Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

KL

Buke slet av mina rosa genusglasögon för några år sedan. :D Det var i en tråd där en kvinna frågade typ om det verkligen var normalt att det var som hon hade det och beskrev värsta kvinnofällan typ. Och tråden blev jättelång och full med en massa intelligenta inlägg som helt fick mig att se världen med nya ögon. Det måste ha varit typ -08 någon gång.

kl

Vart är Jane_Done ? .....jag tänker på de jag hatade mest av alla här inne var J_D ; Mandalaki och Clipsie ;) ....var det inte så du hette Priffe :D ....iallafall så slutade vi hata varandra , eller hata o hata ...ibland är det ju så här att är det nån som tycker illa om nån så ska alla deras "vänner" tycka illa om densamma ..

Iallafall så blev vi vänner för många herrans år sen , vapenvila och det är jag glad för ...men fy fan va ni retade gallfeber på mig å den tiden :D

fast jag har fått en den IRL jättekanonvänner härinne också :love:

kl

Att nån yngre ibland postar på senior, eller nån härifrån postar på ungdom, för att ta del av andras erfarenheter i nåt speciellt ärende tycker jag är så underbart. Plötsligt har man tillgång till åsikter från de i en annan ålder som man kanske inte har tillgång till irl. :)

Tänkte på nåt annat; vi tog kort på våra nyckelben en gg och postade i en engagerande tråd, men jag minns inte varför? :D

kl

Tänkte på nåt annat; vi tog kort på våra nyckelben en gg och postade i en engagerande tråd, men jag minns inte varför? :D

...och jag hamnade här efter det och begrep för mitt liv inte inte varför det fanns en himla massa halvnakna avatarer.
T.o.m. SkogsOla om jag minns rätt

...och jag hamnade här efter det och begrep för mitt liv inte inte varför det fanns en himla massa halvnakna avatarer.
T.o.m. SkogsOla om jag minns rätt

Var det inte Cilla som hade en sån bild och så var det nån ungdom som tyckte det var äckligt att visa upp sig " i den åldern" ...så då böev det en tråd med bara nyckelben istället :)

med reservation för felminne :)

Hahaha! :rofl:

Även solen har fläckar ;)

Ja men precis! Till mitt försvar får jag säga att det var under en väldigt stressig tentaperiod då sömnbristen var total och hjärnan hade lite annat att fundera på...:angel:

kl

Att nån yngre ibland postar på senior, eller nån härifrån postar på ungdom, för att ta del av andras erfarenheter i nåt speciellt ärende tycker jag är så underbart. Plötsligt har man tillgång till åsikter från de i en annan ålder som man kanske inte har tillgång till irl. :)

Jag håller med!

Får jag fråga, är det därför Fredag har en sådan bild? Borde kanske fråga henne istället, men nu blev jag nyfiken och frågar här :D

Det blev inte bara rätt långlivat... för vi lever minsann än ;) Hela härliga dagiset som har Buke att tacka för att vi är ett underbart gäng som träffats många gånger och vid det här laget nog vet mer om varandra än våra egna familjer.

Jag älskar det där seglivade lilla forumet....:D

Själv var jag ju redan vuxen när jag hamnade här på buke (eller stallet) i maj 1998, och jag har aldrig ångrat att jag blev bukefalist..:banana:

För mig är Bukefalos allt mellan himmel och jord :) Här kan man få svar på precis allt, man ligga dubbelvikt av gapskratt framför skärmen liksom tårarna kan spruta som hos Lille Skutt när man läser något sorgligt.

Var det inte Cilla som hade en sån bild och så var det nån ungdom som tyckte det var äckligt att visa upp sig " i den åldern" ...så då böev det en tråd med bara nyckelben istället :)

med reservation för felminne :)

Nädå, du minns helt rätt...;)

"Kl"

Vet inte riktigt hur jag hittade hit men förmodligen satt jag och slösurfade på jobbet. Började läsa och fastnade rejält. Nöjde mig med att bara läsa i många år innan jag tog klivet och blev medlem.

Jag har inte skrivit så många inlägg men jag gillar andan som finns här inne. Ibland kan det vara hård och uppriktiga ord men det finns ändå en känsla av värme bakom. Man vill väl.

Jag har fått många goda skratt, jag har följt trådar med tårarna rinnande, jag har blivit heligt förbannad, jag har lärt mig saker av andra och att se saker från flera håll och det händer att jag hänvisar till trådar när jag pratar med vänner :)

knapplån

En tanke bara, en tror jag stor del i att buke är en plats att återkomma till, bortsett från människorna - är gränssnittet. Det är en forumplattform som är lätt att bli hemtam i. Jag får ont i själen av andra forum, som (hemska)Familjeliv och (kränktamän-forumet) flashback. Svårlästa, ologisk navigering, blipp och blopp och ovidkommande saker överallt.

Jag hoppas verkligen att den förestående förändringen Gunnar filar på inte failar oss. :nailbiting:

Buke är bäst - så är det bara :D

Här kan man få svar på allt, det är det nog fler äkta eller oäkta hälftar än min som kommit på... går man bet på alla andra forum, så nog 17 ställer Buke upp :love:
Sen kanske man inte får de svar man hade tänkt eller ville ha - då startar "den livliga debatten" ;)

Fast numera är alla så duktiga på att läsa det som står, och de som skriver skriver mer utförligt än förr.
Jag tycker att det är så mycket trevligare att skriva då, så bara detta år har jag nog skrivit mer än alla andra år tillsammans, och då har jag (faktiskt) varit med sen stallet.com...

Och jag kan bara hålla med honung angående gränssnittet...
Till Gunnar :bow:

Du, jag ramlade över en gammal post jag gjorde som 18-åring eller nåt och herregud alltså! Jag skämdes när jag läste den :o hur tvärsäker och kaxig kan man vara liksom..?

Jag är glad att de flesta trådarna försvinner efter ett tag, så jag slipper stöta på så mycket gamla pinsamheter :D

Ja, man ska nog vara glad att allt man skrivit sen stallet.com tiden inte finns kvar.

En tanke bara, en tror jag stor del i att buke är en plats att återkomma till, bortsett från människorna - är gränssnittet. Det är en forumplattform som är lätt att bli hemtam i. Jag får ont i själen av andra forum, som (hemska)Familjeliv och (kränktamän-forumet) flashback. Svårlästa, ologisk navigering, blipp och blopp och ovidkommande saker överallt.

Ja, faktiskt! Jag blir galen på forum med långa signaturer i inläggen - gärna med feta banners som ibland t o m är animerade:yuck:.

Och där citatfunktionen samlar alla citat liksom inuti varann som en rysk j***a docka.

Och som tillåter obegränsat med smileys vilket i hög grad olyckligtvis verkar tilltala folk som aldrig fattat att olika smileys faktiskt har olika betydelser: "Jag fick besked om en obotlig sjukdom idag, sambon blev arbetslös och barnen har börjat knarka:d:p:up::confused:O_o:banana:"

KL

Buke slet av mina rosa genusglasögon för några år sedan. :D

Kul att höra! Du har skrivit enormt mycket vettigt på det temat sedan dess:bow:

kl

Vart är Jane_Done ? .....jag tänker på de jag hatade mest av alla här inne var J_D ; Mandalaki och Clipsie ;)

Hehe, det glädjer mig för förmodligen hävdade du redan på den tiden att du sket högaktningsfullt i vad vi sa:p;)

J_D har bara lite kort om tid nuförtiden. :)

Kul att höra! Du har skrivit enormt mycket vettigt på det temat sedan dess:bow:

Hehe, det glädjer mig för förmodligen hävdade du redan på den tiden att du sket högaktningsfullt i vad vi sa:p;)

J_D har bara lite kort om tid nuförtiden. :)

Hehe, jag kör alltid mitt race, för vem ska vara jag om inte jag är det ;)

knapplån

Håller med, man är liksom van med rena funktionella Buke och då gör det ont att se hur ofunktionellt det är på andra håll. Jag råkade i all vänlighet ge tips på några förbättringar på ett svampforum, men jisses vilket liv det blev... de förstod inte alls att de är kvar i förra årtusendet. ;)

I övrigt håller jag med övriga talare, Buke är ett fantastiskt forum! Även om diskussionerna blir heta ibland, så finns här en värme, omtänksamhet, som saknas på många andra håll. Och så många kloka tankar, så många intressanta vinklar på saker och ting! Vet inte hur ofta jag refererar till "det där hästforumet, du vet" i samtal med kollegor, familj och vänner...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama