Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag ids inte ...... de tycker jag ör jobbig nog som det är. :crazy:
Litar på google jag men överväger att föda på ett annat sjukhus faktiskt.........

Det har jag full förståelse för. Tänk på det över dagen bara så du inte tar hormon-beslut :) har du något annat sjukhus i närheten?

kl

bara jag som tror att mitt Internet är sönder när det inte finns några nya inlägg i tråden? :D

klockan så pissigt, kan du föda någon annanstans? typ på kaktus sjukhus verkar de ju bra!

3 dagar kvar till bf för visslan!

Haha ja men lite så... :D Jag kan tyvärr bara tillföra gnäll just nu så det är därför jag är tyst.

haha ja jag tror detsamma... har så jäkla tråkigt på min soffa att jag har suttit i timmar på FL (forumet alltså) och häpnat över alla konstiga trådar. Jösses.

Klockan - fy fan att det alltid ska krångla :( Hur känns det nu några timmar senare? Har du kommit nån vart med dem eller med dina funderingar?

Klockan: undrar som de andra om det finns möjlighet att föda någon annanstans?

Jag sitter och syr en pyjamas idag, ser ut att bli riktigt fin :) dock efter att jag sytt hälften så inser jag att halsöppningen är alldeles för liten (mitt tyg var inte lika elastiskt som mönstret vill.... ) så blir att få till någon knäppning där med sen. Suck.

Men först blir det lite vila :)

. Tänk på det över dagen bara så du inte tar hormon-beslut :) ?

hormonbeslut?!
vem då?? JAG?! :mad: ;)

Närmsta sjukhus är åtta mil bort, jag orkar inte ta tag i det.. tror inte jag fixar resan dit... Dessutom var de underbara när dottern föddes och de har ju varit bra ... också....

men jag har fortfarande funderingar och är orolig. tydligen ska man ändra dosen av fragmin inför förlssning och det kan påverka smärtlindringsmetod och annat... jag vill inte bli hemskickad om en vecka pga. fragmin-behandlingen ...

Jag är verkligen ett hormon-monster idag. Jättelabil och känslig...

Skickar en kram till Klockan! Mycket mer kan jag nog inte säga eller göra för dig :(

Jag går mest här hemma och känner mig lagom obekväm. Elektrikern jag pratade om kom i alla fall, vilket är väldigt efterlängtat, men det hjälps inte - det är alltid lite obekvämt med hantverkare i huset när man är hemma hela dagen. Men det ska bli underbart med ELEKTRICITET! Lampor, hörni, vilken lyx va? Och uttag i väggen - och inte tusen förlängningssladdar kors och tvärs över hela övervåningen :banana:

Ring igen tycker jag, förhoppningsvis har fröken otrevlig i telefon gått hem så du får prata med någon annan :)

Kl
Veterinären frågade om min ponny är dräktig :o inte bra att hon är så rund som hon är och ingen vill rida min ponny så hon promenerar av sig kilona :( det är tydligen bara jag som tycker om henne och det dåliga samvetet rinner över. Är överviktig ponny skäl nog för igångsättning tro? :p

Funderar på om jag ska försöka få mamma att köra upp min sulky och en sele snart så jag kan köra om jag inte klarar av att rida henne "direkt" efter förlossningen. Och löslongera henne när Alex inte kan ta hand om bebisen någon dag. Vad som helst är ju bättre än övervikt.

kl

vilse vist var det du som hade beställt från tyg.se? Var det DHL som levererade hela vägen?
Jag sitter och hoppas på att mina tyger ska komma i dag i alla fall men jag har ju ingen aning om vilket företag som levererar och inget kollinummer längre... Det enda jag kan se på DHL är "Överlämnad för vidarebefordran, inga fler leveransbesked att vänta" skrivet på måndag morgon, då var det på arlanda... :(

Jag har också haft "hantverkare" här idag.. Vår brandvarnare var kaputt så dom kom o bytade.

-den är batterifri så den håller i ca 10 år!
-det spelar ingen roll, vi växer ur den här lght till sommaren endå!
-jasså? Tillökning på g?
-eh, mm två t.o.m..
*granskar mig från topp till tå* jajja, det ser jag ju nu!

:eek: tack för den liksom :cool:

Klockan: vad tråkigt att du blev så illa bemött! :( *kramar* håller med om att prova ringa igen så kanske du får prata med nån annan!

I övrigt har dagen varit ok.. Inte gjort så mkt mer än käkat frulle i sängen och spelat candy crush saga :o inte haft mer förvärkar iaf, mest bara nån enstaka sd här o där. Drömde dock inatt att jag var hos bm som konstaterade att jag var öppen och det första jag gjorde var att ta upp ipaden och skrev i tråden "jaha, öppen 6cm.. Nu är det barn på g!" :rofl:

:D snacka om koll, vad tänkte han då att du hade ätit för många bullar?!

DS: tycker asbelut att du ska framöra ponnyns behov... :angel: fast se över foderstaten också? det är ju vår o grejer på G...

Tack alla ni för sympatier och att ni bryr er...!<3

Fick till slut tag på BM (nåja, gissa vem som ryckte in? :angel: älskar min man.. :love: ) (alltså jag sov och han svarade så... ). BM ringde direkt till överläkaren som lämnade klara besked så nu kan jag slappna av.. lite ... ;)

Dotterns farfar kikade in här för en stund sen och inledde starkt med att säga: "jaha du Klockster nu är det nära!" - hade jag varit på benen hade jag slagit ned honom.. :angel::D men han har ju rätt.. faktiskt..

Undrar vilken ordning det blir bebisar nu i det närmsta.. ,

Drömde dock inatt att jag var hos bm som konstaterade att jag var öppen och det första jag gjorde var att ta upp ipaden och skrev i tråden "jaha, öppen 6cm.. Nu är det barn på g!" :rofl:

Det är rätta takter det!

och så måste man ju bara fnissa åt hantverkaren... :) Eller hur att de inte sett magen och reagerat, men inte vågat säga nåt ;)

klockan - ååh vad skönt att få lite svar och att det kan kännas lite lugnare nu igen! Hur är det nu på onsdag, kan du verkligen vänta dig igångsättning redan då eller är det mest en förhoppning?

Jag tycker det är så himla spännande att det faktiskt är bebisar på gång här i tråden nu, på rätt tid och allt!

kl
Här har kotte varit sjövild i magen hela dagen så det där med att vara aktiv varannan dag fortsätter verkligen i samma mönster med tanke på att jag nästan började oroa mig lite i går under diskussionen om fosterrörelser...

Har visserligen en ganska stor t-tröja på mig men det syns absolut! :p stod sen o spände ut mig och ojade över alla krämpor så han skulle ha lite förståelse över diskberget och det ostädade sovrummet :angel:

På tal om tshirten så grävde jag fram den ur garderoben o tänkte att den måste ju gå på (den tillhörde ett ex, o han var en rätt bastant modell! :devil: ) och tom den spänner över magen haha :D texten på magen lyder dessutom "been there, done that -dont remember à thing" :rofl:

Det är ju värsta spännande nu med bebisordningen! Alla är kläckfärdiga precis vilken sekund som helst känns det som!

skönt att du fick lite besked, din sambo är så grymt bra!

jag hade ju tänkt föda barn på lördag, nån som tänkte tränga sig eller?

Jag får ta upp det i morgon, BM lär väl skratta halvt ihjäl sig ;)

Fodersstaten funderar jag på hur jag kan lösa. Det är ju fri tillgång i alla hagar men jag kanske kan be om att få stalla in henne utan mat nattetid och kanske en liten halmtuss bara men det kommer att behöva kombineras med motion, som jag inte kan ordna. Det kan på sin höjd lägga en grund till "framtiden", dvs när jag kan rida igen. Förra året gick hon skrittpass 2-3 ggr i veckan eller nåt sånt och höll sig fin trots fri tillgång på toppsilage. Jäkla bittert att hon då ska bli smällfet i år :cool: kunde hon inte välja ett år när jag KAN göra något åt motionen?

Inte jag! Ska banne mej ha hem alla saker + städa innan dom kommer så tidigast första veckan i april är det tillåtet att ploppa ut! Om jag så ska gå med benen i kors tills dess!

Min mamma tycker att slutet på april är perfekt för ingen i familjen fyller år i april :D massa i maj och mars dock :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 374
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar