Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

:D
Jaa du... säg det.
Ni kanske får satsa på "think outside the box"- kycklor i andra färger än gult? :p

Undertecknad: Kvinnan som inte äger ett enda färgat kartongark. :angel:

klockan: tack snälla du för alla bra tips äen om jag kanske verkar motsträvig :) Glidlakan har jag gjort av ett sidenpåslakan sedan jag såg att du köpte det och jag håller med om att det är en helt underbar uppfinning!!

Ang rullstol så har jag ingenting emot en sån alls, bara det att det är när jag är stilla som värken är värst. Det spelar ingen roll hur bekvämt jag sitter eller liknande, utan det är just när muskler och leder är stilla som det känns som om någon sliter sönder alltihopa inifrån. När jag sitter eller ligger i soffan måste jag ändra ställning, vinkla en fot, räta ut ett ben osv en gång i minuten - varannan minut ungefär. Annars går jag sönder. På kvällen när det är som värst hjälper inte det heller, men det får mig att stå ut tills jag orkar ta mig upp och stapla runt lite i huset i alla fall. I rörelse är knäna och fotlederna bättre som sagt, men höften och ryggen tar stryk istället samt att jag ju då får sammandragningar så fort jag går fortare än en 105-åring med rullator på isgata.

Nåja... jag har i alla fall fått lite gjort i dag. Jag har bakat syltkakor :love:, sorterat bebiskläder inför tvätt och faktiskt lyckats tömma och fylla både diskmaskin och tvättmaskin. I morrn är sambon hemma igen och ska få ta ett varv med dammsugaren.

Inga tyger levererade än heller :( På DHL står det att paketet är överlämnat till annan distributör så jag vete tusan vart det tog vägen efter Arlanda i går morse... :(

pan - jösses vilken natt, huga vad orolig jag hade blivit :crazy: Förstår att ni inte vill ligga på neo i flera veckor och jag hoppas verkligen att töserna kan stanna kvar några veckor till!!

apollo - tack snälla du, och vad fint med kantbandet så där! :love:

DS - jag förstår att du gärna vill vräka ongen nu.. har du några förvärkar eller annat som gör att du kan hålla hoppet vid liv om att snart ha den på utsidan?
Uppdatera jättegärna om det där med de minskade rörelserna, det har jag med undrat över men glömde fråga senast vi var hos BM. Kotte skrämmer mig varannan dag med mindre kraftiga rörelser men eftersom det har varit så i princip sedan jag började känna rörelser regelbundet så tar jag det som en del av dygnsrytmen och mönstret. Nu blev jag rädd när jag läste hela diskussionen bara så jag la mig på soffan ett tag med laptopen på låren och drog på den låt som hittills har fungerat bra som start-knapp... dessvärre är det verkligen ingen låt jag gillar man vad gör man inte för sitt barn? ;)

Micks - det verkar som om vi fortsätter ha väldigt liknande krämpor. Jag har samma toa-problem... Jag är så nojig över hemorrojder också så jag vågar inte trycka på :o

Allmänt - inga pigmentsförändringar här än i alla fall... och gul kartong har jag massor av, synd att du är så långt bort majola!

Uppdatering på bajsfronten - det har lättat lite lite granna nu! :D :rofl:
Men allvarligt, börjar faktiskt bli väldigt jobbigt... :crazy: Får öka på med linfrön och grejer och hjälper inte det så får väl BM tipsa om något från apoteket.

Idag på föräldragruppen blev jag alldeles tungandad, varm - nästan febrig och snurrig. Har inte riktigt släppt än. Försökte lägga mig på soffan och vila men då blev jag riktigt andfådd! :crazy: Jag kanske låg för mycket på rygg iofs även om jag tyckte jag halvsatt tillräckligt mycket för att det inte borde påverka pulsådern...
Hela magen är trött som om jag ansträngt varje muskel hela dagen. Usch, massa gnäll från mig nu...

Ang. pigmentförändringar så njä, inget märkvärdigt så. Den där linea nigra-randen på magen har jag haft sen jag kom in i puberteten - den har bara vandrat upp till även ovanför naveln nu. :)
Någon ny leverfläck har jag väl hittat men det dyker upp titt som tätt i vanliga fall också.
Det enda som är jobbigt är hormon-finnarna jag fått i ansiket. :cool:

Senast ändrad:

Ingenting som ger något hopp än. Ibland trycker det på nedåt så det känns lite som när man klämmer en envis finne men det säger inte splash och far ut massa klet så det är väl bara bebis som trycker ner huvudet på försök. Förvärkarna har ju avtagit och kommer inte alls lika ofta men jag har försoffat mig lite också. Jag var nyss ute på en 2km-promenad som jag försökte hålla ett raskt tempo på. Det hör inte till saken att jag blev ompromenerad av friskusar hela tiden ;) Hur som, jag fick någon sammandragning av promenaden men mycket mer blev det inte. Förutom att jag brände lite energi då ;)

Så, nädu lew, du hamnar nog före mig i bf-listan trots allt! Här verkar bebis inte ha särskilt bråttom :grin:

det hoppas jag iofs inte att jag gör, jag är bara i vecka 33 när du har bf - riktigt sååå tidigt vill jag inte att kotte tittar ut! ;)

Det jag menar är att så som det känns nu hinner du bli fullgången innan bebis anser sig vara klar :p

Nävars, det kan säkert bli lite tvärare kast och som sagt, 2.5 vecka kvar, jag hinner nog, hoppas jag!

Min BM tipsade om frukt och massa vatten ...! och undvika vitt bröd... det hjälpte faktiskt.
Fast nu har jag motsatt problem istället. Aldrig är det bra..! :laugh:

Haha, helt klart hellre motsatt problem enligt min mening! ;)
Ja, jag får väl mata på med mer sånt, fast jag äter ändå rätt mycket fibrer och frukt och sånt. :cool:

Det jag menar är att så som det känns nu hinner du bli fullgången innan bebis anser sig vara klar :p

Nävars, det kan säkert bli lite tvärare kast och som sagt, 2.5 vecka kvar, jag hinner nog, hoppas jag!

hehe ja du har säkert din bebis fortare än du tror... så kommer det nog kännas för mig i alla fall tror jag - även om det känns som om det är ett halvår kvar. minst.

Inget nytt från mej idag, Vi har shoppat ett köksbord och stolar som sambon målat vitt. Igår köpte jag ett begagnat babyskydd av ett par som bodde på fjärde våningen utan hiss. Jag har grym träningsvärk i benen idag :D men det är ju bra att veta vilken konditionsnivå massan ligger på sen haha.
Lite förvärkar och onda sammandragningar har jag men absolut inget regelbundet. Imorgon kommer sambons dotter och stannar till helgen, det hade ju varit hemskt praktiskt om Charlie ville titta ut medan hon är här, dels för att vi har barnvakt och dels för att hon såklart vill träffa nyaste lillebror.

gomorron på er sömntutor!

Hur är läget i dag? Nån på väg till FL?
Insnöade?

Här skiner solen redan nu och jag hoppas på en dag med vackert väder så jag kan sätta mig och fika utomhus en stund... och fantisera om vad som ska göras i trädgården i sommar...

Sömntuta! Bah! Jag har redan varit ute med vår antika traktor och skottat uppfarten och sandat för en elektriker som eventuellt skulle komma. Men det verkar inte som om han kommer. Så det blir väl samma procedur imorgon :devil: (Vår uppfart är ganska tråkig, om man inte skottar och sandar blir alla som driver på bara två hjul stående nere vid vägen :cool: )

Pyret har hicka, som vanligt. Funderar en del över hur h*n ligger egentligen, idag känner jag hickan både i mina nedre regioner :angel: och uppe vid revbenen. Atletisk bebis eller bara.. jättestor? :eek:

Njut av solen du, här har vi nästan snöstorm :p

Insnöad, ungen är kvar på insidan, håller mig hemma idag. Hoppas idag blir bättre än igår, för då mådde jag riktigt skit :crazy:
Lite bättre idag men det får allt lätta upp lite till innan jag vågar mig på ett leende!

Nåväl, jag har choklad hemma. :)

Tyvärr inte på väg till FL. Däremot på väg upp för frukost, veterinären skulle ringa om någon timme och meddela när de kan vara ute och vaccinera hästarna. Båda mina måste grundvaccineras för jag *hrm* klantade mig lite. Tror dock bara att det blir den ena jag grundvaccinerar, om jag kollade rätt på den andra. Den andra ska inte ut på gallej enligt planen ändå och skiljer det ett par ynka dagar sparar jag hellre pengarna och lägger på nåt vettigare.

det har snöat tio cm i natt så sambon är ute och skottar, jag och barnen äter gröt. ingen bebis här heller...

Har precis försökt få svar på as-viktiga frågor inför nästa onsdag av den otrevligaste jävla personlen i Sverige.....
Undrar vad jag gör för att förtjäna att bli idiotförklrad och illa bemött?!?

Så nu bara gråter jag och hatar allt som rör personal på spec mvc/fucking förlossningen och tänker idka anarki och vägra föda. så det så.

/Tjuring onge med 31-års trots? (fast egentligen är jag på riktigt både ledsen och orolig)

Senast ändrad av en moderator:

Åh, ingen förtjänar att bli illa bemött från vården :/ Fick du svaren du ville ha åtminstone?

Nej! :cry:
inga svar!!! kanske eventuellt skulle hon kolla och kanske evntuellt höra v sig...... det fula är också att jag tror att det här står i min journal egntligen men hon kollade inte ens vem jag var ............

Men vad sjutton då, ring igen? Eller försök få tag på dennes chef och undra vad h*n anställer för otrevlig skitpersonal? :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar