Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Och japp, jag är uppe klockan 6 en lördag. Sova, vad är det? :cool:
Klockade lite sammandragningar igår. Inga som gjorde ont men jag hann ha 6 stycken på en halvtimme och sen klockade jag bara tre stycken den andra halvtimman innan jag tröttnade och gick och lade mig.
5 minuter emellan ca, andra halva halvtimman ungefär 4 minuter emellan.
Sambo ville att jag skulle ringa förlossningen men det tyckte jag var onödigt. Har inte besvärats av det inatt iaf så jag tror att det lugnade ner sig (eller så sov jag djupt).

Heja zewz och wtf, hoppas ni snusar bebis i dag!

För övrigt tror jag alla utom jag kommer ha sin bebbe på utsidan innan första veckan i maj är slut. Snart föds det väl sommarbebisar också.

Haha nej då, lew! Du har nog snart din bebis du också. :)
Min däremot är jag övertygad bara jävlas och kommer så fortsätta till två veckor efter BF! :devil:

Kl

Kaktus: skönt att det inte var någon fara med kräkningarna!!
Febern är hyfsad, den kommer och går men absolut inte så hög. Nu är jag mest förkyld, mina bihålor gör mig helt väck! ^^

DS. Lustigt att bröstmjölk kan funka för nästäppa, här blir vi täppta av just bröstmjölk ;)

Alla: idag förtjänar lillungen pris!! Igår somnade hon av sig själv på min arm, snuttandes på nappen, sen sov vi i drygt sex timmar!! Härligt!!:)

Heja zews! :) håller tummarna för att du får ut bebisen idag och att det går undan!

Håller med! Lite för tyst här nu tycker jag. :)

---
Jag har hela tiden känt mig så mycket mer stabil i psyket nu än innan jag blev gravid.
Eh, visade sig idag att jag inte hanterar besvikelser så bra dock... :angel:

Vi var och köpte telefonen + skärmskydd förut.
Ber sambo sätta fast skyddet för jag vet att jag bara kommer paja alltihop och få humör därefter.

Ptja, stackars sambo lyckades visst inte heller och lämnar fram en telefon till mig med skyddet bak- och fram och med massa flammor, streck, bubblor, hår, märken... ja det såg hemskt ut.

Så Micks gör vad Micks i vanliga fall kanske inte hade gjort - hon låser in sig på toaletten och gråter sig till en vätskebrist utan dess like. Och att hon låste berodde på att varenda impuls i hennes kropp sa att hon måste skälla ut sambo efter noter och säga saker hon sen skulle ångra men det insåg hon någonstans att det inte var riktigt rättvist... :crazy:

INTE likt mig! :confused:
Men nu har det gått över och vi åkte och köpte ett nytt skydd, fick massa bra tips av försäljarna och sambo lyckades få fast skyddet bra den här gången.
Nu ska fånen visst vila tills imorgon så jag får vänta med att leka, men den besvikelsen är lättare att hantera... :angel:

*kl*

Ingen uppdatering från varken zews eller wtf - har vi kanske två bebisar på gång här i tråden idag? :D

Herren som är inneboende hos mig visar (tyvärr) inga tecken till att vilja komma ut i varje fall (om man inte räknar de försöken när han försöker sparka sig ut genom revbenen då... :cool: )

Idag har varit en intensiv dag. 8.15 började jag hos frisören - lite snabbfix med håret (tema: det ser ut som jag just vaknade men är skitsnygg ändå ;) ), och sen lite smink på det så jag ser lite piggare ut :D
Och sen 1.5 timmes körning till fotografen. Idag var det dax att fota magen :D
Blev en hel del bilder med "vanliga" kläder, men även några underklädesbilder. Några med bara mig - några med både mig och gubben.
Utan att ha sett en enda bild ännu så är vi båda sjukt nöjda :D

Om 2-3 dagar kommer vi få någon bild, men sen tar det troligen någon vecka innan vi får alla de andra... Börjar redan bli otålig haha :D

Måste göra er besvikna, men lille bebis vill inte ut ;)
Men imorgon ska vi in till förlossningen på bedömning, jag hoppas nästan att de vill sparka igång mig redan då men annars blir det på måndag (med reservation för om det är fullt på förlossningen och allt ser branut, då sa bm att jag kan få vänta nån dag till)

Snabb uppdatering...
Värkarbete hela dagen, till 8 cm, stressad bebis, akutsnitt. Lite vatten i lungorna och lite jobbigt med andningen. Hann hålla min dotter ett par minuter innan ambulans tar henne till Jönköping vid sju, jag är på väg efter i ambulans nu.
Men det är inget livshotande utan vi får ligga i Jönköping några dagar.

Men fy så läskigt :/
Stort grattis till tösen och många tummar och kramar så länge. Hoppas allt går bra och att du kan uppdatera med underbara nyheter snart igen.

Grattis till flickan! Men så tråkig start ni fick men jag hoppas att hon mår bra snart igen!

Stort Grattis till tösen!
Vilken tuff start ni fick, hoppas hon snart är stabil så att ni får bounda i lugn och ro sen.

Men åh vad jobbigt! :( Men jättestort grattis i alla fall!

Trots allt skönt att det inte är livshotande och att du kan följa med bebisen!

Många krya-på-er-hälsningar!

Jösses! Den här tråden verkar föra otur med sig! Ett flertal prematurer, ännu fler snitt och så din minst sagt otäcka resa! Usch vilken stress! Hoppas att allt går bra utan bakslag och att oturen i tråden snart vänder så vi inte får en massa PSD också :o

Grattis till tösen!

Kl
Mamma och lillebror var här idag och hälsade på. Resultat: övertrött Alva. Tror att hon har fått lite för mycket stimulans idag. Trevligt när de kommer och skönt när de går ;) de trillar förbi i morgon igen och då ska vi försöka ta en sväng till stallet och klappa mina små hästar innan mamma och bror åker hem igen.

Usch vad jobbigt! Hoppas att ni båda är pigga och krya snart. Grattis- och styrkekramar!!

men grattis! så jobbigt att ni inte kunde åka i samma ambulans. vilken jobbig start i livet för dottern och jobbigt för er föräldrar! hoppas ni snart får lära känna varandra på ett mysigare sätt.

wtf lycka till imorgon, heja bebis!

*kl*

Jag är för övrigt på extremt dåligt humör. Risken finns att jag slår min man om han en enda gång till frågar "Är det dags att åka?" när jag får en av min helt onödiga för-/övnings-/skitivilketvärkar. :banghead:

Det regnar, jag kan inte sova, allt gör ont (utom livmodern då) och folk runt omkring mig varierar mellan diverse floskler som "men njuuut nu av den sista tiden", "din mage ligger rätt högt fortfarande, eller hur?" och "fast de sista veckorna är ju så viktiga för bebisen, det är bättre att den stannar inne lite till..." :wtf:

Jag skulle också kunna lappa till de som menar att jag ska njuuuuta av den sista tiden. Lagom lätt när man mår som man gör i kroppen. Njuter är verkligen det sista jag gör och helt klart är att jag INTE gillar att vara gravid. Det ska bli så himla skönt när det är över faktiskt, inte bara för att man får en bebis som lön för mödan. "Det är ju för en god sak" och "du ska se att det är värt det" är också poppis här... klart som f*n det kommer vara värt det men det är inte mer njutbart för det. :mad:

Klart de sista veckorna är viktiga, men samtidigt är ju bebisen faktiskt ganska färdig förutom den sista tillväxten.

Fortsatta "förvärkar"/sammandragningar med rejäl mensvärk här men väldigt oregelbundet och knappast mer än tre i timmen i perioder så det kommer nog dröja de sista veckorna också för mig gissar jag. Det är väl bra iofs (som de säger) men jag har hela tiden varit så beredd på att inte gå mer än 36-37 veckor så det kommer bli lååååånga veckor. Får väl se vad BM säger på måndag - jag hoppas verkligen att hon är frisk och tillbaka då i alla fall.

Min käre far har sedan ett par veckor tillbaka hört av sig varannan dag för att höra efter om allt är ok... börjar lessna redan nu trots att han faktiskt inte förrän i dag börjat fråga rakt ut. Tidigare har han ringt för att kolla vädret, nåt han glömde fråga när han var här osv :angel:
--

Hoppas allt är fortsatt ok med er Zews!

Just ja, Jag har fått en massa utslag över hela kroppen. De ser ut som myggbett och kliar nåt förbannat. Är det nåt som nån känner igen som graviditetsrelaterat eller har jag fått nån slags djur i sängen? :eek:

Sambon har inte ett enda medan jag är täckt av dem sedan en vecka tillbaka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka