Varför-tråden

Åh, jaf minns då min numera pensionerade kollega skulle köpa ny micro, och det skulle vara en som sa pling och inte en som pipande. Det var svårare än hon trodde! Försäljarna slet sitt hår.
Min förra micro pep - ilsket - fem ggr, vilket gjorde att jag sprang som en tok för att hinna stänga av den innan tiden gick ut. Min nya säger ett mjukt pling... som en cykelringklocka, ungefär. Ah, bliss. Söt är den också. :love:

Jag blir det ej.... :(
Fast - det bruna är för att man inte få skador av solen. Gissa varför männniskor i varma länder är mörkare i hyn - jo för de ljusare har rensats ut. De har dött undan.

Vissa blir bruna andra inte. Det handlar om gener.
Jag blir inte heller brun. Mina benpåverkas inte alls av sol. Jag har ständigt finska ben. (vita med bå ränder)

Jag tänker att människor som jag hinner få skador (cancerrisk) långt innan jag bränt mig. Alltså skiter jag i om jag har vita ben. Det finns färgade strumpor och det finns brun-utan-sol (halleluja för det!).

Varför är det just högerregeln? Alltså i många länder som har högertrafik? Och varför är det vänsterregeln i många länder med vänstertrafik? Varför inte tvärt om? Eller i vissa länder höger och andra vänster lite slumpmässigt?

Varför spelar folk musik ur högtalare på stranden? Antar de att övriga besökare gillar musiken eller skiter de i vilket?

Mvh har PMS men vill bli brun

Som förlängning på det kan jag i mitt stilla sinne undra varför man bjuder hem intressant folk på middag och sedan sätter på hög musik? Helt plötsligt får man sluta prata intressanta saker och bara sitta och glo, för hör det någon säger.....det gör man fasiken inte!
När musiken kommer fram har det roliga slutat och det är dags att åka hem.

Vill jag lyssna på musik så gör jag det själv, vill jag ha intressanta samtal och diskussioner så bjuder jag hem folk och pratar. Jag skulle vilja säga att det är en omöjlig kombination med båda.

Är det för att man anser att man inte klarar av att roa sina gäster eller tycker folk verkligen det är kul att höra hög musik med andra och samtidigt skrika det man pratar?

Mvh //Närmare 100 år gammal och varit det sedan jag var 20.

Okej! På just den här stranden är det inte barn som styr över högtalarna. Men det kan jag tänka mig! :D
Nä alltså. Vi spelar aldrig musik. Jag har för stor hänsyn till min omgivning. Ev någon liten låt på låg volym direkt ur telefonen om det är långt till närmaste filtgranne.

Jag menar att när ANDRA spelar musik så dansar mina barn. Oavsett vad som spelas. Eller tycker om att det boppas. Så det är därför ANDRA spelar musik :-)

Som förlängning på det kan jag i mitt stilla sinne undra varför man bjuder hem intressant folk på middag och sedan sätter på hög musik? Helt plötsligt får man sluta prata intressanta saker och bara sitta och glo, för hör det någon säger.....det gör man fasiken inte!

Vill jag lyssna på musik så gör jag det själv, vill jag ha intressanta samtal och diskussioner så bjuder jag hem folk och pratar. Jag skulle vilja säga att det är en omöjlig kombination med båda.

Är det för att man anser att man inte klarar av att roa sina gäster eller tycker folk verkligen det är kul att höra hög musik med andra och samtidigt skrika det man pratar?

Tror jag aldrig att jag varit med om. Förutom om man har fest och hyr lokal och har ett dansgolv. Typ 30-årsfest eller nyårsfest.

Men skulle jag stöta på det hemma hos en vän, alltså när man är 4-6 personer, skulle jag nog se förvirrad ut och be dem sänka. Jag är väldigt ljudkänslig.

Vi har oftast mycket lag "allmangiltig" eller klassisk musik i bakgrunden vid middagar. Mycket lag volym. Hors knappast mer an ett litet sus om alla ater och ar tysta.

//ocksa narmare 100 ar och gillar att konversera :p //

Varför är getingar sådana ninjor? Blev stucken av en idag, varken såg något bo eller hörde den plötsligt stack det bara till. Något blev den irriterad på då den stack mig.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 353
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 566
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar