Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Aha, det var så det var. Ännu värre då alltså. Vi verkar vara ett gäng otursfåglar men ack så söta barn vi fått ändå :)

Klockan: hahaha! Jösses du måste vara helt degig i huvudet! Gör inget avancerat förrän du fått sova ikapp lite hördu! :p risken finns ju att du gör en Micks och spolar ner nåt av barnen i toan! :eek:

På tal om amning, jag blir ju använd som napp här och jag hade nyss varit och köpt nybakt bröd som var helt varmt och skulle preciiiiis skära upp en skiva när lilltös vaknade och skulle amma. Det blev tösabit på armen och en skål fil och cornflakes... Brödet sparar vi till sen.

Ingen ville riktigt heller säga hur allvarligt det var, men eftersom de skickade ner ambulans med barnläkare och barnsjuksköterska från Jönköping för att hämta henne hann man ju tänka en del. Fick fråga rakt ut sen, "kommer hon att överleva?"
Och jo, det skulle hon ju :)

Usch vad läskigt att inte få veta nånting alls. Så klart är prio 1 bebisen, men nån borde ju kunna rapportera lite snabbt att det inte är fara för livet åtminstone?

Jättesöt, och jösses vad mycket hår hon har! :love: Sån såg jag ut när jag föddes också :)

Jag har tänkt på det där med statistiken jag med, rätt skönt ändå att många reagerar och att det inte är nomalfallet att det ser ut så i en liten grupp blivande mammor. I såna fall hade jag verkligen undrat hur det kommer sig att folk skaffar flera :angel:

Tror vi är tre stycken som har fått sitta i rullstol under graviditeten också dessutom? Hur många sjukskrivna och på smärtstillande tro?

Jag hoppas dramatiken är över nu i alla fall och att vi som är kvar får våra små snart och utan drama. Jag blir ju alldeles trött av att bara läsa om allt som händer er! SÅ spännande behöver liksom inte förlossningsberättelser vara...

Jag är med i en majbebis-grupp på fejan (från fl från början) och där har också varit en jäkla massa premisar.. Jag satte igång vågen sen har det liksom rullat på :angel:

Klockan: hahaha! Jösses du måste vara helt degig i huvudet! Gör inget avancerat förrän du fått sova ikapp lite hördu! :p risken finns ju att du gör en Micks och spolar ner nåt av barnen i toan!
Haha har jag inte gjort än iaf!!
:angel:

Haha har jag inte gjort än iaf!!
:angel:

DS kanske är lite snurrig hon också? :p
Det ar ju sambon du försökte spola ned eller hur?
eller justja, katt-stackarn var det!

Senast ändrad av en moderator:

Bwahaha! Ja, katterna har legat risigt till en eller ett par gånger... :angel: :D

För er som är hemma - intressant dokumentär på 4:an nu. Föda barn för att rädda liv, om att skräddarsy ett barn för att man behöver generna...

Har fått ändan ur och monterat upp vagnmobilen jag virkade också. En giraff och en dinosaurie blev det också under soffliggar-tvånget. Skam den som ger sig.

mobil.jpg

djur.jpg

Wiho dom sätter igång mig alldeles strax :) med ballong till att börja med :)

Heja på! Hoppas det går bra för dig nu!!

Lew: :love: vad duktig du är!!

Nä ingen medalj inte :p

Inte har jag tänkt på innan vilket slit mina föräldrar stått ut med för att ta hand om mig när jag var liten. Och det har bara gått några månader. De har hållt på i flera år :eek::D

Och något knäpp är man väl som inte skulle vilja byta bort det heller :D

Kom att tänka på detta som du skrev igår (?) Solvind. Håller med! Insåg inte förrän jag fick barn själv hur tufft det måste varit för min mamma. Min pappa reste väldigt mycket på den tiden och var ofta borta flera veckor i sträck. Hon drog verkligen ett tungt lass ensam hemma med två barn och fick ta hand om allt det 'jobbiga'.

Precis samma för oss förutom att vi var tre!! Visserligen är jag sladdis men ändå!
Iof tror jag att vår bäse är oförskämt lättsam för det är bara vid ett par tillfällen som jag tyckt att det varit tufft, förutom ångesten kring maten i början och när det vid ett par tillfällen som gjort mig fullständigt livrädd. Men om man tänker på de vardagliga.
Avslutar för säkerhetsskull med att säga peppar peppar ta i trä ;)

Zews: grattis! Skönt att de gick bra till slut!

kl

Puh, en hel dag framför symaskinen, med vilopauser i soffan förstås - helt otroligt hur lite energi jag har kvar av att göra "ingenting" en hel dag... nu sitter jag framför tv:n med en kopp hallonbladste (tur man har resurser, jag kom på att jag ju hade torkade hallonblad kvar sedan förra sommaren då jag hade högdräktigt sto :))

I morrn blir det heldag hemifrån med samtalskontakten på morgonen, sen ett par ärenden på stan (hur nu det ska gå) och till sist BM på eftermiddagen.

Hur går det för dig wtf?

Det där med att njuta sista tiden som höggravid och vila för att ta till vara på lugnet funkar ju inte där och då. Man är ju gravid för att få sin bebis, då kan man ju inte njuta av att den inte kommit än ;)

Wtf, heja bebis! Hoppas allt är över nu och att du får bebisgosa!

Här är det fortsatt förkylt för Sixten, stackaren. Mycket slem och jobbigt att andas, blir ännu en sittande natt för mig :/

Kl

Heja WTF! Skönt att komma igång!

Eftersom vår dotter såg ut som en tova fick det bli Tova... :D Har kommit igång och ammat lite idag, mina magiska tuttar mättade barn med en gång :)
20130428-194327.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka