Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

För första gången håller jag med dig. Men inte av samma anledning som du tror jag.
Jag skulle gärna se att flera bukefalister fick den vård dom behöver.

Men jag känner knappt igen dig på bilden ju! :o :love:

*kl*
Även jag har fått vänner för livet här på buke, vissa av dem ser jag som mina närmaste vänner och skulle bjuda dem på mitt bröllop till och med (och det är stort för att vara mig :D). Och på hur många forum vågar man träffas så i samma utsträckning som här? Speciellt vi i Uppsala ses flitigt i perioder. Man ställer upp för varandra både online och live, för vi är ju en ända stor familj! :love:

Man ställer upp för varandra både online och live, för vi är ju en ända stor familj! :love:

Fast det där är ju subjektivt. Antingen lurkar man i många år utan att alls skriva men man 'känner' hemhörighet ändå, vissa lurkar ett tag, börjar skriva, vissa är anonyma som attan alltid, vissa släpper anonymitet för vissa, andra är helt öppna, har ingen kontakt med någon trots detta, andra är hur öppna som helst och söker aktivt upp varandras sällskap så som du beskriver. Det är ändå möjligheten att själv välja som är en storhet med forumet.

Ja du har helt rätt, jag tänkte ju främst på de som är öppna och "kändisar". Du vet den där bukemaffian som det snackats så mkt om ;)

Åh, fantastiskt att äntligen få höra denna historia! Och så vansinnigt roligt, det låter precis som en sådan sak jag skulle kunna göra! :rofl:

Det är skönt att vara 30 och inte så tvärsäker. :p
Vet du, jag håller SÅ med. Trodde aldrig jag skulle vara glad över att vara äldre men det är faktiskt som att jag blir lite mer mig själv för varje år liksom :)

När man är 18 är brukar man vara tvärsäker på ALLT :D
:D

Jag är så jävla glad att jag inte hade hittat till bukes forum när jag var 18... :angel:
Du, jag var här sen stallet. Tänk så mycket skit jag skrivit genom åren :o

Ja du har helt rätt, jag tänkte ju främst på de som är öppna och "kändisar". Du vet den där bukemaffian som det snackats så mkt om ;)

Du menar att vi närmar oss ett avslöjande om vilka de är? Enligt sägnen vet ingen vilka det är, nu säger du att bukemaffian är 'öppen'? :eek:
Jaja, de håller stället välsmort, vilka de nu än är! :)

Men all den där skiten gör ju att man utvecklas, den brukar ju inte få stå oemotsagd här :D

Jag måste ha varit typ 17 när jag började hänga här :D

Jag har en känsla av att ingen av medlemmarna själva vet att de är medlemmar, det är det bara andra som gör :D Eller nåt sånt snurrigt :angel:

Haha, ja - jag är väl fortfarande både glad och sorgsen på samma gång över flytten till Skåne. Det har gjort mkt i mitt liv till det bättre! Men mycket finns som jag gärna hade varit utan också..

Nej, alltså det var pinsamt på riktigt. Ett hätskt och tvärsäkert inlägg om att om man röker en cigarett när man är gravid så är man olämplig som förälder och borde ifråntas barnet när det fötts :eek:

Underbart:laugh:

. Ja, det var lite en ny era när lek & tjatter forumet skapades. Ett stort gäng försvann från själva senior, jag tror ett annat forum skapades för en tid, innan gunnar gjorde om så att trådarna fick prefix.

Deras eget forum blev inte stort, men rätt långlivat som jag minns det. Och att Gunnar skapade den där tjatteravdelningen var tamejtusan räddningen för Senior i det läget, det var på väg att tramsas sönder.

Deras eget forum blev inte stort, men rätt långlivat som jag minns det. Och att Gunnar skapade den där tjatteravdelningen var tamejtusan räddningen för Senior i det läget, det var på väg att tramsas sönder.

Ja, det var dagisnivå där.

KL

Jag har hängt här länge, med flera olika inlogg, men länge länge utan att skriva någonting. Det har varit så givande bara att läsa. Jag har lärt mig massor om hästar och ridning, senare om barn och livet med dem. Samtidigt hur viktigt det är hur man utrycker sig, för att inte trampa någon på tårna, och igen att man faktiskt kan trampa på lite tår och det är inte farligt.

Jag kom för hästarna, men har stannat för människorna, trots att jag är rätt öppen och den som vill kan hitta mig, så har jag inte vågat mig till någon buke-träff. Fegt, men skönt att det inte är för nära samtidigt! Att ni finns här på lite lagom avstånd, med svar på det mesta och får mig att tänka till kring frågor jag inte visste jag hade.

Tack för ditt stöd;)

Det var det lilla!

MVH

Tjejen som vi ett väldigt svagt ögonblick för några månader sedan funderade på vad det var som flöt omkring i hennes vattenflaska, innan hon insåg att det var hennes eget finger hon kunde se på andra sidan den genomskinliga flaskan.

Deras eget forum blev inte stort, men rätt långlivat som jag minns det.
Ett av dem lever i allra högsta grad än :D

Till ämnet:

Buke kom in i mitt liv när jag behövde som mest hjälp att komma ur en jobbig relation. Jag fick så mycket stöd, tips och uppmuntran och tog mig vidare tack vare det! :bow:

Buke var under en period mitt "liv" och i stort sett den sociala kontakt som jag hade. Jag har skrattat så mycket åt olika inlägg och trådar, precis som jag emellanåt varit så upprörd, ledsen, rörd och tacksam över andra. Jag har träffat flera vänner genom Buke, bland annat min allra bästa och närmaste vän här i livet.

Då jag tillhör ett av dagisbarnen så hänger jag numera mest på ett forum som skapades som ett resultat av att vi ansågs dra ner nivån på Buke. Men jag kryper in här ibland, läser runt i trådar, minns, förundras och beundrar alla dessa människor bakom (oftast) anonyma nick. Tack för att ni finns! :love:

Underbart:laugh:

Det blev inte bara rätt långlivat... för vi lever minsann än ;) Hela härliga dagiset som har Buke att tacka för att vi är ett underbart gäng som träffats många gånger och vid det här laget nog vet mer om varandra än våra egna familjer.

Själv har jag kommit och gått på Buke sen jag var cirkus 24... & snart fyller jag 40 :wtf: Jag har älskat & hatat... stundtals tydligen ingått i det där som kallats bukemaffian & stundtals blivit sönderhackad av densamma.

Numera har jag ytterst sällan tid att titta in hit. Men det fanns en tid då jag hade bukefalister att tacka för att jag överhuvudtaget orkade leva vidare så Buke finns för alltid i mitt hjärta. Både älskat & hatat :sneaky:

Knapplån.

Har hängt på Buke i 15 år nu ungefär, och det har liksom varit som ett andra hem. Jag har lärt känns många underbara människor, fått ha massor av kul på forumet, lärt mig MYCKET om allt möjligt, fått ett stöd som inte ens går att sätta ord på..

Jag har gått igenom mer än halva livet och alltid haft Buke i närheten. Jag har fått skriva av mig under många jobbiga perioder, fått goda råd, stöd genom min pappas självmord, genom sorg och tragedier runt mina djur som lämnat jordelivet.. Ja. Det går inte att få ner allt ens.
Ibland kan jag reflektera över att jag som 12 åring hittade en fantastisk plats på nätet, och nu som 27 åring är den fortfarande lika bra!
Nu är jag mamma till två barn, har överkommit mycket av allt det som jag skrivit om och kommit oändligt mkt längre än vad jag någonsin trodde var möjligt - precis som så många här sade till mig! :)

Åh, det här gjorde mig alldeles rörd. :love: Du är den ungdom jag "på håll" lärt känna bäst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama