Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

Buke är som en extra familj. :love: Har väl hängt här i 15 år nu och även om jag inte är lika superaktiv nu som förr så skulle livet bli en aning fattigare utan kontakten jag har med alla fina människor här.

Den fick uppföljare. bl.a. om den bukefalist som sålde en mobil och fick ta emot en irriterad kund som hävdade att de minsann INTE köpt en rosa. Den var inte rosa, när väl bukefalisten tagit av skyddsplasten åt kunden.

Jag tänker alltid på bläckis när jag tar av skyddsplast på nya prylar.

+ flera

Nu har jag äntligen också fått höra historien om mikron, jag skrattar så jag gråter:D

Jag har aldrig fattat vad som är så jättekul! Vid ett tillfälle berättade jag den IRL bara för att kolla om den skulle göra samma dundersuccé som på buke - men icke.

kl

Jag har inte varit medlem ens i närheten av så länge som många andra här, men gud vad jag älskar buke :D :love: Lär mig hur mycket som helst hela tiden, blir förbannad emellanåt men glad betydligt oftare!

(Och vad skönt att äntligen få höra historien om den blå mikron!! :D)

Det ÄR jättekul! Drog precis storyn för sambon som skrattade som fan :D

Håller med till 100%. På buke kan man stöta funderingar man har i olika frågor och det man kan vara säker på är att få en hel mängd olika svar, från olika perspektiv. Jag tycker alltid att jag får nyttig information (när man sållat litegrann) - om nästan allt.

Jag har dock på senare tid börjat garva lite för mig själv åt hur många frågor det är som bara inte får sina rätt svar - även om det FINNS ett rätt svar. Någon frågar något och nästan ingen av de svarande vet, de svarar något ungefärligt, gärna med ett frågetecken efter. Så i vissa fall tror jag att en frågetråd här kan leda till ännu mindre kunskap än man hade från början.

Fast det är charm över det också:D

Shit, varför har vi inte kommit på det förut:D:bow:

Buke är som en extra familj. :love: Har väl hängt här i 15 år nu och även om jag inte är lika superaktiv nu som förr så skulle livet bli en aning fattigare utan kontakten jag har med alla fina människor här.

Du är ett exempel på något annat som fascinerar mig här: de som liksom växer upp på buke. De kommer hit väldigt unga och sedan får man följa dem under några väldigt viktiga år av deras liv då de utvecklas till vuxna. Det är spännande.

På bukes stand-up scen finns våra smileysar som gör en hel del till våra trådar, det är inte utan att jag saknar de där smileysarna irl ibland.
Buke är liksom en sfär som bara finns här och ingen annanstans. Det är därför vi återkommer hela tiden. Tror jag. :)

Det ÄR jättekul! Drog precis storyn för sambon som skrattade som fan :D

Kul kille:mad:;)

Den enda tråd jag kan komma på av mina egna som jag faktiskt skrattat åt var den om att flytta pungen. Jag hade träffat på en säljare på Siba (eller nåt) som flyttade pungen samtidigt som han frågade om han kunde hjälpa till med något.

Den blev klart kul pga alla roliga svar jag fick. Flera frågade sina pojkvänner och kom tillbaka med noggrant redovisade svar i tråden:D

Jaaa! Jag skickade men fick inte fram matjesburkarna, men dina godispåsar och ett på riktigt handskrivet brev, bara det liksom...kom fram till mig just när jag behövde de som mest! :bow: :love:
Jag har sällan blivit så glad som just då! :)

Nebraska skickade mig choklad en annan gång, jag blev lika glad för den då!
Jag har haft bukefalisters hästar inhyrda, jag har suttit i timslånga tröstande telefonsamtal med andra bukefalister, fikat med en annan, faktiskt hånglat med någon :o ...Det är ett väldigt socialt forum.

Senast ändrad:

Buke är liksom en sfär som bara finns här och ingen annanstans. Det är därför vi återkommer hela tiden. Tror jag. :)

Ja... Jag tycker att jag är runt en hel del på nätet - men jag har inte sett något som jag riktigt kan jämföra med Buke, faktiskt.

Det finns så många här som är mina vänner fast jag inte har träffat dem personligen. honung, till exempel, försökte skicka matjessill till mig i England men den fastnade nog i tullen ;) - det var otroligt fint för mig under en jobbig tid.

Det där hade jag nog aldrig hört. Så gulligt gjort!

Ja... Jag tycker att jag är runt en hel del på nätet - men jag har inte sett något som jag riktigt kan jämföra med Buke, faktiskt.

Inte jag heller , skulle vara fb då i såfall , där kan man också få reda på allt + att det är en "godare" stämning bland folk som faktiskt känner varandra IRL

Du är ett exempel på något annat som fascinerar mig här: de som liksom växer upp på buke. De kommer hit väldigt unga och sedan får man följa dem under några väldigt viktiga år av deras liv då de utvecklas till vuxna. Det är spännande.

Haha, det kan jag tänka mig! :D Det händer ju en del mellan åldrarna 15 och 30... :angel:

Fast skillnaden är väl att folk INTE känner varann på buke - och känner varann ändå...

Jag tror faktiskt inte att det finns mycket att jämföra med. Många av oss har blivit äldre ihop här, man har följt varandra genom nyförälskelse, samboskap, giftermål, skilsmässa, dödsfall...och samtidigt kommer och går folk ut och in.

Du, jag ramlade över en gammal post jag gjorde som 18-åring eller nåt och herregud alltså! Jag skämdes när jag läste den :o hur tvärsäker och kaxig kan man vara liksom..?

Jag är glad att de flesta trådarna försvinner efter ett tag, så jag slipper stöta på så mycket gamla pinsamheter :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama