast någon som blir tvingad att bli igångsatt ... Mig frågade de då mycket artigt efter att ha rabblat de förhöjda riskerna, och de föehöjda chanserna på ett bra förlopp eftrrsom jag var omföderska. :) (det var ju förlossning eller självmord som var mina alternativ så valet var rätt enkelt. ;)
Hade jag inte varit så dålig hade jag gått den tid som krävts så länge det inte vore förenar med nån fara för bebis ...

Känslan att man känner att man gör vad som för att få ut ungen kommer nog till många när man börjar närma sig/gå över. även om det innebär att bli igångsatt.
Jag har 4 dagar kvar till BF och redan för ett par dagar sedan satt jag och googlade på "tips på hur man får igång förlossningen" :o :o :o Funderingarna över hur jag ska lyckas övertala bm till få till en igångsättning finns där - men har inte hittat någon anledning som hon kommer lyssna på ännu :p
Hinnsvepning kommer jag dock kräva - jag tänker inte lämna hennes rum innan hon gjort en :devil: (bm besök 2 dagar innan BF, tror inte de vill göra hinnsvepning förrän BF egentligen...)

Idag är en dålig dag här. :( Riktigt öm i revbenen och ett illamående som kommer och går. Jag är verkligen sjukt trött på detta nu....:(

Det är till och med så illa att jag inte ens blir sugen på kladdkakesmet när ni pratar om det. Och DÅ är där något som är rejält fel! :D

Nä, det har jag faktiskt inte. Jag tar helt sonika bara förgivet att varje ny krämpa betyder att jag närmar mig med stormsteg :angel: :D

Haha! Skönt det :p

Kl
Note to self: har barnet varit hungrigt och legat vid bröstet konstant hela dagen hjälper det inte att åka till stallet... :p jag får nog ta och rulla hem igen. Men men, jag har haft karl-paus i alla fall :)

Ää, nu har jag googlat det med - stod ju inget roligt alls! :p

Tror ni man kan räkna pollenallergi som ett tecken till att förlossningen är på g? :confused: Även om den fortfarande är väldigt lätt (bara täppt i näsan) så är den betydligt jobbigare än andra år...
Jag tror tusan i mig att jag tar det som ett tecken det med. *host*

*har man inga riktigt tecken får man hitta på egna tecken* :cool:

Men åh, jag sitter här och funderar på om vi ska åka in eller inte. Tycker bebisen är så slö. Har ingen isglass hemma. Samtidigt känner jag mig så paranoid. Det har alltid varit en bebis som inte direkt svarar på tryck på magen osv.

Har tid på måndag hur som helst, med ctg och allt.

Tror jag åker och handlar isglass (bland annat).

Ett glas saft med massa isbitar i brukar fungera som väckarklocka här annars! :)

Här fungerar det knappt alls med kalla saker - varmt kaffe eller te alternativt mat är det enda som får igång kotte. Jag skulle nig ringa och höra med dem i alla fall majola.

Jag har haft rejäl "mensvärk" från och till hela dagen, samt lite hugg i ländryggen (men ryggen känns bara som den brukar när den krånglar iofs). Kotte är halvgalen och misshandlar mina revben samt studsar neråt riktigt ordentligt ibland. Aj. Hoppas verkligen inte det ska vara så här i flera veckor nu.

Jag har varit så trött att jag har legat på soffan nästan hela dagen = så ont i knäna att jag bröt ihop och grinade som en tok när sambon frågade om jag har mycket ont.

Om jag ringer så säger de att jag ska åka in. Finns nog ingen vårdpersonal i hela Tyskland som skulle våga säga något annat (typ oavsett vad man frågar).

Isglass fick ungen att pigga på sig lite i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka