Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Usch det lät inte roligt! Hoppas att du blir bättre och får åka hem snart! Förstår att du saknar familjen, det kan inte vara kul att ligga på sjukhus helt ensam...

Krya på dig!

Näe lägenhet blir det aldrig för mej igen. Jag älskar mitt hus och min gård. Att ha hästarna hemma på gården gjorde att jag kunna ha dem längre. Och ringer fodervärden i morgon och säger upp kontraktet så kan jag hämta henne innom en vecka.
Vore en pina att leta stallplats och sedan med barn behöva åka iväg för att sköta henne. Förra vintern kunde jag gå ut när jag ville och när sonen sov och göra allt med djuren.

Ska tilläggas att sambon inte engagerat sej i sin hobby på väldigt länge heller. Tiden räcker inte till då han hellre vill vara med sonen och mej.. Hans hobby är en gammal chevelle från 67, lite övriga bilar, mopeder, skotrar som han vill göra irodning/om till fräsiga leksaker. (allt med motorer är hans intresse).

Och allt blir jobbigare med barn. Men livet blir ist så mkt roligare. De senaste två åren har jag vaknat med ett leende varje dag för sonens kvitter:love:

Hobbyn finns kvar. Ska börja rida igen när bebis är framme. På min egen häst och leta rätt på nån snäll vän som har två och vill ha sällskap ibland. Men jag ska inte ha någon hemma på ett tag.

Härligt kämpat ändå att fortsätta med hästar trots allt. Hoppas du slipper rullstolen sen:)

*kl

laeikinois:
Hoppas internet kommer igång snart. Men kul att höra av dej :laugh:
Finns ingen anledning att lägga ner hästeriet eller djur. Det är djurbiten jag saknar mest då det är helt tomt på djur just nu. Men höns kommer förgylla mitt liv till sommaren *längtar*:love:
Kämpa på och ta det som sagt lugnt. Ha inte för bråttom efter förlossningen bara i iver att komma igång. Kan bli att det tar längre tid istället:crazy:.

Diana: Vilken trist historia med din häst. Det är inte kul när djuren är skadade och blir utdömda. Hoppas du hittar någon som håller.

Har som du en snarkande sambo och alltid en son som smyger in till oss på natten. Lättare när sambon jobbar borta eftersom jag då kan knuffa sonen till andra sidan sängen. (han sparkar rätt bra om natten).

Nästäppa hade jag mest med sonen. Men mindre nu. Min envisa förkylning börjar ge sej....
Jag hade som rutin en nässpray som jag enbart tog inför sovdags när jag väntade sonen. Då nässpray kan vara beroendeframkallande så ska man vara försiktig, därav att jag enbart tog på kvällen när jag skulle sova.. Vissa tycker koksalt funkar bra men det gör inte jag..
Snarkande karlar kan öronproppar råda lite bot på. Och att dom sover på sidan. Ligger sambo raklång på sidan snarkar han mindre. Av vana så lägger han sej så själv när jag börjar vrida på mej av irritation om natten. (han minns det aldrig på morgon utan gör det av reflex:D)

Och det är skitjobbigt att se andra vara längre fram i graviditeten. Tre av mina vänner/bekanta har klämt ur sej ungar nu. En tjej senast i natt. En annan ska ha vilken dag som helst i princip...

lillasnuttan:

Tyvärr kan jag inte hjälpa dej. Jag tog aldrig ut några pengar innan bebis kom. Fick krångla som attan för att få igång mammapenningen minns jag. Och sambons pengar va oxå ett enda strul.. (kanske man själv ska börja ta itu med skiten igen)

Embe:

Men fy vad trist. Förstår att du längtar hem och har tråkigt. Du får skriva av dej här. Jag är rätt aktiv på kvällarna så då kan du f många svar om du vill ;)

Hoppas innerligt att du får åka hem i morgon!! Krya på dej!!!!!

Vidare om mej så har jag haft en sån där härlig dag. Började men en kinkig son som inte alls va med på noterna i morse. En bil som inte startar pga att bakluckan inte varit ordentligt stängd. Så batteriet va urladdat.
In och hämtade batteriladdare och skarvsladd. Meeeen då vägrade motorhuven att öppna. Men till slut med lite "övertalning" så fick jag upp den.

Sen means den laddade gick jag på en underbar prommis med sonen. Han åkte snowracer och det hade kommit nästan 1 dec snö i natt. Så det va urmysigt ute:love:
Jag själv åkte snowracern i backarna oxå. Superkul:D..

Snart startar min sambo bilen och åker dom 30+ mil han har hem. Så om ca 3,5 timmar kommer lilla sonen stå vid dörren och skrika av glädje. Finns inget roligare på hela veckan:D

kl

Vad sällan ni får gå till BM. I och för sig går jag lite väl ofta. Varannan vecka har jag fått gå hela grav. plus att jag får gå ca 1 ggr månaden till spec MV. Det lär bli mera nu är snart i vecka 26! Så de närmaste tre veckorna har jag läkarbesök ena veckan, bm andra veckan och tredje veckan blir det tillväxtUL och läkarbesök. Så sjukvården har ganska bra koll på mig...
Hade svår preeklampsi förra grav och fick ett akutsnitt i vecka 34. Nu verkar mina värden vara under kontroll så förhoppningsvis blir denna gång bättre. Läkaren sa att det är 50/50 att jag får det denna gången. Men preeklampsi brukar tydligen börja vid vecka 28, då börjar kroppen läcka proteion och trycket stiga. I alla fall på de som har en tidig "start" på sin sjukdom. Många verkar få det den sista veckorna och då en lindrigare form.

Jag skickade också in mina papper för graviditetspenning sent, men det tog ca 1,5 veckor att få svar från fk :) Sedan har jag ett jobb som gjorde att jag var till 99% säker på att jag skulle få grav.penning och hade redan förklarat för min chef att jag skulle försvinna. Om du har jobb inom vården kan du nästan vara säker på ett ja.

Jag går bara varannan vecka till BM trots GBS, men eftersom jag inte har problem av det och att jag har haft väldigt fina värden hela graviditeten.
Jag kommer gå lika sällan även fast det närmar sig slutet nu, vet inte om det är ovanligt lite men tror de har mycket att göra på min BM-mottagning.

Jag kommer nog att springa på Spec MVC stup i minuten nu (och som ligger 1h hemifrån enkel väg..)... men det beror ju på levern. Extra besök hos vanliga BM förutom de "vanliga" besöken hade annars varit bara 1-2 st extra totalt för provtagningar pga hepatosen förra graviditeten. Till vanliga BM skall jag nästa v och då var det 3 v sedan sist, sedan blir det varannan v till bebis kommer. Nu lär det förutom det bli 2-3st besök per vecka på spec MVC (om jag blir utskriven snart...) skulle jag tro, för provtagningar + CTG. Det intervallet var det förra gången.

Återstår att se hur det blir med ev. sjukskrivning osv - jag var inte alls förberedd på att sluta jobba redan nu kan man säga, så jag har en del kvar att "lämna över"... inte supermycket dock, som tur är!

----

Lillasnuttan, Diana och Lady_Mike: Tack! :love: Saknaden efter familjen är förfärlig. Jag har varit ifrån dem över en helg flera gånger, men då har jag ju varit aktiverad med roligare saker än en sjukhusmiljö, toppat med oro om vad levervärdena beror på...

Senast ändrad:

Glömde;

Har gjort tillväxt + flödes UL på bebis idag förutom alla prover, kändes himla skönt att se honom :love: . Han ligger med huvudet ner redan och det är en stor kille vi väntar, ca 2500gram redan nu i v. 32+2, +22% mot normalkurvan. Ettan var +13% i v. 36, och vägde 3635g vid födseln i v. 37+3. Så förmodligen är jag en sådan som får stora barn, men det verkar om att de vill göra en glukosbelastning ändå imorgon och det känns bra att de har sådan koll på oss. Blodtrycksmätningar ca 5-6ggr/dag, blodprover, hjärtljud, blodsocker och annat. Fördelen med att vara inlagd...

Det kändes skönt att se att bebis mår så bra och är så stor trots att jag i princip stått stilla i vikten senaste 2 månaderna. Uppenbarligen är det han som tar det lilla jag lyckas få i mig ;)

Flödet var jättefint och mängden fostervatten lika så - så det känns himla skönt!

Senast ändrad:

Jag är på sjukhuset på spec MVC minst två gången i veckan ofta tre. Än så länge sen kan det nog öka ytterligare. Hatar att rulla igenom hela sjukhuset med min rullstol med dörröppnare som inte fungerar och grejer som folk ställer ivägen så att man inte kommer fram ... grrrr

Jag var nyligen på första BM-besök efter RUL och har 4 veckor till nästa besök... Behöver inte träffa Spec.Mödravården något då de svarat på remissen att dottern född i v 33+6 med en vikt på 2.6kg var lindrig prematuritet och eftersom hon var normalviktig och det inte fanns någon "anledning" till den tidiga födseln så kommer jag mest troligt gå tiden ut denna gång...

kl
Lider med er som har diverse problem och måste vara inlagda eller liknande, det värsta för mig är foglossningen men den överlever jag...

Vad skönt att de inte hittar något "fel". Vad var det som gjorde att hon kom förtidigt? (minns inte)

Jag har tagit föräldradagar på dottern nu tills jag får gå på havandeskapspeng den 28 feb. Känns dumt att riskera att trycket åker upp för att jobba en dryg månad. Ska få träffa läkaren på måndag för ev sjukskrivning då mitt tryck hade höjts lite sen gången innan. Min BM tycker att jag kunde få spara mina föräldradagar ifall läkaren bedömer att jag börjar bli sämre. En fördel med sjuksrivningen är att då kan min man ta föräldradagar ifall jag blir sämre, eftersom vi inte har dagisplats till S så måste hon tas omhand oavsett hur jag mår.

Stackars alla er som har ont, mår dåligt osv...

Mitt största problem är att hitta en klänning till våran vigsel, vi ska gifta oss borgligt nästa månad. Klänningen jag hade tänkt att ha, inte riktig brudklänning, har jag växt ur. Eller den passar men den blir vääldigt kort fram av någon konstig(?) anledning.

Kanske gör som sonen vill iaf, då ska jag vara sankta lucia, sambon snögubbe och han stjärngosse.

Suck, vill inte lägga en massa tusenlappar på något man bara använder en gång.

Underbart :) Grattis i förväg. Trist dock att du växt ur den tilltänkta klänningen.
Om jag någon gång mot förmodan gifter mej blir det borgligt (och i smyg). Varken jag eller sambo gillar uppmärksamhet.
Hoppas du hittar något vackert att ha på dej:love:

Grattis till det kommande bröllopet!

Det går inte att skarva klänningen lite i fram eller? Ha en fin underkjol som får synas lite? Hade inte heller velat lägga massa pengar på något man inte så ska ha på sig mer, men det är ju inte som att jag använder min brudklänning någonsin... Har förresten två st då vi gift oss två gånger:angel: eller den första är en kort lavendelfärgad som jag hade när vi gifte oss borgligt i Skottland, tanken var att jag skulle använda den till annat, och sen den "riktiga" som jag hade när vi gifte oss kyrkligt året efter.

Det viktigaste är att du trivs i det du har på dig och känner dig vacker! Att gifta sig är magiskt:love:

Hur går det för dej? Får du komma hem snart?
Tänker på dej:)

Hoppar in lite snabbt från mobilen mellan alla koller...

Tack för omtanken! :)

Det går väl sådär kan man säga. Jag är fortfarande kvar, hur länge vet nog ingen... Levervärdena är bättre (HURRA!) men istället har jag fått mkt sammandragningar/värkar och påverkad livmodertapp så imorse bromsade de upp det hela med Bricanyl och Citodon och är på standby att skicka ner mig till förlossningen för stoppande och lungutvecklande dropp om det inte ger sig, men just nu verkar det ha avtagit -SKÖNT!!

Så nu håller maken på och tvättar allt där hemma för vem vet hur länge lille Bus tänker stanna där inne...

De var här och hälsade på igår, han och sonen. Alldeles alldeles underbart :love:
Då var förhoppningen att få komma hem på permission ikväll, vilket höll modet uppe, nu känns den chansen minimal...

Tänker på alla er andra som också har det kämpigt, med eller utan medicinska problem! Nu är det bara upploppet kvar för oss allihop, mer eller mindre långt bara...

Kram på er!

Du får ta vara på varje possitiv sak. Det är lugnt för stunden. Hoppas du får komma hem i morgon ist :)

Tack! Min tanke med vigseln var att jag, sambon och sonen skulle gå i väg själva till rådhuset. Men sambon och jag hade tydligen missuppfattat varandra, så han bjöd in sina föräldrar och bror med familj. Så nu är även min mamma+ hennes man inbjudna. Eventuellt kommer min mormor och morfar också, om dom orkar.

Så det blir lite större än vad jag hade tänkt mig, men det blir nog bra ändå. Vi är lite oromantiska och gifter oss mest för att det är praktiskt när man har barn och hus.

Lillasnuttan
Tack! Ska ta en sväng på stan i veckan, utan barn:), och se om jag hittar något annat eller om det går att fixa till klänningen på något sätt. Gifta sig i Skottland låter lite mer spännande än rådhuset i Örebro:)

Jag börjar bli så osmidig, är bara i vecka 24+2. Tror att jag har ganska stor mage, vet att jag låg över strecket förra gången. Hoppas att magen inte växer så mycket mer på ett tag. Det jobbigaste är att klä och leka på golvet med sonen, har jag väl satt mig ner så kommer jag knappt upp:) Böja sig går inte alls känns det som, det är också svårt att hitta en bra sovställning...

Som tur är så har jag ett lätt jobb så där är det inga problem men nätterna är jobbiga, men behöver inte vara vaken hela natten. Sover ca fyra timmar av tio eftersom vi jobbar två stycken.

Imorgon ska jag till Bm, hoppas man får lyssna på hjärtat. Kommer inte ihåg när man gör det första gången.

Skönt att levervärdena är bättre! Hoppas att den lilla stannar kvar ett tag till, så den blir lagom stor och tjock och inte behöver ligga kvar på sjukhuset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar