Kan du citera var jag tycker att det är fel på flickors hjärnor?
Tjejer har ofta en betydligt bättre utvecklad förmåga att utveckla ett svar, bara de tillåts göra det. Men ställer läraren en fråga som bara kräver ett rakt svar utan att man utvecklar det så är killarna snabbare.
Du sa att flickor kopplar långsamt:
Räcker det med ja eller nej eller en kor mening som svar då kopplar grabbarna fortare...ställer man i stället frågor som kräver längre utläggningar så skulle tjejerna få en bättre chans.
Och så här då att pojkar tänker ytligt:
Tjejer har ofta en betydligt bättre utvecklad förmåga att utveckla ett svar, bara de tillåts göra det.
Det har jag då aldrig sett någon artikel nämna. Inte ens någon som diskuterar talutrymme i klassrum.
Känns det inte jobbigt att ha blivit belastad med förutfattade meningar om pojkar och flickor och hur de tänker? När de egentligen om de ens tänker olika, och hur det i så fall exakt är vet ingen såvitt jag vet, i så fall gör det med stora överlappningar. Så stora att man inte skulle kunna sortera dem efter tänkande och garanterat få flest flickor och flest pojkar i de två tankemönsterskålarna.
Däremot har ju samhället tränat upp flickor och pojkar i olika beteenden och förstärker dem. Som är en black om foten för båda grupperna. Speciellt för pojkarna när det gäller skolan.