Varför tycker vi vissa personers är vackra?

Smulu

Trådstartare
Satt precis med en öl på terassen och kikade på folk som gick förbi.
Började då fundera över vad är det som gör att vissa personer män, kvinnor och hennor är attraktiva
Innan man har lärt känna dem alltså.
Vad är det som gör att de kan " ta över ett helt rum" bara genom att ta ett par steg in?

Satt precis med en öl på terassen och kikade på folk som gick förbi.
Började då fundera över vad är det som gör att vissa personer män, kvinnor och hennor är attraktiva
Innan man har lärt känna dem alltså.
Vad är det som gör att de kan " ta över ett helt rum" bara genom att ta ett par steg in?

för att de i all ödmjukhet är golit?

När det gäller ansiktet så finns det forskning som visar att majoriteten av människor letar efter symetri, finns det symetri upplever vi det som vackrare.

Fast det där är ju så olika!
Visst, symmetri ska generellt tilltala. Å anda sidan är det ju enormt olika vad man ser som vackert, både kulturellt, etniskt, socialt och på individnivå!

Mycket beror nog på utstrålning. Ingen som ser ut att helst vilja krypa ihop i ett hörn kommer "ta över rummet". Men nej, jag vet inte. Ser mig själv som en med väldigt vanligt, egentligen tråkigt utseende osv. Har ändå fått höra från olika håll vid olika tillfällen att jag är en sådan som folk "har lätt att lägga märke till" och märker att det i vissa situationer stämmer bra. Jag gör absolut inget speciellt alls för att någon ska se mig. Jag bara är.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar