Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Ingen fara. Jag va precs lika förvirrad när jag väntade sonen. Sen den här gången har jag varit lite mer med på noterna:D

Men om det har blivit fel så är det barnmorskan på sjukhuset som gjorde vul och kubtestet som har gjort fel. Det tycker jag verkar lite märkligt, dom borde ju veta.

Är det fler än vi som har svårt att komma på namn? Vi hade jobbigt när vi väntade storebror, lyckades enas om ett namn. Flicknamn hade vi ett bestämt. Den här gången hade vi samma flicknnamn men inga pojknamn.

Nu vet vi att det är en lillebror i magen. Känns hopplös att komma på ett namn. Storebror kommer med namn förslag som Flash, PepparkaksLisa och Slickis. :love:

Jag vet inte alls. Du får ringa och fråga. Enligt ditt datum så är du i v 20;)

Pojknamn va enkelt den här gången. Jag och sambo va väldigt oense med första men när jag såg ungen så fick sambon rätt.
Den här gången bestämde sambo och det känns bra redan nu.

Men en tjej har vi inget bestämt än..

Ska till bm i januari, får ta det då. Det spelar ju egentligen ingen roll men v 20 låter bra. Det bästa vore om jag låg på bb med bebisen i famnen istället!

Jag växlar också på lördagar men jag har BF 23 Mars?

Min lille har tidigare haft som vana att vakna till när jag ligger och snosar på morgonen, brukar snosa en 20 minuter och telefonen ringer då var 5:e minut. Det verkar som att detta retar upp honom för efter ett tag börjar han hamra i magen som att han vill säga "stäng av oljudet kärring". Sedan brukade han vara lugn till efter lunch och sedan en stund på kvällen i tvsoffan.

I början av veckan var han sedan lite lugn och jag kände bara av honom ibland.

Nu sedan ett par dagar har han varit helt vild. Det är mest hela tiden, han gav pappas öra en rejäl kick häromdagen när pappa låg och lyssnade i mot magen :D

Var hos barnmorskan i veckan och enligt det där måttet hon tar var magen 23 cm.

Julbord, julfester och konferenser har gjort sitt på vikten...

Beror väl på vart man kollar? Enligt både lib´ro och familjel´vs sidor så växlar jag på lördagar. Det va även dom sidorna jag gick efter med sonen och det stämde bra på slutet;)

Det verkar vara väldigt olika det där om vilken dag man byter på, jag tänker som så att den 16/4 är en måndag och den dagen har jag gjort 40 fulla veckor och är i v 41 så den dagen måste det ju vara:) Men datumen spelar ju ingen roll egentligen, bebis kommer när den vill;)

Kl

Ang namn så hade vi bestämt oss för Henry men jag har ångrat mig och kan inte komma på ett enda pojknamn. Jag var ju helt säker på att jag skulle få en Ingrid eller Astrid!:angel:

Idag lever bebisen rövare i magen, har haft ca 4 dygn då jag inte kännt något, var hos BM i fredags för att lyssna så att allt var ok. Den sparkar hårt precis under min navel. Han brukar leva runt på kvällen/natten och jag sover oftast inte då, men inatt har jag sovit 12timmar och det är fler timmar än vad jag sovit på hela vecka tillsammans! Han kännde väl att jag var såååå trött och väntade med att "störa" tills jag var vaken:love:

*kl

Ännu en febertopp idag nu då. Men det hindrade mej inte från att gå ut i snön och leka med sonen och sambon.:D
Sen så har man inte foglossning mm så ser man till att skaffa sej det:(.
Åkte lite skoter och hade det bra i skogen (letade julgran). Så välte vi nästan så både sambo och jag fick stötta upp skotern med benen. Huga vad ont det gjorde. Och gör än.... Har knappt klarat av att gå på flera timmar. *suck* Sammandragningarna blev värre dom med. Känner mej heldeppad nu och inte blev det bättre när sambon åkte till jobbet nyss....

KL
Hoppas alla har det bra inför julhelgen. Jag och mannen har börjat vårt nya särboliv (det halvt ofrivilliga). Han började sitt nya jobb i måndags och var alltså borta hela veckan i Örebro. Visst går det, men det är så himla underbart när han kommer hem och vi får vara som vanligt och jag kan få bli kramad och klappad på huvudet och få höra att jag är vackrast i hela världen!

Nu har han åkt tillbaka igen och en ny ensam vecka inleds innan han kommer hem på julafton. Det är förbannat tomt och sorgligt hela tiden...

Det var kvällens depp, sorry. Var bara tvungen att ösa ur mig det nånstans :)
Kram på er alla!

Så tråkigt för er som inte får ha era män hemma. :( Jag har inte varit så emotionellt beroende som jag är just nu av min man på flera år och jag skulle ha en väldigt stor längtan om inte han var hemma. Nu är det mest jag som reser i jobbet och det som var så lätt tidigare har plötsligt blivit svårt. En dagsresa där jag kommer hem i hyfsad middagstid är ok men plötsligt känner jag nu ett motstånd mot att åka bort över natten, speciellt om det klumpar ihop sig och blir mycket hattande flera veckor i rad. Jag vill bara vara hemma och mysa och boa just nu.

Ja det är inte kul alls. Jag själv är rätt van då vi levt så i så många år. Men när man är gravid är det svårt. Och sen nybliven förälder så är det oxå jobbigt för man vill dela alla nya moment med någon som inte blir ledsen när han inser vad han missar.. Men värst är när sonen frågar efter sin pappa. När han pratar med sin pappa i telefonen och säger "pappa hem".
Men vardagssysslorna funkar bra. Tyvärr blir man lite låst eftersom sonen ska sova en viss tid och jag har ingen möjlighet till ett socialt liv efter ett visst klockslag.
Jag skulle dock ha jobbigare med att resa bort tror jag. Att få vara hemma och boa är enormt viktigt....

kl

uppdaterar efter dagens UL, tar mig friheten att flytta Diana oxå, hoppas det är okej ;)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Tack! Kunde inte fixa det själv för vårt internet och även tv'n är trasigt. Så jag får nöja mig med telefonen.

kl'

åå nu har man börjat gå och pilla på alla små kläder, som verkligen är jätte små!

Änsålänge har det inte blivit ngr köp, har mkt jag kan ärva av kusiner som precis fått barn så kommer inte behöva handlas så mkt men pilla går alltid ;)

Är i v.24 och vill att tiden ska gå lite fortare, men för tillfället mår jag verkligen super och har inga problem. Myser av att känna allt sprattel i magen :)

Vi har "allt" redan sen första barnet, men jag/vi kommer inte att kunna låta bli att köpa lite nytt till bebisen ändå - vill att han skall få lite nytt "eget" också :p Har redan köpt lite skall erkännas :angel: Främst en liten teddy/fleeceoverall då denna bebis kommer minst ett par månader tidigare än vad ettan gjorde, och det fortfarande kommer att vara vinter då. När ettan kom så klarade vi oss fint med bara en tunn fleeceoverall.

Jag var ute och köpte julklappar i helgen och min syster och hennes man skall också få en bebis i vår, så jag ville köpa något litet symboliskt, vet att de skulle bli jätteglada. Tittade i första hand efter en omlottbody och måste säga att utbudet är bedrövligt dåligt!! Till och med sämre nu än när vi väntade stora sonen 08/09! :mad: Jag antar att de är "för dyra" att producera för att hålla kedjornas låga priser, men vad tusan - SÅ dåligt utbud kan det inte behöva vara :confused: Det får bli en tur till Åhléns, de brukar kunna ha...

:)

Mannen och jag har sagt åt varandra att så snart Nyår är över så är det hög tid att ta tag i att köpa en syskonvagn, inventera alla saker osv... tiden bara flyger iväg, redan v. 28+2 idag! Tycker jag nyss startade denna tråden...:idea:

I övrigt går jag fortfarande och väntar på att få tid hos Aurora-mottagningen. De har jättemycket att göra där i vårat landsting, men nog trodde jag ändå att det skulle gå fortare att få tid än de 6v som det gått nu sen remissen skickades in :( Och den har gått iväg, jag har dubbelkollat.

Överläkaren på det sjukhus som jag skall föda på, och som var den som skickade den första remissen (även min BM har skickat en "påminnelse", för att försöka skynda på lite), tyckte att det var toppen att vi kunde börja "så tidigt" så att jag skulle hinna med några gånger innan det är dags att ta det slutliga beslutet (för er som inte vet så handlar det om planerat Kejsarsnitt kontra vaginal förlossning pga komplikationer vid förra förlossningen). Nu kommer jag inte att få tid förrens tidigast v. 2 nästa år tror de, vilket är i v.32...då har det gått 10v sedan mötet med ÖL...och är bara 5,5v före det att sonen kom... men jag försöker att processa så mycket jag kan på egen hand och komma fram till vad jag egentligen vill.

Jag pendlar fram och tillbaka - många dagar känns det självklart att föda vaginalt igen, medan det ibland känns väldigt skrämmande.

:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar