Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Men så tråkigt att de inte kan skynda på sig! :crazy: Du har ju inte all tid i världen direkt... ska ju inte gå gravid ett par år till liksom...

kl
Har börjat fundera lite mer ang jul och gravidklädsel, jag vet att det varit uppe i tråden tidigare, men nu kanske fler hunnit kommit underfund med hur ni ska klä er? :)
Tips och ideer!? :bump:

Jag ska ha en tunika på mig, & leggins. Är i v 20, så kan fortfarande ha en del av mina vanliga kläder, dock börjar utbudet tunna ut ;) Var på HM igår och tittade på mammakläder, men hittade inget jag ville ha just nu. Men det är ju hyfsade priser där annars.

& måste även tipsa om att IKEA nu har rea på spjälsängen Leksvik, 500kr rabatt! Så en sådan blev det också, även om det känns tidigt. Men det är också det enda vi köpt än. :D

Ja, lite jobbigt är det allt... :( De gör såklart så gott de kan, men eftersom de har så mycket att göra så måste det ju finnas fler i min situation i vårat landsting som också väntar på hjälp och därmed oroar sig - så jag känner med dem med. Man har ju som du skriver inte all tid i världen som gravid, veckorna går ju... hoppas verkligen jag får komma v.2!

Jag var ute och letade klänning när vi skulle ha julfest på jobbet förra veckan, men hittade inget. Det fick bli en vanlig klänning jag hade i garderoben men inte tänkt på innan, en röd i någon slags fusksiden, som är avtagen under bysten. Jag såg galet gravid ut, men den fick duga. "-Du ÄR ju gravid!" som min man sa, men senare med tillägget "-Du ser verkligen jättegravid ut nu!" ;)

Jaja, den får duga på julafton med! Jag får helt enkelt se ut som en röd Barbamamma :p

Till Nyår vet jag inte dock, får se vad jag kan hitta på.

När jag var på H&M häromdagen och köpte mammakläder i julklapp åt syrran (VARFÖR har kedjorna så dåligt med mammakläder?!) så hittade jag en fin stickad svart klänning som jag nu ångrar att jag inte köpte. Den borde man kunna använda även senare (som jag minns den nu i a f...). Får se om jag hittar på den igen när jag skall köpa det sista imorgon, i så fall blir det nog en sådan för "alla andra" juldagar och firanden...

Ska se om jag hittar den på nätet någonstans så jag kan visa bild.

Lite allmänt om kläder

Jag ska på bröllop den 30 december och jag har verkligen inte hittat något att ta på mig :crazy: Hittade en omlottklänning med skärning under brösten på HM men jag såg så där kejserligt gravid ut så den kommer att lämnas tillbaka på lunchen. (inte för att jag vet vad det var för fel med att se kejserligt gravid ut, men jag ville tydligen inte det)

I höstas köpte jag en svart klänning med trekvarts ärm (jag kallar den nittotalsklänningen för det är lite det stuket) med ett par silvriga strumpbyxor, lite pärlor och en sjal tror jag att jag kan rädda detta bröllop.

Till vardags blir det mycket strumpbyxor och kjol eller stickad klänning, har upptäckt hur skönt det är med strumpbyxor och tights nu när man börjar bli lite tjockare :o

Tycker att det finns väldigt lite kläder ute i kedjorna för gravida. Det är ju bara HM som har? PoP har jag varit inne på en gång, men blir för snål och jag gillade inte deras byxor.

Jag håller alla tummar för att ni ska få komma dit snart och att du får den hjälp du behöver. Känns galet att det ska ta sån tid när tid är det man inte har som gravid.. Veckorna skenar fram...

*kl
Över till kläder. Där har jag gett upp helt. H&M här har inte mammakläder. Hade iaf inte sist jag var där vilket faktiskt va ett tag sen...
Jag har ändå inga planer på att köpa något alls eftersom jag går upp så mycket. Köper jag nya byxor i morgon kommer dom va för små om 3-4 veckor. Har dock fått låna en del mammabyxor av vänner som är lite i plusmodell. Samt leggings har jag. Men dom jag tyckte va stora är nu för små. Ett par sprack i vaden:grin:. (ser lite biffig ut hela jag). Min styvfar tycker det ser ut som jag tok-tränat och blivit muskulös.:p.
Så här är det slut på att försöka vara snygg i klädväg. Jag kommer övergå till sambons mjukisar snart. Både byxor och tröjor. Känns så bortkastat att köpa kläder när man ändå blir för fet för dem:grin:..

I övrigt så måste jag vara jordens mest otursdrabbade person. Okej, jag åkte skoter och fick skylla mej själv för att jag fick ont.

Men igår drullade jag omkull i en isig trappa med sonen:crazy:. De va inte så många trappsteg men ont gjorde det. Sonen blev mest rädd att jag skadat mej och klarade sej utan problem. Jag gjorde ju allt för att hålla honom på fötterna när jag själv ramlade så han ramlade aldrig utan mer "satte sej" i trappan medans jag åkte ner några trappsteg på rumpa och rygg.

Känner att jag tappat lusten till allt då det bara gör ont, jag blir inte frisk, vågen som stönar varje gång jag ställer mej där och orken är inte alls med.... Varit sjuk i 3,5 veckor nu:(
Men nu har jag lov några veckor så nu ska jag ta det väldigt lugnt ett tag......

KL

Idag var jag och sonen på Lindex.
E: dom här byxorna var fina mamma.
Jag: ja men dom är för små för dig. Dom kommer passa lillebror sen.
E: Då köper vi dom till lillebror:love:

Vi köpte byxorna och han valde även en omlottbody! Jättefina kläder och såå gulligt av honom.

hinner inte skriva något om kläder och så... julkorten måste iväg...

Men ville ändå hinna med att skicka ett litet meddelande att jag lider verkligen med dig. Hoppas du blir frisk så du får lite ork snart!

Jag har bara hittat kläder på HM. Köpte ett par jeans och några tröjor idag. Ett par mamma-mjukisar förra veckan (som typ är det bästa köp jag gjort!! 199 kr - som hittat) och så har det blivit tights och trosor.
Modet är ju tacksamt annars. Man kan köpa en hel del bland de vanliga kläderna också, iaf än så länge ;) Nu är det ju rea också så jag fyndade en stickad klänning (?) för 100 kr :love:

Undrar om jag just kände knyttet slå ett par frivolter??? Har ju inte direkt känt några sparkar än (mkt avis på er andra som känner så mkt hela tiden) så jag vet ju inte vad jag letar efter.... men det här var hur som tydliga "buffar" coooooolt :D

Tack:). Kräker ur mej lite här då jag inte gör det inför folk irl. Är inte anonym men tror inte så många av mina bekanta hänger här för att snoka på mej;)

Tack:). Kräker ur mej lite här då jag inte gör det inför folk irl. Är inte anonym men tror inte så många av mina bekanta hänger här för att snoka på mej;)

Jag har också utnyttjat buke för att ventilera lite, ventilera måste man få göra ibland ;) . Är inte heller helt anonym...

Förresten, jag har ett eller två par byxor som jag fick av en vän i början av graviditeten. Jag trodde jag skulle gå upp massor och fylla ut dem men med den här takten så hinner jag nog inte göra det. Du kan få dem om du vill så slipper du köpa nya som du bara använder någon vecka (Som du skrev tidigare i tråden).

delvis kl

Själv är jag inne i en trevlig period tycker jag (peppar peppar), har börjat få sova längre perioder utan att behöva kissa så jäkla mycket (vilken skillnad det blir när man får sin djupsömn), foglossningen hålls i chack genom ett fruktansvärt lågt tempo och att jag inte bär något överhuvudtaget. Håller på och vänjer mig vid att ha en bollmage. Jag mår faktiskt rätt bra just nu förutom lite halsbränna som kommer och går samt att jag får ont av att gå :) , men det kan jag ta.
Ibland tänker jag på de fruktansvärda illamående-månaderna och blir väldigt tacksam över att de är över.

Kläder till imorrn... Det kommer bli så oorginellt som ett par leggings och en röd tröja/tunika och en stickad (vad det nu heter...) över. Kanske ska ta och piffa till det med att locka håret istället :D

Jezz. Så roligt att du börjat känna den lilla! :love:

Vad gulligt av dej, men tror jag ska klara mej på det jag har.. Är ju inte så långt kvar. Sambons kläder får duga. Det gjorde det sist:)..

Hoppas alla får en god jul:)

Jag vill också önska alla en

GOD JUL!

Hoppas ni får en riktig toppenjul!

Här hemma har vi en väldigt laddad liten 2,5-åring som hade svårt att sova ikväll för att han är så nyfiken på morgondagen :love:

---

Här har det varit kasst i några dagar med besök på förlossningen i onsdags med smärtor i ryggen/ena delen av magen som inte gick över, så jag är väldigt glad att vi började fixa inför julen tidigt i år, ffa för sonens skull, för jag har inte varit vidare värst mycket att hänga i granen nu precis...

