Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast är det såpass att du så "lätt" går över gränsen och faktiskt tar livet av dig så har du nog mer problem. Då är det nog läge att söka hjälp hos psykiatrin.kan förtydliga att jag alltid tyckt att jag hellre dör än tar medicin om något går fel, även fysiskt etc.
nej, alltså det är ett beslut jag tagit rent ideologiskt.Fast är det såpass att du så "lätt" går över gränsen och faktiskt tar livet av dig så har du nog mer problem. Då är det nog läge att söka hjälp hos psykiatrin.
Vad grundar du det beslutet på?nej, alltså det är ett beslut jag tagit rent ideologiskt.
Så du är emot all form av medicin även mot huvudvärk osv också?nej, alltså det är ett beslut jag tagit rent ideologiskt.
Det låter som att det kan vara klokt att lyfta detta beslut med en samtalskontakt.nej, alltså det är ett beslut jag tagit rent ideologiskt.
Människor är en börda för sin omvärld och den dag jag inte kan ge mer än jag tar vill jag inte leva längre.Vad grundar du det beslutet på?
Ja, FÖR MIG. Medicin är en absolut sista utväg.Så du är emot all form av medicin även mot huvudvärk osv också?
Då är du alltså inte emot medicin om det visar sig att du behöver det? Det är inget fel att vilja hitta vad som orsakar ens tillstånd men att vara öppen för allt är viktigt för att komma loss ur det.Ja, FÖR MIG. Medicin är en absolut sista utväg.
Tänker absolut inte lyfta det med samtalskontakt, se bara reaktionerna här Det blir sånt drama av det, helt plötsligt är jag sjukare än sjukast och inget annat ska pratas om.Det låter som att det kan vara klokt att lyfta detta beslut med en samtalskontakt.
Självmord är dessutom en handling som påverkar så många människor, alla de som blir kvar, ofta för resten av deras liv.
Fast nä så är det inte alls, långt ifrån. Det är inte konstigt att ha sådana tankar. Det är inte farligt att ha självmordstankar sålänge det inte går längre som till planer osv.Tänker absolut inte lyfta det med samtalskontakt, se bara reaktionerna här Det blir sånt drama av det, helt plötsligt är jag sjukare än sjukast och inget annat ska pratas om.
Tankar på att avsluta livet är väldigt allvarligt och inget att skratta bort.Tänker absolut inte lyfta det med samtalskontakt, se bara reaktionerna här Det blir sånt drama av det, helt plötsligt är jag sjukare än sjukast och inget annat ska pratas om.
Inte konstigt, men behöver ju tas på allvar.Fast nä så är det inte alls, långt ifrån. Det är inte konstigt att ha sådana tankar. Det är inte farligt att ha självmordstankar sålänge det inte går längre som till planer osv.
Ja, men det händer ingenting för att man berättar om dom för en samtalskontakt. Det är inte som vissa tror att man läggs in och det blir en stor sak för att man berättar det.Inte konstigt, men behöver ju tas på allvar.
Precis så, och det är också därför du @Plötsligt får så skarpa reaktioner. Just de orden jag vill dö/dör hellre är fog för att få iväg en person till akutpsyk faktiskt.Tankar på att avsluta livet är väldigt allvarligt och inget att skratta bort.
Nä? Jag vet. Vad vill du ha sagt? Min poäng är bara att det är viktigt att prata om det.Ja, men det händer ingenting för att man berättar om dom för en samtalskontakt. Det är inte som vissa tror att man läggs in och det blir en stor sak för att man berättar det.
Jag tänkte att det kanske gick att diskutera andra orsaker till dåligt mående än just obalans i hjärnan. Samtalskontakt står jag ju i kö för, så tänkte kanske vanliga människor också har tankar om varför det känns som det gör.Men vad vill du med tråden?
Vi som inte känner dig alls kan ju inte veta vad som är fel.
Och allt vi med våra erfarenheter föreslår verkar du inte vilja.
Jag säger IGEN samtalskontakt.
Och visa en anhörig inläggen här.
Var ärlig mot den anhörige om att du har de här tankarna. Inte bara jag känner mig lite nere..
Prova tex, där kan du troligt kanske få en tid ikväll till och med.
"Psykolog online | Frikort gäller | Välj bland 250 psykologer I Mindler" https://mindler.se
"Boka tid hos en psykolog online | Kry" https://www.kry.se/psykologhjalp/
"Chatta gratis med psykolog online" https://mendly.se
Fast som jag skrev i TS menar jag inte att jag vill dö nu. Men om inget går att förändra så ja. Alla blev arga för att jag personligen inte vill ta medicin. Det hjälper inte mig att folk blir argaPrecis så, och det är också därför du @Plötsligt får så skarpa reaktioner. Just de orden jag vill dö/dör hellre är fog för att få iväg en person till akutpsyk faktiskt.
Tror inte någon blir arg, men att ta livet av sig är väldigt drastiskt och påverkar väldigt många under många år.Jag tänkte att det kanske gick att diskutera andra orsaker till dåligt mående än just obalans i hjärnan. Samtalskontakt står jag ju i kö för, så tänkte kanske vanliga människor också har tankar om varför det känns som det gör.
Fast som jag skrev i TS menar jag inte att jag vill dö nu. Men om inget går att förändra så ja. Alla blev arga för att jag personligen inte vill ta medicin. Det hjälper inte mig att folk blir arga