Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hon har exakt samma mått som min son (nu är han dock kanske 180 cm lång :) ), fast jag födde vaginalt och det var faktiskt inte värre än att föda en som väger 2.2 (som ena storesyrran)

Han hade också en infektion när han föddes, vi låg på neo i en vecka. Det kändes udda att ligga där med en stor bebis bland alla pyttisarna.

Tar egen knapp
Åh.. Bvc hembesök idag, jag hade tänkt att plocka undan lite men har haft huvudvärken from hell hela natten. Jag avlider lite i kanten, bläää! Får koka mig en stor kaffe och gå och köpa mer alvedon. Det är liksom mer än nog att byta blöjor som det är nu -.- jag vill bara däcka i sängen och inte röra mig alls idag.

Ärs, det kan man visst! Det skulle vart ett frågetecken och inte ett utropstecken! Läkaren föreslog just det!!

Wtf: grattiiiiiis!! Vilken snabb liten rackare!

Haha ja då är jag med, undrade lite vad det kunde finnas för anledning till det :)

Det låter som att vi som är kvar har det likadant med sammandragningar, ömma magar osv. Jag tror dock att jag kommer vara sist precis som det står i listan - bara för att jag och BM och läkare hela tiden varit betedda på max v 37. Där är vi ju nu, inte konstigt det känns som övertid redan.

Kl inatt var det en tjej i majbebisgruppen på fejan som förlöste sig själv i bilen under tiden maken var inne o hämtade hjälp! :o

Vad bra att du har sån koll på listan Micks, jag vet aldrig var den senaste versionen finns...

Nu är maj-bebisarna igång då! Ja, T & F drog ju iofs igång för länge sen, men resten. Nu är det inte långt kvar innan alla i tråden är ute :) Kör en liten dans för er som är kvar:

:bump::banana::bump:

Man kan söka i tråden och söka på "Mars" så kommer senaste inlägget med det ordet upp - det är så jag har koll ;)
Sen är man ju sekreterare då va... :angel:

Ja, det märks verkligen på trådens aktivitet att vi inte är många kvar nu!
Jag både längtar och bävar som det är nu, nervositeten finns allt där och gnager - men som tur är hinner jag knappast bli nervös när det väl är dags. :D

Har fortfarande många sammandragningar, en del onda men känner inte att det är på gång (utom i förrgår, då låg jag och vred mig i soffan och hade påverkad andning men det gick över efter ordentligt toa-besök och värmefilt på magen följt av att jag gick och la mig)

Svärmor tror ju dock fortfarande att jag kläcker vilken dag som helst. Hon får jobba på neonatal hur mycket hon vill, jag är ändå övertygad om att den här busen stannar tills hon mer eller mindre blir vräkt! ;)

Pan: WOW! O_o:eek::nailbiting:

Det var bra jobbat! Det är nog inte världens enklaste att fånga bebisen själv :o hur gick det för henne?

Dom mår bra både hon och bebis! :)

Hon har inte bjudit på så mkt mer info mer än att hon hade värkar när hon vaknade vid 5 och bestämde sig för att åka in 5.30 och sen var ungen ute 06 i bilen på sjukhusets parkering :D

Hoppas på att hon bjuder på hela historien i detalj sen :) häftigt att ha den historien att berätta för barnet sen ;)

Senast ändrad:

Oj jösses, det var starkt jobbat av henne! Undrar om man hittar nån slags urkraft nånstans i såna situationer?

Nu är min heldag snart slut, äntligen. Kommer förmodligen inte kunna gå när jag väl är hemma sen, men nu måste jag bita ihop för att lyckas byta buss på vägen så jag tar mig hela vägen hem.

Sf-måttet har vuxit till 33 cm och kotte står helt fixerad låååångt ner och trycker på neråt. Tappen kvar på 2 cm och helt stängd fortfarande i alla fall, men får jag värkar så ska vi åka direkt sa hon. Hon sa dock att jag mycket väl kan gå tiden ut så det är bara att vänta och se.

Jo vi använder babyskyddet och det accepteras dagtid, men inte nattetid av någon anledning... Jag är nog mest att likna med ett vrak efter att sitt-slumra i 4 nätter, måtte slemmet lätta för stackaren snart!

Zewz, vilken fantastiskt fin Tova! Sixten väger 4400 gr nu som 6 veckor och är 55 cm lång, så olika det kan vara!

Wtf, Stort grattis! Jag hade också liknande förlopp vid min igångsättning, de tog hinnor och sen gick det fort!

Majola, jag hamnade också i "bebisbubblan" igen när han kom och det kändes som att mitt hjärta blev dubbelt så stort :)

Kl

Idag sprängde freya också 2000-strecket! Är ena riktiga biffar vi har nu på 2010g resp 2300g :love: 44 är dock fortf för stort för båda :D

Men Lew hade inte du fått en rullstol?!

Pan: shit.... ju fler "läbbiga" historier jag hör desto mer tacksam blir jag över att
jag fått två friska ungar med "bra" förlossningar och att jag inte ska göra om detta nå mer.. (jag varken vill eller "får" vara gravid igen)

Kaktus: :love: vad fint du beskriver det, precis så känns det, som att hjärtat blivit dubbelt så stort!

*KL*
Har varit hos sjukgymnasten nu. Ska få börja träna! :bump:
Försiktigt med stärkande bäckenövbingar, rätt hårt med stärkande av ryggen och kondition med cykel. Dessutom får jag bassängträning 2 x/vecka i 12 v.

Idag hämtade jag dessutom dottern på dagis för första gången. Hon blev så himla glad så mitt hjärta gick i tusen bitar. Hon ska gå "heltid" (dvs 75 %) hela maj också (vi har fått utökad tid pga. mina fogar) - men nu ska jag förhoppningsvis hämta varje dag i allafall. :)
Känns lite beigt att ta bilen och köra typ 300 m. för att hämta henne men det är enda sättet som funkar (för långt och kuperatför att gå med två barn).

jo men jag kan inte sitta i den längre utan att få sammandragningar och sjukt mycket trycket neråt. Hade inte klarat mig själv på stan med den heller misstänker jag... Jag har tagit gott om tid på mig i dag och pausat på bänkar osv med mycket korta och jämna mellanrum... inget springande i affärer direkt ;) utan besök hos samtalsterapeuten och sen en kort promenad till sjukhuset och lite sittande i cafeterian där innan BM-besöket och till sist ut till buss-hållplatsen.

Härligt att börja få träna och rehabiltera, det måste kännas som ett stort steg framåt!!

Kul att småttingarna växer! Själv tycker jag Tovas 4 kg är nätta :D
Hennes infektionsvärden har vänt neråt så hon blir snart helt bra, men vi blir kvar ungefär en vecka.

Och så himla sexigt det är att pumpa! Skithett! Näää... ;)

Låter som du klarar dig riktigt bra utan rullen ändå rå. Vad skönt det måste kännas. Jag gick förbi rullen här hemma idag och tänkte på att det är mindre än en månad sen jag fick ha den för att ta mig från sängen till toa (knappt tre meter..). måste vara enormt befriande att kunna röra sig så. :)

Ursäkta en korkad fråga men hur länge ska du sitta i en buss och skaka om du får sammandragningar av att "bara" sitta i en rullstol?:o

4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet,en pojke-Cody född 2013-03-15
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Alva född 2013-04-14
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet - Pojke född 2013-04-28
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet - Tova född 2013-04-27
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Då verkar det inte som om du kommer tränga dig ännu i varje fall ;)

Dagens pyssel - babynest 2 är (nästan) färdigt. Ska lägga i skumgummi samt vadd imorgon, för tillfället hänger den på tork efter att ha fått ett litet bad :p
På denna har jag inte gjort lika stora kanter - i hopp om att kunna ha den i vagnen :)

DSC_0222.jpg

DSC_0223.jpg

Dagens gnäll handlar om broderier - herre jäklar vilken tid det tar :eek: Visst, jag har inte broderat på 15 år, men ändå. De två små orden tog mig 3 timmar (!!!) :crazy:

Min berättelse...
Blodig slempropp släppte Torsdagen den 14 mars-kan jämföras som jordgubbssylt. Körde de stora barnen till skolan och jag och min man åkte in till förlossningen för att kolla läget. Ett CTG gjordes med en värk på dessa tjugo minuterna. Vi åkte hem,hade inte en värk på hela dagen. Ändå så lämnade vi

03:00 Sov bra på natten till fredagen men vaknade 03:00 av en "mensvärk". Gick upp tog en alvedon och gick och la mig. Värken avtog inte. Värmde vetekudde vilket inte heller hjälpte.

04:25 gick jag upp på toaletten. Då stannade det av,för att minuten efter komma en värk. Och det kom allt fler och fler. Jag satt kvar och började fundera på att de inte kom lite väl tätt? Jag sitter kvar då jag får vila mellan värkarna där jag sitter på toan.

04:38 började jag klocka med hjälp av en app..
04:41 48sek 01:30 emellan! på toa
04:45 1:06sek 05:50 emellan på toa
04:47 43sek 01:34 emellan på toa
04:51 57sek 02:44 emellan på toa
04:53 33sek 01:06 emellan på toa
04:55 55sek 02:02 emellan på toa
04:59 37sek 02:23 emellan på toa
05:00 54sek 01:15 emellan på toa
05:03 46sek 01:37 emellan på toa
05:05 1:03sek 01:08 emellan jäkla pilatesboll gick inte att sitta gjorde ont att sitta på den.
05:06 Ringer förlossningen då jag misstänker att det går nog lite väl fort detta.De vill att jag ska komma in.
05:07 39sek 01:13 emellan
05:09 51sek 01:12 emellan
05:10 Väcker mannen. han börjar springa och ta på sig
05:11 41sek 01:34 emellan.
05:12 Ringer granntösen på 17 år,hon ska med! hon ska bli gudmor.
05:14 32sek 01:36 emellan
05:15 jag börjar byter lakan i sängen! min man stressar.
05:16 45sek 01:21 emellan
05:18 39sek 01:44 emellan
05:20 38 sek 01:11 emellan granntösen kommer och jag går och pratar
05:22 39sek 01:31 emellan
05:24 49sek 01:31 emellan de tvingar mig åka hemifrån. Maken kör i 140. Jag skäller för att han kör för fort.Maken är lite nervös jag tjatar mest om hästarna med grannen. 4mil till förlossningen.
05:28 56sek 02:56 emellan i bilen
05:31 56ske 01:44 emellan i bilen
05:33 39 sek 01:19 emellan i bilen
05:34 38 sek 0:56 emellan i bilen
05:36 52sek 01:10 emellan i bilen
05:40 51sek 02:51 emellan i bilen
05:42 36sek 01:03 emellan i bilen
05:44 01:03sek 01:35 emellan i bilen
05:44 vi är framme utanför förlossningen jag står utanför och pratar och de andra stressar och parkerar. Går innan för första dörren.
05:49 ringer på förlossningsdörren,får en värk.
Jag och maken kommer in i undersökningsrummet. Grannen får vänta utanför.Varför?
får en värk. går sedan och kissar. får en till värk.
jag får sätta mig på kanten av sängen med kläderna på och sköterska tar blodtrycket. Sköterskan börjar ta pulsen, jag får en värk och ställer mig upp och vaggar och hon fortsätter ta pulsen. NU kommer han säger jag och drar ner byxorna. Samtidigt känns det som det kommer ut en fosterstäck och sköterskan springer och hämtar barnmorskor och jag gapar på maken att springa och hämta grannen så det kommer massa folk springande från båda dörrarna in i det lilla undersökningsrummet där jag satt mig nu på sängen åt fel hål och vattnet har gått och jag börjar få krystvärkar. De vill vända på mig men jag vägrar. Jag ligger halvt på rygg/sittande på höger höft och stödjer min kropp med mina armar för inte gick det höja huvudändan (det var fotändan) och inte fick jag några kuddar så där låg jag och stödde mig på armarna och lutade huvudet mot väggen,fär plant på rygg ville jag då rakt inte ligga och efter några riktigt starka krystvärkar där jag hinner tänka att jag inte hinner fråga om smärtlindring så kommer han ut. Jag snabbt som attan kom på KAMERAN och säger till grannen att börja fota. Tyvärr så stod maken och grannen ca 1-1 1/2 meter ifrån mig snett ovanför min huvudändan men tror de såg rätt bra ändå. Maken fick klippa navelsträngen :)

SEN kom den jäkla barnmorska med en stor jäkla spruta som hon ville köra in i låret på mig,jag total vägrade. Muttrande och tjurig barnmorska.Lycklig jag som sedan för första gången lyckades med lätthet föda fram moderkakan och efter lite kontroll godkändes det att jag slapp sprutan.
Blev sedan sydd med ett enda stygn. Den är värre än att krysta. Åkte säng till ett förlossningsrum och väntade 7 timmar innan vi åkte hem men nu med en liten bebispojke på 51cm och 3825gram. Dessa timmar spenderades med att prata häst och hann även med både chokladkaka och att duscha. Skönt att slippa BB. Brösten fick för sig att svullna upp till 85H,stackars min rygg. Och full med mat hade jag.

Jo just det.
Han föddes 05:59 den 15 mars 9minuter efter vi ringt på dörrklockan till förlossningen.
2tim 59min efter jag vaknade.
1tim 34 minuter efter första värken
49 minuter efter jag väckt maken
47 minuter efter jag väckt grannen
:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka