Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vad roligt Klockan! :laugh: Här har vi en sjukt gammal symaskin som knappt fungerar, är säkert antikvärde på den... :angel: Men det hindrar inte sambo! Själv hatar jag att sy.... :p

*smyger in*. Kan tipsa om Jny design, liandlo, znok design. Dessa har super fina tyger till barnkläder mm :)

Höhö, ha den äran!

cinderella_mice.gif

Passar ju bra med just de där mössen, nu när du ska sy! :D

Jag undrar vad pyret håller på med där inne idag. Det har inte varit stilla en minut tror jag inte, bökar runt som en grävling.
Ena stunden är det jättemycket hård mage på vänster sida, sen knölar den runt och ligger på tvären väldigt långt ner (en kort sekund undrade jag vart pyret tog vägen, har h*n försvunnit??? :eek: ), nu trycker den ut som fasen åt höger, magen ser hellustig ut...

Men hjälp! :eek: Ska man behöva tänka på sånt med... Måste kolla hur min mage hamnar i höjd när jag gör mat senare :P

Jetpak eller något sånt har jag förr mig att det stod på bilen som kom hit. De ringde innan (ca 15 min innan de var på plats ;) )
Jäkligt konstigt att du inte fått dina tyger ännu...

Men jag antar att du fått deras senaste erbjudande? 15 % på hela nästa order eftersom de haft problem med att få ut ordrar senaste tiden :)

Men vad tusan? :devil: Jag har inte fått nåt erbjudande heller... :( Tur att jag inte la en ny beställning i går som jag tänkte då. Jag bryr mig inte så mycket om långa leveranstider - det står ju på hemsidan och det klagas på det lite överallt så det var jag beredd på. Däremot var jag inte beredd på att det ska ta minst fyra dagar från stockholm och upp hit. Paket brukar vara här på minst två dagar om de går från skåne. Dessutom hade jag ju räknat med att det skulle gå med DHL som de skickade med så att jag skulle kunna ha koll på var det är...

*KL*

:bump:

Jag är så lycklig så jag dööööör! Jag har precis fått en extremt försenad examens present: en Symaskin....!! :love: :love: (jag blev så glad så jag började böla och nu ligger jag nedbäddad med dubbla vetevärmare + den elektriska med massa sammandragningar, lämpligt nog har vi banvakt, kanske ska passa på? :p)

Ni som syr:
Var hittar man mönster på fina barnkläder och var hittar man fina tyger?! :laugh:

Ååååh grattis!!! :bump:

Mönster hittar jag främst i Ottobres tidningar - kan lånas på biblioteken eller beställas här www.ottobredesign.com. De kostar runt en hundralapp per nummer men det tycker jag är värt, det är mönster från liten bebis till större barn i varje nummer.

Annars har jag en massa gratismönster som jag har hittat på nätet också - allt från babynest och filt til babyskyddet till blöjförvaring omlottbodys, dreglisar och byxor. Hojta till om jag ska länka till dem.

Tyger har jag hittills bara köpt på www.tyg.se (lång leveranstid...) och så på Ohlsons tyger (www.ohlssonstyger.se) men det finns såååå fina tyger på en massa ställen:

jnydesign.se
kameleontdesign.se
znokdesign.se
strommingdesign.se
liandlo.com
jofotex.se
stoffochstil.se
lilofant.se
sydilla.se
gittes.se
jonic-textil.se
strommingdesign.se

till exempel :angel:
(hoppas ni hinner med innan eventuell moderator blir ledsen i ögat och tar bort länkarna)

*KL*
Jag är så lycklig så jag dööööör! Jag har precis fått en extremt försenad examens present: en Symaskin....!! :love: (jag blev så glad så jag började böla och nu ligger jag nedbäddad med dubbla vetevärmare + den elektriska med massa sammandragningar, lämpligt nog har vi banvakt, kanske ska passa på? :p)

Ni som syr:
Var hittar man mönster på fina barnkläder och var hittar man fina tyger?! :laugh:
Ottobre som lew skrev, och sen försöka hitta gratismönster på nätet :) tyg.se samt stoff och stil är det jag handlat på än. Men tittar ofta på de andra sidorna som nämnts :)

Men vad tusan? :devil: Jag har inte fått nåt erbjudande heller... :( Tur att jag inte la en ny beställning i går som jag tänkte då. Jag bryr mig inte så mycket om långa leveranstider - det står ju på hemsidan och det klagas på det lite överallt så det var jag beredd på. Däremot var jag inte beredd på att det ska ta minst fyra dagar från stockholm och upp hit. Paket brukar vara här på minst två dagar om de går från skåne. Dessutom hade jag ju räknat med att det skulle gå med DHL som de skickade med så att jag skulle kunna ha koll på var det är...
Konstigt att det ska ta sådan tid för dig :( ett par dagar efter leverans så fick jag ett mail med personlig kod, förhoppningsvis får du det med sen :) 15 % gör ändå lite :)

Kan du inte ringa och höra med dem var paketet tog vägen? Skitjobbigt med väntan ju!

Kl
Åh, jag har lite lätt dassigt samvete. Sambons pappa ville komma på födelsedagsfika och jag ORKAR inte! Däremot har jag erbjudit mamma och lillebror att komma på söndag (orkar inte det heller, egentligen, men det vore ändå trevligt att få träffa dem iom att man så sällan ser dem). Vi bestämde att vi slår ihop påskmiddag med födelsedagsfika nästa vecka, om jag är fräsch och bebis inte verkar vara på väg då heller.

Och så måste jag hissa min fantastiska karl. Jag ringde FK och kollade läget med betalningen av mig grav-penning som ska betalad för första gången den här månaden och inga besked hade kommit. Det visade sig att beskedet om grav-penningen inte var fullständigt. Det saknades papper i det! Det viktigaste! Och mitt i allt mitt svärande efteråt (för tro inte att man kan ordna det med e-leg, det ska in blanketter!) säger sambon glatt "vilke tur att du har mig då!" :) det kommer väl in så fort de har fått och behandlat blanketten men ÄNDÅ! Så störande! Jag har inte hunnit bygga upp någon buffert efter inköp, bilfixning osv. så detta vat inte välkommet. Tur att sambon inte har hästar eller annat dyrt intresse.

aha ja det kanske kommer efter att paketet äntligen har hittat fram då.. det borde ju verkligen komma innan helgen i alla fall, annars har nån slarvat bort det.

Just ja - man kan fynda tyger på tradera också! En halvmeter räcker ganska precis till ett plagg i storlek 50-56. Man får ha lite koll på hur mycket man budar så klart, men tyger som i butik kostar runt 179-199 kr/meter kan man hitta en halvmeter eller större spillbitar för 50-60 kr om man har tur. Jag köpte både det gröna tyget med fordon och det söta elefanttyget på tradera för typ 70 spänn + frakt. Sånt gillar jag :)

Jag kom på i dag att jag nog skulle ringa DHL och fråga vem de har lämnat paketet till, men jag kom på att de har ju knappast fått nästa distributörs spårningsnummer på det så det är nog sak samma. Slängde iväg ett mail till dem men tvivlar på att få nån vettig info...

DS - Men argh! Jag fattar inte att det ska vara så svårt för FK att meddela i god tid att saker behöver kompletteras! Dessutom har de en förmåga att vilja meddela om en komplettering i taget bara. När man väl har skickat in det pappret så ska de ha ett till... :devil:

Ja det var ett jäkla skit! Jag är mest jäkla glad att jag inte står ensam utan att sambon faktiskt kan backa upp med det som saknas för att få alla räkningar betalda.

Ja jag vet hur det är... Man räknar ju med en viss summa varje månad så det är klart att det ställer till det. Inte hjälper det så mycket att pengarna kommer "sen" heller.

Mja, då är ju skadan redan skedd. Men jag anmälde föräldrapenningen nu direkt i alla fall så den förhoppningsvis kommer i tid. Nu är det ju tack och lov ingen katastrof men det avviker för mycket från det normala även för mig, just ekonomiska saker är ju sånt som jag blir riktigt stressad av.

Fick också brev från fk idag att min arbetsgivare inte skickat in bekräftelse på min inkomst och får jag inte dom att göra det innan 2april kan dom bedöma att min inkomst är 0:- = lägsta ersättningen :eek:

Är så trött på det jäva företaget nu, fattar inte hur ett så stort företag kan vara så sjukt oorganiserade :devil:

:eek: kan du inte fylla i siffrorna själv och lämna till dem för underskrift bara? Så gjorde jag med min GP och Alex med sin FP. Funkade tydligen bra.

Har ju redan fyllt i hur mkt jag tjänar och vad jag förstår det på brevet vi dom ha bekräftelse från min ag att det stämmer :confused: äh jag fattar ingenting men chefen skulle ringa hk imorgon o höra

:bow: Tack för tips om tyg och mönster...!

Känner att jag skulle behöva skriva når redigt, sammanängande till flera av er men jag har inte tid, nu ska jag tyg-surfa..! :p

Ang. F-kassan så kan man bli toooooooookig för mindre. :crazy:
Hoppas det löser sig för er med allt strulande!

Det är ett sådant brev de skickar till alla vars arbetsgivare inte har lämnat in uppgifter (när de anser att det behövs, tror det är lite av ett lotteri). Det är ett otrevligt brev och jag är eg osäker på om de faktiskt kan göra så. Jag fick ett likadant brev här om veckan och brev brutalt arg och mailade dem och talade om vad jag tyckte om tonen i brevet (det är ju som ett hot!).

För mig löste det sig dagen efter. Min arbetsgivare hade visst skickat in papper bara att FK glömt registrera det och hon pratade även med FK i tel, som ringde upp mig efteråt, beslutade om ny Sgi på stört och tre dagar senare fanns pengarna på mitt konto!

Han upplyste mig oxå om något jag aldrig vetat. Att om man haft en anställning som fortgått mer än 6 månader så är SGI:n skyddad tre månader efter avslutad anställning (min visstidsanställning går ut 19 juni och jag ska ha barn 4 sept), vilket innebär att jag inte alls behöver anmäla mig till arbetsförmedlingen under sommaren som jag först blivit tillsagd. Alltid lär man sig något nytt trots att det är tredje barnet för min del!

Kl
Jäkla mysko dröm jag hade! Drömde om förlossningen och att värkarna inte startade trots att jag var helt öppen. Slutade med att "bebis" i alla fall var ute och var då minsann inte bebis utan en fullt utvecklad 1-åring och ganska stor för att ha fått plats i min mage.

Har inte drömt alls mkt om bebisar osv under hela grav, nån enstaka bara.. Nu däremot märks det att det närmar sig, drömmer ofta att dom är ute och drömmer ofta att jag plötsligt inte är gravid längre utan bara en tom sladdrig mage :crazy: så då svär jag när jag vaknar att jag varit gravid för inget :p

Nu har jag stoppat i en massa tvätt så håll tummarna att det går komplikationsfritt denna gången :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 699
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar