Kan de bli färre
- de som inte startas av "oss"
Vilka menar du tävlar?
Som jag fattar det tävlar ingen här o menar att man då inte tänker på hästen- dålig ridning.
Jag syftar inte på någon speciell. Jag menar bara att de flesta av de som tränar dressyr på något alternativt sätt inte tävlar, men att det finns vissa som gör det. jag känner till några som tränar för både bokstavstränare och AR-tränare och tävlar. (sen vet jag inte om de skriver här, men gör de det inte så kanske de börjar? Det vet man ju aldrig)
Vi andra som försöker skapa diskussioner tävlar inte heller längre. Fast man ändrar ju inte på sin ridning- bara på sin seriositet.
Jag har gjort tvärtom. Jag har ändrat/breddat på träningsupplägget, men är absolut lika seriös nu som tidigare. Vi är väl alla olika!
Men det är ju det jag menar, att det borde finnas ett forum där man kan fortsätta diskutera dressyr som inte behöver vara kopplat till tävling. Som det är nu är det ju tävling som gäller på dressyrforumet och på ridning känns det mer som om det handlar om skogsridning, inridning osv. Inte så mycket dressyr precis. De som tränar drivet och seriöst, men utan att tävla borde få känna sig hemma någonstans också. (oavsett vilken inriktning man tränar efter eller vilka inriktningar man blandar)
man MÅSTE inte träna när det är skitväder osv. Har inte samma målsättning eller behöver träna på små detaljer som egentligen är viktiga. Man slarvar med hörnpasseringar, att rörelsen ska börja vid X o avslutas vid Y. Kan lalla runt mer....
Man måste inte vare sig man tävlar eller inte. Jag är noga för att jag vill helt enkelt. För mig har det ingenting med tävling att göra. Men målsättningarna har ändrats en del för mig, eftersom tävlingsbiten är borta, det har du rätt i.
Jag hoppas, hoppas att det ska fortsätta bli diskussioner trots att själva forumet inte finns kvar, men jag hoppas också att de provar en annan lösning än denna.