Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

Vet också att det fanns en bukehäst en gång i tiden... men det var före min tid :)
Stämmer, Favina hette hon! Det var jag som blev lycklig ägare till henne :love:

150016_10150089513690972_4871004_n.jpg

Hon avlivades 18 Maj 2004, hon blev svårt sjuk av biverkningarna av medicinen mot hennes spatt. Bilden ovan togs på mig och henne av en annan bukefalist 10 timmar innan hon fick somna in. Saknar henne så! :love:

Åh, Favina! :love:

På tal om dig, Jen80! Jag minns när vi fick gadriel att rita ett födelsedagskort och Snuffsan fick leverera en hink med rosor till dig. :D

Knapplån.

Har hängt på Buke i 15 år nu ungefär, och det har liksom varit som ett andra hem. Jag har lärt känns många underbara människor, fått ha massor av kul på forumet, lärt mig MYCKET om allt möjligt, fått ett stöd som inte ens går att sätta ord på..

Jag har gått igenom mer än halva livet och alltid haft Buke i närheten. Jag har fått skriva av mig under många jobbiga perioder, fått goda råd, stöd genom min pappas självmord, genom sorg och tragedier runt mina djur som lämnat jordelivet.. Ja. Det går inte att få ner allt ens.
Ibland kan jag reflektera över att jag som 12 åring hittade en fantastisk plats på nätet, och nu som 27 åring är den fortfarande lika bra!
Nu är jag mamma till två barn, har överkommit mycket av allt det som jag skrivit om och kommit oändligt mkt längre än vad jag någonsin trodde var möjligt - precis som så många här sade till mig! :)

Åh, Favina! :love:

På tal om dig, Jen80! Jag minns när vi fick gadriel att rita ett födelsedagskort och Snuffsan fick leverera en hink med rosor till dig. :D
Ja jösses! Gaaaaaalet! ska se om jag hittar bilden på buketten, 85 rosor i alla möjliga färger! :D

Buke är bäst! Vilka minnen jag har från alla år! :love:

Hittade bilden och hann infoga! ;)

935206_10151701492050972_1757159534_n.jpg

Bebben :love: längesen jag såg dig här och jag minns väl detta med din far och allt runtomkring :(

( fast jag har ju dig på fb)

Du kommer inte ihåg bildtråden som jag tror att jag och soffiplopp så att säga bodde i ett tag, med temat 'bläckfisken'? Jäklar, du var underhållande som få! :D

Det började med mormor, tror jag? Ja den var kul i början men sen blev jag lite generad och slutade läsa, faktiskt...:D

Det var nog i samma veva som lek- och tjatterforumet startades och jag var jätteglad när den försvann dit, jag vill inte ha så mycket plats:o

Ja jösses! Gaaaaaalet! ska se om jag hittar bilden på buketten, 85 rosor i alla möjliga färger! :D

Ja, den ja! Den och Favina... Bukeklassiker:)

Nej, alltså det var pinsamt på riktigt. Ett hätskt och tvärsäkert inlägg om att om man röker en cigarett när man är gravid så är man olämplig som förälder och borde ifråntas barnet när det fötts :eek:

Alltså, jag är givetvis emot att man röker som gravid men hur jävla världsbäst och tvärsäker får man vara liksom?

"Jag är inte ung nog att veta allt." (Mark Twain, eller Wilde, eller något ditåt). :D

Wilde var det visst, "Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting" är tydligen det korrekta citatet.

Det är skönt att vara 30 och inte så tvärsäker. :p

Senast ändrad:

Jag läser fortfarande varje dag här, det kommer jag nog alltid att göra! Buke är så speciellt, och har en väl förankrad plats i hjärtat :)

Men, det finns inte så mycket tid till att skriva och vara aktiv just nu tyvärr..

Det började med mormor, tror jag? Ja den var kul i början men sen blev jag lite generad och slutade läsa, faktiskt...:D

Så kanske det var, jag tror jag hoppade av den också när det började svälla lite för mycket. Ja, det var lite en ny era när lek & tjatter forumet skapades. Ett stort gäng försvann från själva senior, jag tror ett annat forum skapades för en tid, innan gunnar gjorde om så att trådarna fick prefix. Folk kom tillbaka, till de som tidigare blivit utskällda som skinntorra och tjatterfientliga pk-maffian. :D

Knapplån.

Har hängt på Buke i 15 år nu ungefär, och det har liksom varit som ett andra hem. Jag har lärt känns många underbara människor, fått ha massor av kul på forumet, lärt mig MYCKET om allt möjligt, fått ett stöd som inte ens går att sätta ord på..

Jag har gått igenom mer än halva livet och alltid haft Buke i närheten. Jag har fått skriva av mig under många jobbiga perioder, fått goda råd, stöd genom min pappas självmord, genom sorg och tragedier runt mina djur som lämnat jordelivet.. Ja. Det går inte att få ner allt ens.
Ibland kan jag reflektera över att jag som 12 åring hittade en fantastisk plats på nätet, och nu som 27 åring är den fortfarande lika bra!
Nu är jag mamma till två barn, har överkommit mycket av allt det som jag skrivit om och kommit oändligt mkt längre än vad jag någonsin trodde var möjligt - precis som så många här sade till mig! :)

Heeej Bebben! :bump:

Jag är så jävla glad att jag inte hade hittat till bukes forum när jag var 18... :angel: Däremot hittade jag ett jobb på annonsdelen, som jag är enormt glad för!

Honung - Jag saknar :D och :banghead: enormt mycket nästan var jag än är :p

KL
På buke har jag fått vänner för livet.
Det är många trådar jag minns, roliga, sorgliga och hemska.
En del är man mer engagerad i, andra inte. Enya, Nevin, det är några som jag alltid kommer bära med mig.:love:

Vi var några som startade en tråd om våra hästar födda -03, vilket sedan blivit en rätt vanlig trend nu förtiden. Tror att det fanns några årskullar innan, men har inte riktigt koll.

Det sköna är att man kan komma och gå, man kan välja att lämna ut sig eller vara anonym, allt är ok. Men allra bäst att det finns så många "gamlingar" kvar.
Som inte ger upp buke, trots att livet fortsätter snurra där utanför.:)

Heeeej Tassen!!

Som sagt, jag bär med mig många underbara minnen och människor härifrån!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama