Men jag förstår inte. Du tycker att feminister är extrema för att en kvinna i ett annat sammanhang (som inte var kopplat till feminism) dricker mens?Känner väl typ samma, därför jag poängtera att jag inte är emot det och läste aldrig artikeln men den var i samband med ett inlägg om feminism. Har själv funderat på ifall det skulle ha främjande hälsoaspekter men nu tror jag att det är bättre att bli t.ex. vegan.
Säkerligen, förklarade bara min syn på det hela. Har inte fått någon som förklarat det för mig eller varit på någon föreläsning utan det är primärt via sociala medier. Sedan har det väl hamnat i diskussion om det (positiv diskussion) några gånger genom livet men förstår inte riktigt hysterin som finns just nu..
Och denna märkliga koppling gjorde du för att du såg rubriken i samband med något som en feminist skrev?
Jag har visserligen aldrig påstått att det skulle vara extremt att vara för kvotering?Jo jag är medveten om det..det finns ju olika grader i helvetet. Men ismer brukar ju leda till att rörelserna drivs ut till det absurda. Vi ska naturligtvis arbeta för jämlikhet. lika lön för lika jobb och samma rätt och samma skyldighet vad det gäller jobb, studier och annat.
Men då tillhör SaP den extrema gruppen av feminister då? " I förra veckan kom beskedet från regeringen att de kommer lägga fram ett lagförslag om könskvotering till börsbolagsstyrelserna för omröstning i riksdagen" Publicerad: 2016-09-13
Men jag påpekade att det inte står för alla eller ens majoriteten av feministerna, därför blir det konstigt att säga typ "jag vill inte vara feminist för jag gillar inte kvotering". Man kan vara feminist utan att vara för kvotering, även om det finns feminister som tycker kvotering är bra.