Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Ja, precis, det kan ju absolut bli strul.

Måste kolla upp min försäkring på mig själv också då helt enkelt, bra att du skrev det, för det tänker man ju inte alltid på... Och försäkringsbolagen lär ju inte berätta det heller... :grin:

Jag tänkte inte heller på det;). Men nu när jag är i v 26 så tänkte jag skaffa en försäkring. Jag låter oftast sambo ta alla beslut gällande vår ekonomi då han är snillet med huvudet på skaft.
Jag läste upp några försäkringar och han högg direkt på att han har försäkrat mej så något sådant skulle jag inte ha. Har för mej att han kollade upp om jag va skyddad av den när jag väntade sonen.
Så han tyckte det räckte med att bebis är skyddad.

Oj, har ni alla försäkringarna? Man kan ju dock endast få ut ersättning på en försäkring, för samma sak, men det kanske ni vet? Kostar ju inget å andra sidan.

Får ta och läsa lite på hemsidorna (det är ju aptråkigt men nödvändigt måste)...

Varför skulle det inte gå att använda alla?

I vanliga försäkringar så får man ut från alla bolag man är försäkrad i om man skulle behöva utnyttja försäkringen, vad skulle isf vara skillnaden mot gravidförsäkringar?

Vad har du för bolag i övrigt? Det är inte alls den information jag fått:confused:. Vet flera som varit försäkrade på två ställen men bara fått ut betalning från det ena. Det har även blivit bråk mellan bolag över sjukhusräkningar.

Kan dem inte såhär på rak arm, men då jag blivit tvungen att utnyttja försäkring pga olycka så har det inte varit några problem att få ut från två bolag ifall jag varit försäkrad i två bolag.

Skulle det inte gälla när det gäller gravidförsäkring så måste jag självklart ta bort gratisförsäkringarna.

Vet själv flera som blivit nekad ersättning från bolag då ett annat redan betalat.. Det va därför jag blev så förvånad. Men det kanske är olika från bolag till typ av olycka och ersättning..
Måste försöka kolla upp det här i morgon.:confused:

Hoppar bara in i försäkringsfrågan, när jag kollade på försäkringar, dotten är född i slutet på nov, fick jag det till att om man har flera så får man ut betalning ifrån alla förutom livbeloppet som endast kan betalas ut en gång och oavsett hur många olika bolag man har.

tog aldrig någon försäkring med förra men har valt en betal denna gång. Hade vi tagit en betalförsäkring förra grav hade vi fått ut närmare 10'. Så jag tecknade en nu när jag låg inne med S på astrid lindgrens. Kanske skulle ta och fixa en till henne, men det är så omständigt eftersom hon är förtidigt född.

*kl

Äntligen har min lilla bebis börjat vara vaken på normala tider. Vilket innebär att jag inte är konstant livrädd att det är något fel där inne:D
Magen hoppar nästan från sida till sida..:D

Min pappa var med om en olycka för ca 1 år sedan, och hade två försäkringar, och där stod det tydligt och klart när han anmält skadan att han endast kunde begära ersättning för skadan från EN försäkring. Detta informerade båda hans bolag om (tror han hade en via facket, och en privat, 2 stora olika försäkringsbolag). Sedan var de lite olika utformade och ersatte olika saker, så det löste sig. Men annars hade det inte gått. Så det är nog värt att kolla upp, jag hade ingen aning om det innan. (Känns som om man betalar för något så ska man ju kunna få ersättning från båda).

För personskador så tycker jag oxå det. Men om man tänker sej att man försäkrar en bil i två bolag. Så är det nån som stjäl den coh kvaddar den totalt. Då får man inte ut två nya bilar för då skulle nog många sätta det i system....
Det är väl inte så många som bryter benen för kul men man vet aldrig:crazy:

Så det är nog värt att kolla upp.

Det ska jag absolut göra, ifall de olika bolagen har olika utformning när det gäller ersättning så får jag väl granska dem lite extra!

Nu var det rätt många år sedan min skada skedde, men då var det aldrig något snack om saken att få ut av dem båda.

Vilka tider är din bebis vaken?

Min kör stenhårt på fm runt 9-11, middag kring 17, kväll runt 21 samt 23-24. Nattetid vet jag inte. Men den brukar börja härja runt främst när jag lägger mig för att sova :)

kl
Fick en chock idag. Har inte använt jeans på ett tag av bekvämlighet, men var helt hundra på att alla var för små vid det här laget.
Men för bank och restaurangbesök duger inte mysbrallor så jag chansade på ett par jeans som sitter rätt löst från början, och de gick på :eek: . Kan det helt enkelt vara så att min bebismage sitter rätt högt upp och långt in?

Den har börjar vakna närklockan sätter igång. Har en väldigt låg och mjuk signal eftersom sonen sover med mej på morronkvisten. Så kl ca 7-10, 12-14 och sen på kvällen efter att sonen lagt sej till och från ända tills jag somnar :)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Diana - 10 maj (nytt datum efter rul)
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Mitt bf datum blev flyttat när vi var på rul från 5 till 10 maj och nu försöker jag räkna ut vilken vecka jag är. Det går inte så bra...

Enligt vad dom sa på kub testet så skulle jag vara i 18+5 idag men eftersom bf datumet blev flyttat så kollade jag på nätet och då är jag plötsligt i vecka 20.

Så nu är jag förvirrad, någon som kan hjälpa mig?

Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 1 full dag (v19+1).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 10 maj 2012
Du har 145 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det är vad jag lyckades få fram på familjel´vs sida;)

Att du är i v 20 betyder är att du är i v 20 men har 19 avklarade veckor.

Ex som om man är i sin första v är från dag 0-7. Man är oxå i sitt första levnads-år även fast man är 0 år.
Tyckte det där va förvirrande förut men nu är jag mer införstådd i vad allt betyder.

Dock om man ska till en läkare så vill dom veta mer exakt så då säger man v 19+1.

Senast ändrad:

Men är det inte konstigt att jag helt plötsligt är i v19+1 istället för v18+5. Borde det inte vara åt andra hållet? Bf datumet blev ju flyttat från 5 till 10 maj.

Eller är det jag som är för trött för att tänka? Kanske skulle fortsätta titta på tv och låtsas jobba lite mer istället för att försöka tänka...

nu är jag förvirrad... igen ;)

enligt familjelivs uträkning så:
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 6 fulla dagar (v25+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 24 mar 2012
Du har 98 dagar kvar till beräknad förlossning.

enligt dem har jag brytdag imorrn, men jag har för mig att brytdagen var idag? Iofs, en dag hit eller dit spelar väl ingen roll..

Man räknar inte dag 7. Idag är vi v 26+0. Från dag 0-6 är det 7 dagar. Annars räknar man dag 1-7.;) Det är idag vi växlar vecka..

Diana. Hur det går till vet jag inte. Antagligen ahr ni räknat fel från början:confused:
Man skriver in det datum man har planerad bf. Och sen räknas ens vecka ut ifrån det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III