Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... förutom när de ligger och slickar en i baken trots att man håller 110 på 110-väg. Då går de inte så långsamtJag vet med mig själv att jag inte är fläckfri i trafiken, jag kör ju en sån där hemsk lastbil - de är ju bara i vägen å långsamt går det.
Då har de fifflat med hastighetsspärren (alternativt är det nedförsbacke och de låter den rulla) då en lastbil (undantag räddningstjänsten under utryckning) ej får gå fortare än 90km/h, däremot är det många som tror att lastbilarna går fortare, då mätarna i personbilarna ej stämmer överens med den verkliga hastigheten och har en felmarginal. T ex, ligger jag i 90km/h på mätaren i min personbil så är den verkliga hastigheten 85km/h.... förutom när de ligger och slickar en i baken trots att man håller 110 på 110-väg. Då går de inte så långsamt
slickar en i baken
Bah, det gjorde jag med en kollegas tjänstebil. Inte. Kul.
Häromdagen låg jag och chillade på tryggt avstånd bakom en danskreggad bil - som INTE saktade ner för kameran. Så då gjorde ju inte jag heller det. Jag borde ha lärt mig att det inte går att lita på danskar!
Med två barn i bilen som vill ditten och datten händer det att hastigheten varierar :-). Men oftast, om jag har bilar bakom mig, försöker jag köra jämnt.Jag har, vet hur man sätter på, men har bara på den om jag har typ ont i foten.
Men iofs brukar jag inte ändra hastighet hela tiden heller, det gör nog inte du heller?
Tycker det är roligare utan och så har bilen en liten tendens att dra på i uppförsbackar och lagga lite i fattningen på att sakta i nedförsbackar, varpå den sedan bromsar bort farten (och min bensin). Faktum är att snålkörning är gärna att man låter bilen sacka lite i uppförsbackar och rulla lite i nedförsbackar utan att bromsa (om ingen ligger bakom). Så min farthållare är inte optimal.
Jag retar mig ytterst sällan (minus dåliga avstånd, speciellt när jag kör häst, det är läskigt ) . Är bara skiträdd de gånger jag vågar strunta i att svenskt stå i den högra kön för alla blir arga och därför undrar jag Varför i denna tråd!
Det är oroväckande. Själv rankar jag mig som en genomsnittlig förare, och det måste ju betyda att jag är helt kass, och eventuellt en trafikfara.Jag har hört om någon undersökning där 83 % av alla bilförare ansåg sig vara bättre än genomsnittet på att köra bil
Jag märker att du visst missat att läsa HELA mitt inlägg, skrev om fiffel med hastighetsspärren i första hand, sen att jag tog upp det andra är för att sånt kan också påverka vilket inte nödvändigtvis måste va orsaken.@TheRedLightning Jag har varit med om det lite för många gånger på både 110- och 90-väg för att tro att det är undantag eller beror på diff på mätarna. Senast i går kväll, det var därför jag kom att tänka på det i den här tråden.
Va? Vänster? Inte höger?En sak som är vanligt här i nollåttaområdet, är blinka vänster när man ska köra ut ut en rondell. Varför, varför?
Jag var ungefär två klick ifrån ett upprört: "Men det ska man ju! -_-"En sak som är vanligt här i nollåttaområdet, är blinka vänster när man ska köra ut ut en rondell. Varför, varför?
Nej, det missade jag inte. Det jag skrev om undantag syftade på fifflet.Jag märker att du visst missat att läsa HELA mitt inlägg, skrev om fiffel med hastighetsspärren i första hand, sen att jag tog upp det andra är för att sånt kan också påverka vilket inte nödvändigtvis måste va orsaken.
Det är ett bra mörkertal på hur många som använder sig av magnet, tycker det är synd att polisen inte har fler resurser så de kan va ute på vägarna mer.
När man ska köra ut? Blinka vänster när du ska höger?Jag var ungefär två klick ifrån ett upprört: "Men det ska man ju! -_-"
Jag har bott här för länge...
Ni fattar att jag blir stående länge vid det där övergångsstället precis vid utfarten från rondellen? Folk tar dessutom rondellen på trean, så det finns ingen marginal för dem att bromsa om jag kliver ut och de vänsterblinkar sig ur rondellen.Va? Vänster? Inte höger?
Har jag aldrig sett under mina år i nollåttaområdet.
Snacka om förvillande.
Kan det vara sådana som fått lära sig att se rondellen som en korsning (de lärde ut det ett tag) så att man ska blinka vänster när man ska av på tredje avfarten. Och sedan skiter de i den andra delen, dvs blinka höger när man ska ut?