Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Hur stora magar har ni fått? Jag är i 24+3 i dag och nu ser det ut som att jag svalt en fotboll!

Då är vi två :D

Tycker jag själv i alla fall... tycker att jag är ungefär lika stor NU som jag var när sonen föddes, men inser ju att så inte kan ha varit fallet :angel: (och det syns ju på gamla bilder också..), för jag följer i princip samma mönster som med honom.

En par bilder på min kula (sorry för dåliga bilder!), först i v. 24+4;

24_4.jpg

och sedan idag, v. 26+2;

26_2.jpg

Detta är jag det! :p

Jag var på rutinkontroll hos BM i måndags förra veckan (v. 25+0) och hade gått upp exakt lika mycket som med sonen vid samma tid (7kg), hade exakt samma SF-mått (25) och samma blodtryck, en aning mindre HB (123 nu mot 128 då), och lite lägre blodsocker, men det varierar ju mycket :) Lite lustigt att det var så lika! Samma inskrivningsvikt båda gångerna (otroligt nog...) så det ska bli spännande att se om det fortsätter vara likheter hela vägen fram!

Förra gången hade jag gått upp totalt 17kg när vattnet gick i v. 37+2, så jag lär väl gå upp sisådär 1kg till per vecka nu.

Det är himla fascinerande att läsa om hur otroligt olika alla graviditeter är, frånsett alla skillnader i hur man mår - en del går knappt upp i vikt alls, andra betydligt mer, vissa får en liten mage, andra stora. Kroppen är fascinerande!

Ja, tyvärr blir det ju mycket kånkande med ett storasyskon, det är samma för mig... Så sisådär 13,5kg flera gånger om dagen...tack och lov går det ok fortfarande :)

Jag får sammandragningar om jag rör mig fortare än normalt gångtempo, men jag har åtminstone avancerat dit, förut var det undertempo som gällde! Himla glad att det gått åt det bättre hållet!

BM undrade om sammandragningarna gör ont men de gör de tack och lov inte :)

Hur gör ni andra med mudden på mammabyxorna? De börjar redan bli för trånga för magen här, och jag minns banne mig inte att jag hade samma problem förra gången, men det måste jag ha haft. Hm... Funderar på att sy om dem på något sätt men allt tar ju sådan tiiiid och det är minst sagt en bristvara här hemma..

Har någon hittat någon fin klänning att ha på sig till jul? Tycker inte jag hittar någonting :( Men jag har nog letat för lite...

Jag kånkar på 12 kilo varje dag:o.

+ embe.
:eek: Herregud! Skulle jag bära 12 kg i dagsläget skulle jag klappa ihop, sen kommer en ny foglossningsomgång samma dag eller dagen efter som ett brev på posten. Vid 3-4 kg får jag också ont, samt trappor. Trappor + tyngd = inte bra alls.

Näpp, här blir det bara småsaker jag bär, om jag ens bär om ens det :p

Snart blir det att dra höpåsarna i en pulka nu när snön är här!

Har någon hittat någon fin klänning att ha på sig till jul? Tycker inte jag hittar någonting :( Men jag har nog letat för lite...

Julekläder blir nog en kjol och leggings ( mutter ) , röd top och skön kofta över. Har inte heller hittat någon snygg klänning, men jag har inte letat så mycket heller.

Har ni andra några rörelser som fungerar mer eller mindre bra? :)

Jag har svårt att vända mig om i sängen och soffan. Ibland är det galet svårt att sätta mig upp från liggande också. Har inga problem när jag väl rider, men att komma upp och ffa allt av när jag tränat är rena döden :eek: Efter en dressyrträning tar det en 10-15 min promenerande innan jag kan gå normalt igen. Jag ignorerar och hoppas att det inte ska bli värre :angel:

Jag har tittat efter kjolar också men hittar inget alls! Var har du hittat din?

Det är bara att inse att jag som går HÖGST begränsat i affärer, måste ta en mer seriös räd... men det ta emot :p

Såg på Polarn o Pyrets hemsida att de hade några kjolar, så det får nog bli till att leta upp någon sådan affär, men tycker att de är lite dyra för att ha så kort användningstid... :p Inser att det bara är ca 2,5 månader kvar tills sonen föddes, om denna kommer ungefär lika! :eek:

Fast vad ska man göra? När min lilla 12 kilos klump gråter, är hängig eller rent av gosig så är det svårt att säga nej. Då biter man ihop och ser glad ut. Man härdar ut mycket eftersom man älskar dom små så mycket.
Sonen är extra mammig när jag lagar mat. Det löste jag med att ställa en stol vid spisen som jag kan sitta på och gosa med honom mellan varven.
Han har under en lång tid vägrat gå till sitt dagis från bilen och från dagis till bilen. Han är rädd för bilarna på pakeringen.
Då oxå var jag så illa tvungen att bära honom. Nu har vi dock tränar bort det och han går större delen själv :)
Men förklara för en tvååring att man inte orkar bära är rätt svårt:D

Men förklara för en tvååring att man inte orkar bära är rätt svårt:D

Ja gud det förstår jag! Är glad jag inte är i samma sits för jag hade inte kunnat bära barnet utan att bli sängliggande i dagar efteråt.
Jag hoppas din foglossning inte blir värre så du kan fortsätta bära honom :)

Jezz. Åh, känner igen det där med att inte kunna vända sig, det är tur jag har "staket" på sänggaveln jag kan ta tag i och vända mig när det är som värst.
Har du börjat känna bebis ännu? :)

Embe. Tradera is the shit! ;)
Förresten, vilken skillnad på magbilderna! Den måste ha vuxit mycket under de få veckorna?

Igår när jag skulle sova bestämde sig bebis för att lägga sig på tvären, den sträckte på sig och tryckte ut min mage ner i madrassen (jag ligger på sidan) och samtidigt tryckte den på motsatt sida av magen. Fick känna små händer eller om det var fötterna mot mina fingrar.

Senast ändrad:

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Tänkte lägga till mig på listan nu när vi varit på UL :)
Verkat som det blir en pojk denna gången...

Kan nån vänlig själ lägga till mig här oxå, tack. :) Kan ju inte kopiera allt med mobilen. BF 9/4 2012

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Har inte haft ont av vare sig foglossning lr illamående. D enda jag märker av grav. är just fosterrörelser. Annars glömmer jag nästan bort att jag är gravid ibland. O visst har magen vuxit en aning. Vågar tyvärr inte rida. Men rör gärna på mig o lyfter lite i stallet.

Det va så lite så :)

Skönt att du mår bra. Som sagt så mår jag oxå rätt bra. Om jag bara kunde bli kvitt den här förkylningen som biter sej fast.... Har varit hes sen förra måndagen och tappade den helt i måndags. Hostar så mycket att jag fått sår i halsen.

Jag har fått problem med magknip, gör riktigt ont, men behöver inte gå på toaletten. Är det någon som vet varför man får det? Är i v 21

Jag har fått problem med magknip, gör riktigt ont, men behöver inte gå på toaletten. Är det någon som vet varför man får det? Är i v 21

Har precis samma problem. Magknip till och från. Nu bättre ett par dagar men blir lätt uppsvälld och öm. I mitt fall tror jag dock att jag kanske är aningen förstoppad IOM att jag börjat äta extra järn. köpte katrinplommon och linfrö idag. Ska se om det blir bättre. Kaninpluttarna motsvarar inte direkt den mängden mat jag äter, om ni fattar vad jag menar ;)

Kan vara tröga tarmar fick jag veta när jag fick våldsamt ont i v 15. Tarmarna får inte plats och så är det lite mkt ibland som ska trängas fram i dom.

Är du orolig ska du ringa och prata med din bm.

Skogstroll - 13 februari
B070715 28 februari ( snittas då )
Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Måste bara tillägga att det går åt rätt håll för mig äntligen. saker börja falla på plats. Har dock drabbats av en elak förkylning. Är det någon mer än jag som märker att förkylningen är extra "svår" och sitter i längre när man är gravid? Febern försvinner saktare osv...

I den där gratis-boken man fick med sig från BM under första träffen så stod det att förkylningar är svårare att bli av med när man är gravid.

Jo du tack:o. Jag har märkt det. Efter två veckor har rösten sakta börjat återkomma. Så två veckor med feber till och från, vansinnigt smärtsam hosta som vägrat ge sej. Hostat sönder halsen fullkomligt så det kommer blod. Så slemig så jag har haft svårt att andas och hamnat på akuten en hel natt. Men som sagt. Jag tror jag håller på att bli frisk och mår bättre för varje dag. Men rösten är fortfarande öm och kraxig....

Försök komunicera med en trotsig tvååring utan röst.....:crazy:.....

Fördel är att sambon är drabbad och fick åka hem tidigare från jobbet samt stanna hemma en dag extra:D

*njuter av tvåsamheten*

Skönt att höra att saker faller på plats iaf.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 058
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30