Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Vet inte heller vad man ska göra åt saken. Jag gick upp nästan varannan timme fram till v 20-22 nån gång. Nu går jag knappt upp en enda gång. Jag dricker enorma mängder vätska dagtid och inget alls på kvällarna. (ca 2-3 liter vatten om dagen):crazy:

Vi är idag v 25+3, alltså v 26;)

Nu är vi hemma efter ultraljudet. Allt såg bra ut med bebisen som visade sig vara en lillebror:)

Jag rekommenderar inte kateter...Det fick jag ha efter förra förlossningen och även ha den hemma ett tag:(

Jag hoppas det vänder för mig såsom det gjort för dig (med nattkissandet alltså).
Jag är också otroligt törstig, men det har jag varit under hela graviditeten :) .

Bra att du håller koll på siffrorna ;)
Jag har det uppskrivet men eftersom det blir två veckor att hålla koll på hela tiden så blandar jag ihop det. Har inget sifferminne att skryta om.

Diana - grattis till ultraljudet!
Blev det knas med kissandet efter förlossningen alltså? :(

Är för oss 102 dagar kvar;). När det är 99 så börjar jag räkna ner.

Vet inte om det hjälper dej med nattbesvären. Men en kompis hade en potta på sitt rum. Hon blev för pigg när hon gick på toa och kunde inte somna om. När hon skaffade potta så "vaknade" hon aldrig riktigt. Jag vet inte om jag skulle göra det då jag är rädd för lukter. Men hon sa att med locket på och inpuffad under sängen så blev det aldrig någotn lukt.

Tack! Skönt att se bebisen, dock verkar den lika livlig som storebror. Det kommer bli full upp med två busiga klåfingriga barn.

Efter förlossningen när jag skulle upp och kissa så svimmade jag två gånger. Sen var jag sängliggande ett på dagar:( så då blev det kateter. Lyckades även få en inflammation i livmodern och fick äta massor av snuskiga tabletter, blää. Så för mig var inte förlossningen inte värst utan tiden efter, har aldrig mått så dåligt som då.

Hoppas jag slipper det den här gången!

:D det vetsjutton om jag skulle klara av att sätta mig på en potta och kissa. Har 5 meter till toaletten så jag fortsätter nog med det!

-Diana. Det lät inte så trevligt. Jag hoppas du slipper det den här gången!

kl
En fundering som kom upp idag.
Hur resonerar ni kring graviditet och alkohol, dvs mannens "behov" av att dricka alkohol medan vi väntar barn?

Vi är ju redan föräldrar så det är inte så mkt supa här. Men när sambon kommer hem på torsdagarna så brukar det finnas kall öl i kyle åt honom. Jag unnar honom det och en wirre om han vill det.

När jag väntade sonen lät jag honom parta på som vanligt. Jag festade varje helg innan jag blev gravid första gången. Ibland fredag och lördag. Jag såg ingen anledning till att han skulle sluta. Jag ställde upp som chaffis och hade kul ändå.
Men sista 2 månaderna krävde jag att det var först mer kontrollerat (inte så mkt). Mer att vi spelade poker med vänner. Sen sista 5 veckorna krävde jag nyktert. Jag skulle aldrig har låtit honom förlja med på förlossningen berusad.

Sen dess är vi nyktra i princip varje helg. Bortsett från nåt glas wirre eller någon öl när han kommer hem då;). Innan jag blev gravid igen unnade jag mej gärna ett glas vin på helgen.

Jag har inte fått tummen ur och fixat graviditetsförsäkring... Vad har ni för bolag?

Vi är ju redan föräldrar så det är inte så mkt supa här. Men när sambon kommer hem på torsdagarna så brukar det finnas kall öl i kyle åt honom. Jag unnar honom det och en wirre om han vill det.

När jag väntade sonen lät jag honom parta på som vanligt. Jag festade varje helg innan jag blev gravid första gången. Ibland fredag och lördag. Jag såg ingen anledning till att han skulle sluta. Jag ställde upp som chaffis och hade kul ändå.
Men sista 2 månaderna krävde jag att det var först mer kontrollerat (inte så mkt). Mer att vi spelade poker med vänner. Sen sista 5 veckorna krävde jag nyktert. Jag skulle aldrig har låtit honom förlja med på förlossningen berusad.

Sen dess är vi nyktra i princip varje helg. Bortsett från nåt glas wirre eller någon öl när han kommer hem då;). Innan jag blev gravid igen unnade jag mej gärna ett glas vin på helgen.

Så här halvvägs har jag inte brytt mig om han vill ta en öl lr en whiskey hemma lr borta, men jag håller med; inte berusad på förlossningen! Men jag tror inte det kommer bli ett problem ;) Jag har dessutom ett par upp på min man vad gäller körandet då han i princip var nykterist när vi träffades för snart 9 år sedan (jag har lett honom i fördärvet, jag vet :angel: )

De flesta vettiga karlar ser till att hålla sej i skinnet sista tiden. Speciellt om man ber dom.
Jag skulle bli skogstokig om sambo inte kunde sköta sej sista tiden:grin:

(vilket han givetvis kan):D

Vi dricker nästan inte alls längre, alla vi känner har också barn så det blir inte lika mycket festande. Sambon kan dricka ett glas vin någon kväll eller en liten whiskey ibland. Jag dricker ytterst sällan i vanliga fall och vid graviditet inget alls. Runt förlossningen så höll sig sambon nykter.

Jag skulle nog vilja säga att jag och min man är stordrickare, eller ja inte nu då;) Jag älskar vin och drack nog 3-4 gånger i veckan, dock var jag inte full. Jag vill faktiskt inte att maken ska dricka nu alls, men det är för att vi bor på landet och om något skulle hända så vill jag att han ska kunna köra. Men han dricker kanske 5 öl tot på fredag lördag nu. När det närmar sig blir det helt stopp för hans del också!

kl

jag har en gravidkompis, ja vi är alltså inte kompisar annars mer än att vi känner varandra via jobbet. Vi skulle gå på vattengympa och bli lattemammor på stan:love: Men allt blir inte som man tänker sig, hon är 5 dagar före mig alltså i v24 idag, i måndags gick hennes vatten så hon ligger nu inlaggd. Jag kan inte sluta tänka på henne och den vånda hon måste ha, hon har fått dåliga chanser av läkaren tydligen. Jag vet inte alls hur det går då jag inte vill tränga mig på, vi är ju inte så tajta egentligen. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra! Alla säger att det är värt att må dåligt för man får ju sin bebis i slutet, men så blir det inte alltid. Usch jag är bara så lessen för hennes skull:cry:

Hoppas allt går bra för din kollega. Det är inte kul att sånt där händer. Det kan gå bra oxå. Är det bara en liten mängd vatten som sipprat ut så kan bebis ligga kvar rätt länge samt att nytt vatten tillsätts hela tiden.. Men det är oerhört skrämmande när man inte vet vad som sker. Och skräcken att förlora sitt barn måste vara olidlig för din kollega:(

En helt annan sak. Det har börjat komma lite vätska ur mitt vänster bröst, super äckligt om ni frågar mig, men borde det inte komma ur båda? Jag har förminskat brösten och efter det gjort 2 korrigeringar så det är inte helt säkert att jag kan amma, men om det går vill jag inte göra det ur ett bröst bara :crazy:

Det är nog ingen fara. Du kan ju höra med bm om du är orolig. Men brösten är inte överens med vilken dag dom ska börja producera lite klet. Förra gången kom det i v 20 och den här gången har jag inget alls än så länge.
Kommer inte ihåg vad den första tjocka mjölken heter. (råmjölk)??

kl

intressant att läsa hur ni alla resonerar och gör ang pappans alkoholintag.

Ang försäkring så har vi skaffat gratisförsäkring hos 3 bolag (If, trygghansa, ett till) och sen betalförsäkringen hos folksam.

Oj, har ni alla försäkringarna? Man kan ju dock endast få ut ersättning på en försäkring, för samma sak, men det kanske ni vet? Kostar ju inget å andra sidan.

Får ta och läsa lite på hemsidorna (det är ju aptråkigt men nödvändigt måste)...

Varför så många? Det är som Nemo säger. Men sen kan det bli strul med att få utbetalning för alla försäkringsbolag kan anse att det är någon annan som ska betala.

Delvis knapplån

Pratade med min sambo nyss om just försäkringar. Vi har bara en gratisförsäkring på bebisen. Just olycksfallsförsäkring har jag redan på mej själv (ska även gälla om ngt händer vid förlossning). Så att betala för en sådan kan ju vara onödigt. Kolla upp vad just erat försäkringsbolag täcker som ni har i övrigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?