Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Jag var också på barnklädesbasar idag! Fast jag pallar int eriktigt, folk är ju helt skrupellösa!
Kom hem med en gravid-/amningspyjamas, en fleecetröja till sonen, två böcker och en tavelfolie i alla fall. Inget till bebisen, hittade ingenting osm jag inte kunde låta bli och vi har ju tillräckligt med kläder. Pilalde i och för sig på et par sjalar, men jag vill ju ha en i trikå för den första tiden och det var vävda historier. Hur som så betalade jag 9 € för alltihop, inklusive 1,50 € i basaravgift, så visst är det billigt.
Fortsatte dagen med ett beök på motsv. akutvårdcentralen med gossebarnet (ögoninflammation, världens nonchigaste läkare
) och sedan Ikea-besök. Nu blir det inte många fler knop, rethostan har liksom utlöst sammandragningar eller förvärkar eller allmänt magont så nu ska jag återgå till att vila mig och dricka te istället.
Zews: om du ska inhalera är kanske inte ren vattenånga det bästa? Det bör väl vara åtminstone koksaltlösning? Jag gillar inte att inhalera, men i min förtvivlan provar jag ju det mesta. Vår inhalator har ett munstycke för halsen och en mask om man är täppt. Jag har provat med koksalt (gjorde varken till eller från) och kamomillte (blev snarare värre) mot rethostan. Men det skadar inte att prova kanske? Tyskarna är ju helt galna i att inhalera, ska jag googla åt dig vad som rekommenderas här mot nästäppa?