För att många tror inte att man kan vara lycklig utan partner. Jag har hört det själv så många ggr, och även vänner jag pratat med om hur skönt det är kommer alltid efter ett tag med: Men nu måste du väll ha tröttnat på att vara själv? Du kan ju inte mena allvar att du på riktigt räknar med att bo själv resten av ditt liv? Du slösar ju bort livet?
Många förstår helt enkelt inte att man faktist trivs som det är. Diskussionen kom upp på en fest en gång, varpå jag frågade alla dessa hur lyckliga dom egentligen var, hur enkelt livet kändes, hur mycket dom måste anpassa sig osv, och det var allt från 0-60% lyckligt, när jag då kontrade med 90% ungefär så kunde dom inte förstå. När jag sen berättar att jag kommer hem, äter vad jag vill, får ha mina saker på mitt sätt, aldrig behöver kompromissa, kan komma och gå som jag vill utan att behöva diskutera det med någon, köper vad jag vill när jag vill osv så såg jag hur dom tänkte till.
Sen är det klart att en relation överväger mycket för många ändå, trots att man får anpassa och begränsa sig lite. För dom är en relation värd mer, men för mig är jag värd mer.
Sen säger jag inte att jag aldrig kommer vilja ha en seriös relation mer, men jag känner ju att jag blir mer och mer nöjd med livet som det är. Men skulle jag träffa någon där det känns mer värt med en relation så självklart! Men då ska det vara för att jag vill, inte för att andra tycker...