Nåja, jag fick ligga med CTG 1h samt att de tog koll för UVI (de misstänkte att jag hade det och att det gått upp i njurarna, därav värken), och så gjordes en gynkoll då CTG:n visade sammandragningar var 4-5 min (dock var de inte smärtsamma, det var bara så jag kände dem), men livmodertappen var "fin" :)

Alla prover och annat var också bra tack och lov, men smärtorna har hängt i. Igår var jag helt sänkt och låg i sängen mest hela dagen, idag har det varit betydligt bättre större delen av dagen.

Sammandragningarna har nu gjort ont då och då dock, men nu är det lugnare igen - hoppas det håller i sig!!

Order om att vila och åka in igen om det inte går över/blir värre, men nu hoppas jag på att slippa det för nu känns det som att det går åt rätt håll! Skönt!

Okej, ångrar du dig är det bara att höra av sig :)

Embe - Tråkigt att du har ont, jag hoppas du slipper det idag så du kan fira en bra jul med sonen med familj !

God Jul Allihopa!

Dags för mig att duscha bort hästlukten och åka till släkten och äta :d

*KL*

Hoppas att ni alla har en fin jul :laugh:

Hos mig är det kanon, är uppe i min hemby i fjällen och här har jag luftat längdskidorna mellan stormbyarna. Så skönt att få åka skidor igen och det går faktiskt riktigt bra, bara jag lägger ned alla vasaloppsambitioner och intalar mig själv att det är OK att bli omåkt, även av tjejer...

Lilla "börtingen" trivs med julledigheterna och sprattlar på som aldrig förr, själv går jag igenom husets gömmor och hittar filtar och plädar som jag hade när jag var liten. I morgon ska jag ner i källaren och se om min gamla stol kan vara något att återuppliva igen. Till och med min gamla babysitter har jag sett drällandes i garaget 33- år senare :D Annars tittar jag på kort av mig själv som liten och undrar hur "börtingen" kommer att se ut. Förmodligen hårlös med några få tesar vitt hår om man tittar till mig och fadern.
Nästa gång vi åker upp hit har vi om allt bara vill sig väl en liten mini :love:

Jag och sambon var ut på juldagen och festade (usch, alkoholfri öl var inget vidare), och jag har aldrig fått sån uppmärksamhet för mina bröst som jag fick då, visst har de gått upp en storlek av graviditeten, men inte trodde jag att folk skulle se sånt heller. En killkompis var nästan helt förstörd, kunde inte sluta titta uppenbarligen :o .
Det var faktiskt lite trevligt för självförtroendet, nu när jag oftast känner mig som Homer Simpsons med en stor kula på magen (Nej, det är inte något positivt att se ut som en tjock, öldrickande och gul seriefigur :p ).

Någon mer som fått trevliga kommentarer pga graviditeten? :)

"Börtingen" , vad kommer det ifrån och vad betyder det?

Här hemma kallas bebis för trollet, trollungen etc :love:
Vi är och kommer bli en trollfamilj!

Hahaha roligt att ni ska bli en trollfamilj. Vår bebis heter fjant som i Trolltyg i Tomteskogen:) Det kallar jag även min man så vi blir väl en fjantfamilj:D

KL

Min kompis som jag skrev om vars vatten gick i v22+4 födde den 25:e en liten liten pojke, då i vecka 24+3. allt jag vet är att han lever och vägde runt 650g. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och utan komplikationer! Jag tillhör inte de närmaste och tycker att det är jättesvårt hur jag ska bete mig, alltså ska jag skicka ett grattis sms? jag vet ju inte om han överlever. har skickat ett par sms tidigare och hoppats att allt ska gå bra och att jag tänker på dem. hon har svarat och sagt att det värmer.

Själv så såg jag idag för första gången att min mage rörde sig när bebis sparkar. Från att förra veckan var små duttar så tycker jag att det nu boxar på bra där inne;)

Jag tycker det är lite svårt med sms i lägen som det du beskriver. Tänk om barnet avlider när de får ditt sms.
Men barn kan mycket väl överleva från tidiga veckor men troligen med vissa men.

Men jag sulle skriva/skicka kort " Hej på er. Jag tänker på er och hoppas allt går bra för er och er lilla prins. Många varma kramar /****"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar