Exakt så är det. Säljer man till underpris är det riskabelt för hästen. Den riskerar byta ägare gång på gång och till hem man själv aldrig skulle accepterat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ifrågasätter du prislappar i affärerna också?Om man tycker att det är väldans trist med folk som undrar över ev. flexibilitet i priset kan man ju skriva "Ej prutbart" i annonsen... Så slipper man vidare diskussion.
Ifrågasätter du prislappar i affärerna också?
Angivna priser i butikernas annonser?
Prutar du även om du ska köpa en vedtrave för X kr/kbm?
Prutar du på hovslagarens pris? Veterinärens?
Jag undrar bara varför det anses vara okej att pruta på vissa typer av varor/tjänster men inte på andra...
Mina hästar är redan mycket kraftigt prisnedsatta om de har "defekter".
Hur kan man på telefon förutsätta att en häst som beskrivs som frisk har en "defekt" man kan pruta på ?
Min erfarenhet är att seriösa köpare INTE prutar utan förstår en adekvat prissättning. Så börjar folk pruta i telefon utan att ens ha sett hästen får de helt enkelt inte ens komma och titta. Då slipper man som säljare lägga onödig energi på någon som ändå inte är ute efter den kvalitet man säljer.
Men jag kanske har haft turen att köpa häst av personer som tycker att "rätt" säljare är viktigare än priset, självklart resonerar inte en uppfödare som lever på hästavel på samma vis som en privatperson som säljer nån enstaka häst under sin livstid. Det är knappast lönsamt.