Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

Det var då jag upptäckte kraften hos Bukefolket

Åh den kommer jag ihåg!

Vet också att det fanns en bukehäst en gång i tiden... men det var före min tid :) och Goldfever tråden var ju rätt aktiv den med.

Jag har fått fina vänner (främst en med en liten gul hund!) genom Buke ... och ett gäng festpolare när jag var i den svängen i götet :)

Hur kommer det sig att det samlas så trevliga människor här? Som generöst delar med sig av fredagsmatrecept och julklappstips, dividerar om blå mikrovågsugnar och stöttar varandra i nätdejtingträsket och ger råd hur man fixar bilen eller vilka lagar som gäller när någon har besvärliga grannar? Som har hängt här år efter år sen finska vinterkriget?

Det är ett mysterium. Ha en glad fredag. :D

Alltså nu måste jag bara passa på och ställa frågan som gnagt i mitt sinne i snart ett år nu... Huuur lyder historien om den blå microvågsugnen?! Den nämns ju för tusan till och med i en publicerad skönlitterär bok, jag kräver att få veta! :arghh:

Har faktiskt hämtat en okänd bukefalist och skjutsat denne till vård för några år sedan helt spontant - hade aldrig hänt på ett annat forum! :)

Hur kommer det sig att det samlas så trevliga människor här? Som generöst delar med sig av fredagsmatrecept och julklappstips, dividerar om blå mikrovågsugnar och stöttar varandra i nätdejtingträsket och ger råd hur man fixar bilen eller vilka lagar som gäller när någon har besvärliga grannar? Som har hängt här år efter år sen finska vinterkriget?

Det är ett mysterium. Ha en glad fredag. :D

golit? trevlig? golit måste omvärdera sig.

Har faktiskt hämtat en okänd bukefalist och skjutsat denne till vård för några år sedan helt spontant - hade aldrig hänt på ett annat forum! :)

Ja, det är många här som jag gärna hade skjutsat till vård för LÄNGE sedan om jag bara hade fått chansen!

Vi får inte glömma permobilen

Nej det får vi inte göra :) Jag tänker på er alla med tacksamhet när jag sätter mig i den och ofta tänker jag att just det här skulle jag faktiskt inte kunnat göra utan fantastiska buke :love: Tänk så mycket svårare mitt liv hade varit utan den. Permobilen fungerar tack och lov prickfritt fortfarande och jag använder den mycket.

Permobiltråden är sparad och jag läser den ibland för att minnas vilka fantastiska människor det faktiskt finns.

Buke är helt enkelt fantastiskt :love: det är så väldigt mycket mer än ett vanligt internetforum.

Den är så tjatig, bara:yuck:

Mycket kort går den ut på att jag packade upp min nya mikro hemma, upptäckte att den var ljusblå istället för vit, ringde affären och läxade kraftigt upp stackarn som svarade. Han stammade upprepade gånger fram att de inte hade några ljusblå mikrougnar, att de aldrig någonsin haft det - men jag gormade upprört om att det minsann stod en i mitt kök just nu.

Efter att killen i telefonen gått för att konsultera en kollega kom han tillbaka och frågade: "Har du tagit av skyddsplasten?"

Det här hände på 90-talet. Det var sista gången jag skällde på en säljare, för övrigt.

Nu har jag äntligen också fått höra historien om mikron, jag skrattar så jag gråter:D

Den är så tjatig, bara:yuck:

Mycket kort går den ut på att jag packade upp min nya mikro hemma, upptäckte att den var ljusblå istället för vit, ringde affären och läxade kraftigt upp stackarn som svarade. Han stammade upprepade gånger fram att de inte hade några ljusblå mikrougnar, att de aldrig någonsin haft det - men jag gormade upprört om att det minsann stod en i mitt kök just nu.

Efter att killen i telefonen gått för att konsultera en kollega kom han tillbaka och frågade: "Har du tagit av skyddsplasten?"

Det här hände på 90-talet. Det var sista gången jag skällde på en säljare, för övrigt.

Den blir aldrig tjatig. Jag fick ett mindre skrattanfall på samma gång som jag började nysa när jag läste historian igen (förmodligen orelaterat). Obs: rekommendation: inte kanonbra att ha hela munnen full av Ramlösa Citrus när man försöker läsa, skratta och nysa samtidigt.

==

För min del tycker jag att Buke är så himla bra på så himla många vis! Jag har träffat vänner för livet här.

Nu hänger ju inte jag i hästforumen, det är väl arton år sedan jag petade på en häst, men Senior (och ibland Ungdom) kikar jag in på flera gånger om dagen. Det finns så många här som är mina vänner fast jag inte har träffat dem personligen. honung, till exempel, försökte skicka matjessill till mig i England men den fastnade nog i tullen ;) - det var otroligt fint för mig under en jobbig tid. Och själv har jag skickat både lakrits, choklad och böcker till behövande.

Dessutom tycker jag att jag lär mig väldigt mycket här. Jag ska villigt erkänna att jag inte hade en susning om scampiproblematiken om jag inte hade haft Buke!

Jag halkade in här av en slump, hamnade på en blogg där skribenten skrev något i stil med "Det behövs fler forum för diskussion och skratt som Bukefalos!" och så registrerade jag mig för 10 år sedan och är väldigt glad att jag gjorde det!

Grannarna satte nyligen upp ett nytt kök. Det syntes tydligt genom fönstret när man gick förbi. Köket var LJUSBLÅTT! :yuck: :yuck: :yuck:

Fullständigt vidrigt men jag tänkte att det är väl modernt då? Jag hänger ju inte med så bra i diverse trender. Man kanske vänjer sig.

En vecka senare var köket VITT. Tänkte då osökt på tråden om den blå micron... :)

Sens moral: Tänk vad man kan lära sig på Buke!

får svar med infallsvinklar jag inte tänkt på och kunskaper jag aldrig kunnat googla mig fram till.
Precis; det finns svar på allt och inget och det är ingen garanti att man får de svar man tänkt sig; vilket kan vara givande många ggr.

Har jag en fråga så är det enkelt att fråga bukeoraklet (fenomenet har till och med ett eget namn :D ) och får svar med infallsvinklar jag inte tänkt på och kunskaper jag aldrig kunnat googla mig fram till.

Håller med till 100%. På buke kan man stöta funderingar man har i olika frågor och det man kan vara säker på är att få en hel mängd olika svar, från olika perspektiv. Jag tycker alltid att jag får nyttig information (när man sållat litegrann) - om nästan allt.

Det finns en samlad, och brokig, kompetens och erfarenhetsbank på det här forumet som jag vågar påstå är helt unik!

Sedan kan det bli väldigt tuffa diskussioner om detaljer och dyka upp fula halmdockor när argumenten tar slut; men en engagerad debatt är alltid bättre än en oengagerad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama