Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Nu till en ny fråga. Hur många har fått en pigmentrand? Jag fick en med sonen. Eller två faktiskt. En vanlig och en på tvären ca 4 cm under naveln. Så lite kul ut. Hade som et plus på magen. Men minns inte vilken vecka den dök upp i. Än har jag inte fått någon.

Jag har inte fått nån sån rand. Tror d kan vara ärftligt o vet inte om min mamma fick nån. Tur du fick ett plus på magen iaf. Hade ju varit perfekt för mig som upptäckte grav. så sent. :idea:

Gott det. Hade en envis, långvarig förkylning för ett tag sen. Väldigt täppt i näsan o hade lite svårt att andas, pipig i luftrören o extra känslig för allergi mot t ex hö o för instängd o dammig stallmiljö. Men d var nog innan jag upptäckte grav. Kanske runt v.15-18 nånstans. Ingen feber, men envist o jobbigt prata i tel mkt på jobbet då. Svårt sjukskriva sig i mitt jobb då vi är så få.

Jag har börjat en kur ;) drack en halv flaska katrinplommonjuice igår och till frukost nu, linfrö på gröten. Tar ett päron med mig till jobbet också :) haha, har jag otur kan jag inte lämna toaletten på hela eftermiddagen sen ;)

Hade lite tur, då BM ringde precis, jag frågade henne om magknipet, hon trodde att det berodde på att tarmarna inte riktigt fick plats, hon frågade oxå om jag kände fosterrörelserna som innan, men jag har inte känt ngt några än, eftersom moderkakan ligger ivägen sa de på det sista UL. Så jag hoppas att det inte är ngt fel på bebis. Ska till BM imorgon.

kl

Någon med tips på hur man kan få sova en hel natt utan att behöva gå upp minst varannan timme för att kissa?

Jag får ingen djupsömn och börjar bli helt slut i både kropp och huvud.

drick mindre på kvällen ;)
nä jag vet inte, inatt va det nästan så jag övervägde att kissa i sängen haha, för jag orkade inte öppna ögonen när det va dags att gå upp för att kissa. Men lider med dig som måste gå upp så mycket, jag går upp en gång max två per nätter, fast det ökar väl med tiden kan jag tänka också.

Jag har gått och grämt mig, oroat mig, målat upp scenarior, hur jag ska berätta för mina chefer att jag ska ha barn, jobbar på en liten firma där jag egentligen behövs. Men så tog jag mod till mig igår, pep fram att jag ska ha barn, och dom tog det hur bra som helst :) Det va som en stor sten som släppte kan jag meddela.

I övrigt är allt bra, skittrött jämt bara för att jag inte kan dricka kaffe alls pga halsbrännan men men :)

Nu när du säger det så har det inte kommit någon rand här heller denna gång! Förra gången fick jag en ganska tidigt, som sedan dröjde sig kvar ganska länge.

Har inga bra tips tyvärr... men kanske prova att inte dricka efter ett visst klockslag om det går? Och kissa precis innan läggdags men det gissar jag att du redan provat :)

Jag har inte fått någon rand än. Fick en när jag väntade sonen men jag tror den kom senare, jag är bara i vecka 18.

Idag är det dax för RUL!!

Min närmaste kollega fick en liten son inatt, bara 3h efter julfesten på jobbet där båda föräldrarna var med, och då var inget på G. Det hade gått lätt och alla mådde toppen enligt rapport bara en timme efter han kom.

Vi är ett litet företag så det känns verkligen i hjärtat :love: Vi har båda varsitt barn sedan tidigare, som kom med 2v mellanrum, himla roligt.

Så nu längtar jag ännu mer efter vår egen bebis!

övervägde att kissa i sängen haha

Av någon anledning började jag fundera över om det går att sätta in en kateter när jag läste detta . Med en sådan skulle man slippa springa upp hela tiden , skämt åsido.

Sluta dricka om kvällarna kör jag redan på, och kissar precis innan jag lägger mig. Men fungerar icke. Inatt fick jag åtminstonde en 4 timmars ihållande sömn innan det var dags. Men det lilla gjorde att jag känner mig mycket piggare idag :)

Cloe - skönt att de tog det så bra! Själv var jag supernervös av någon konstig anledninge över att berätta för mamma och pappa, men de blev jätteglada.

Embe - vilken snabb förlossning din kollega fick! Önskar att min går lika snabbt och bra. Men det skulle inte förvåna mig om det blir en utdragen och komplicerad en eftersom jag verkar få nästan allt man kan drabbas av under en graviditet :p

Diana - lycka till! :D

haha jag va skitnervös inför mamma och pappa också, varför vet jag inte, dom är jätteglada över det lilla livet i min mage :love:

Känner mig duktig idag, har fixat gravidförsäkring, seg jag vet ;) Haha. Kollat upp och jag får låna en gratis bilbarnstol av mitt försäkringsbolag, iaf det första babyskyddet och jag har bytt tid hos mvc, något jag tänkt göra sisådär i tre veckor :D man ska komma sig för också :angel:

Men hörni, min halsbränna dödar mig, några tips? Jag äter nån tablett jag köpte på apoteket när det kommer men det hjälper föga.

Av någon anledning började jag fundera över om det går att sätta in en kateter när jag läste detta . Med en sådan skulle man slippa springa upp hela tiden , skämt åsido.

Sluta dricka om kvällarna kör jag redan på, och kissar precis innan jag lägger mig. Men fungerar icke. Inatt fick jag åtminstonde en 4 timmars ihållande sömn innan det var dags. Men det lilla gjorde att jag känner mig mycket piggare idag :)

Cloe - skönt att de tog det så bra! Själv var jag supernervös av någon konstig anledninge över att berätta för mamma och pappa, men de blev jätteglada.

Embe - vilken snabb förlossning din kollega fick! Önskar att min går lika snabbt och bra. Men det skulle inte förvåna mig om det blir en utdragen och komplicerad en eftersom jag verkar få nästan allt man kan drabbas av under en graviditet :p

Diana - lycka till! :D

Det är bara att vänja sig... För sen ska du upp hela natten för att amma ;)

Det har jag inga som helst problem med att jag kommer få göra. Det är en helt annan sak, då är det en bra grej, det här är bara onödigt och enerverande.

All information fullkomligen skriker att man ska passa på att sova för att man behöver energin pga graviditeten tär på en och inför förlossning och bebistiden- sov mer - sov på dagen - sov längre - jaha, hur ska man lyckas med det när man inte kan?

jag var uppe och kissade mycket i början av grav. Kanske för att jag hade cravvings på isvatten... Men nu har jag inte det längre. Har försök att inte dricka för mcyket och faktiskt, de senaste veckorna har jag inte behövt springa så mycket. Faktiskt sovit från ca 23-06 utan problem. Men det lär nog ändras ju mer magen växer... Är i vecka 21 nu.

Jag hade också en period då jag fick gå på toa ett par gånger per natt under de första månaderna :) , men fick ändå djupsömnen.
Sen har det knatat på och varierat mellan 1-2 ggr.
Nu är det lite väl ofta kan jag tycka, varannan timme känns inte fint. Jag blir ju så jäkla lättirriterad, trött och kort i stubinen. Pluggorken infinner sig inte heller = mer irritation :crazy:

Tror jag är i vecka 26..
Om jag har rätt så går jag in i vecka 27 på lördag. För mig är det en milstolpe eftersom jag läste i graviditetsboken att 90% av alla för tidigt födda barn i vecka 27 klarar sig. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII