Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

Jag tycker att Gunnar kan fixa en sådan poängfunktion så kan folk se på andra bullar. :devil:

Jag förstår det:D

Om man uppfattar Buke - eller andra forum - som otrevligt tror jag delvis har med ens upplevda IRL-roll att göra. Upplever man sig som utsatt, som underdog, som mobbad IRL då tar man lätt den positionen på nätet också. Man iscensätter det som är jobbigt IRL även här. Synd när det blir så.

Men gud, vad är det för vidrigt ställe?:eek:

Gammeln: om du formulerar dina trolltrådar smartare kanske de får vara kvar lite längre;)
Men det var ju bara ett test jag gjorde eftersom jag såg att trolltrådarna om påhittade sambos mer eller mindre dog ut över en natt. Så för att se om jag hade rätt så gjorde jag en sambo som tråd med nytt nick och den togs bort snabbt som ögat. Förr fick dom ju vara kvar hur otroligt påhittade dom än var.

Så nu får ju man ju hålla tillgodo med dom trådar som gjordes innan förändringen ;)

Det hade sannerligen varit att göra det buke-style! :rofl:

Absolut att man tolkar genom sina känslor. När folk dillar om bukemaffian och innegänget får jag alltid lite paranoia-vibbar. Jag menar jag är ändå van vid råhet på nätet och ändå har jag aldrig lyckats se det dessa personer tycker sig se (men vem vet, det kanske är jag som fattar nada?). Jag tänker mig också att det även kan vara tvärtom, att den som är lite undertryckt IRL tar chansen att trycka till andra och hävda sig via ett anonymt nick och text.

Jag tänker mig också att det även kan vara tvärtom, att den som är lite undertryckt IRL tar chansen att trycka till andra och hävda sig via ett anonymt nick och text.

Ja, det stämmer säkert också! Dock mer på t ex flashback än på buke, tror jag. När flashbackarna går på som värst ser jag alltid framför mig en hoper bleka nördar som inte vågar ha ett liv utanför nätet för de känner inte att de kan göra sig gällande där.

Ja, det stämmer säkert också! Dock mer på t ex flashback än på buke, tror jag. När flashbackarna går på som värst ser jag alltid framför mig en hoper bleka nördar som inte vågar ha ett liv utanför nätet för de känner inte att de kan göra sig gällande där.
Då är det precis som här då. Typ "Men jag hade föreställt dig som si o så men du var ju helt annorlunda ju" etc etc :eek:

Ja shit det där är helt stört. Alltså... läsk? Läsk! Varför skulle någon bli nekad att köpa läsk?

Helt stört! HELT stört verkligen! Som ett dåligt skämt. Önskar jag visste vilken krog det var så man kan gå dit och vara lite otrevlig (så man blir serverad menar jag).

Hoppas lite på att det kommer fram vilket ställe det är så de kan få skit (och färre kunder).

JAAA! Jag skulle lätt hänga på och komma dit och vara otrevlig.

Asså, skulle svarat på niprjedils inlägg, dt blev ett knapptryck fel.

Åh men det borde vi göra!

Ett väldigt nischat forum som är intressant och faktiskt trivsamt om man bara är lite försiktig. :D Eftersom min forumreferensram bl a utgörs av dylikt blir jag alltid lite full i skratt när folk gnäller om att buke skulle vara otrevligt. Ni anar inte, liksom...

Jag tycker bara att det räcker att gå till familjeliv (får man skriva ut namnen på andra forum :o). Så många gånger som jag tänkt att "Det där hade minsann aldrig tolererats på Buke".

Visst kan debatten gå livligt till ibland här också men den tillåts aldrig att spåra ut med personangrepp, påhopp och andra dumheter.

Här kan man inte heller svara anonymt på något. Visst kan man starta ett nytt nick men då oftast för att man behöver fråga något anonymt snarare än svara anonymt.

Visst finns det troll här men inte i den mängden som jag upplever finns på många andra forum.

Sen dyker de upp nick då och då som bara vill göra folk arga eller upprörda men jag upplever att de inte blir så långlivade här på Buke. Kanske just för att Buke är som det är och dessa "bråkmakarnick" inte får "rätt sorts" uppmärksamhet.

Senast ändrad:

Men banners, har vi verkligen haft det? Är du säker? Det har jag helt förträngt isåfall.

Av signaturerna minns jag två.

Dels var det Djurjourens. Hon sågade varenda ridbild på hela Buke jäms med fotknölarna, det fanns inte vare sig ryttare eller häst som var vatten värd. Folk blev helt galna. Och hennes signatur var: Djurjouren - egentligen är jag jättesnäll. Den fnissar jag fortfarande åt:D

Dels var det tjejen som åkte på mest banningar genom tiderna genom sina fruktansvärt otrevliga, skrytiga von oben-inlägg. Varje gång kom hon tillbaka med nya nick för att upprört gorma över den orättvisa banningen. Hon hade ett tag en signatur på temat även om ni står på tå, når ni inte min nivå. :crazy:

(Den sistnämnda har lugnat ner sig med ungefär 400 procent och finns fortfarande kvar, därför nämner jag inget namn)

Haha, men hon är jättesnäll :D ....och så är hon en jävel på att lära ut till folk hur man rider på hästar, ur hästens perspektiv...fullbokade kurser hela tiden :)

kl

Buke och människorna är alldeles alldeles fantastiska :love::love:

Utan råd, tankar, omtanke och värme från många här så hade jag aldrig klarat den här sommaren/hösten så bra som jag trots allt gjort med brännskador, 4 penicilinkurer, abort, idiotisk karl, hunden som fick avlivas, hästen som lånades ut och skadade sig osv osv..

Ni är ett stort gäng här som förtjänar ett stort fång rosor allesammans underbara människor! :love:

Ja, det ifrågasätter jag inte alls. Jag hade bara så roligt åt hennes signatur, med tanke på hur hon avrättade folk utifrån deras bilder:D

Ja, det ifrågasätter jag inte alls. Jag hade bara så roligt åt hennes signatur, med tanke på hur hon avrättade folk utifrån deras bilder:D

haha, ja hon avrättade folk på trav också :D ....men när hon var gravid var hon snäll ;) ....två ggr :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur