Varför är folk så trevliga här?

Sv: Varför är folk så trevliga här?

"Jag fick besked om en obotlig sjukdom idag, sambon blev arbetslös och barnen har börjat knarka:d:p:up::confused:O_o:banana:"

:rofl::D Bara troll skulle uttrycka sig så. Tänker jag, och slipper således acceptera att det finns riktiga människor som uttrycker sig som troll (Hur ska en veta skillnaden? O_o).

---
Jag reggade mig här vid en tidpunkt då jag nyligen hade flyttat och inte hunnit få igång ett ordentligt socialt umgänge IRL. Forum är bra på det sättet att det är enkelt att kasta sig in i ett sammanhang och få lite social tillfredsställelse. Nackdelen är att det också lätt blir navelskådande på ett skruvat vis. Investerar man för mycket i internetforum måste man ändå ha ett bollplank IRL så att man inte tappar koncepten fullständigt.

Hursom, uppenbarligen hänger jag kvar här än. Känns som att jag reggade mig igår men jag ser ju på datumet att det är fem år sedan. Kan dock omöjligt stämma, jag är icke så gammal att jag upplever fem år som tre ögonblick. :cautious:

Nu när det börjar närma sig eftermiddag har jag vaknat till och kan rätta mig: sex år. :eek:

*kl*

Fantastisk tråd. :D För mig har buke alltid varit ett ställe där man kan ställa sin allra dummaste fråga, sin allra mest intima fråga eller sin mest banala I-landsproblemsfråga.

Buke är ett ställe där man kan tjafsa med folk i en tråd, för att sedan hålla med varandra i en annan. Buke är stöd, ibland osämja, mycket åsikter och oändligt mycket skratt. :)

I och med andra sociala mediers intåg, och mitt eget uttåg ur hästvärlden så tappade jag buke. Men nu har jag hittat tillbaka hit, och hittat tillbaka till hästvärlden. Dessutom är jag sedan ett år tillbaka lagligt på senior. :p

Ja, faktiskt! Jag blir galen på forum med långa signaturer i inläggen - gärna med feta banners som ibland t o m är animerade:yuck:.
Det hade vi ju här också för länge sedan. Ett kort tag var de enorma, med animationer som du beskriver.. Men annars var det bara vanlig text som man kunde ha som signatur till sina inlägg. Tror jag kommer ihåg någras fortfarande :p

Apropå troll så tror jag att en bidragande orsak till att här är så lugnt numera är att folk blivit bättre på att genomskåda trollen.

Och de stammisar som småtrollar genom att skriva aviga inlägg har gjort det så många gånger att ingen riktigt bryr sig om dem längre.

Nä, nu var det väl också längesen vi hade besök av han som gillar barnregnkläder eller av han som gillar ridkläder.

Du har nog rätt i båda påståendena. Till och med folket här har skaffat sig lite internetvana med åren. ;) Trollande har blivit ett vanligt fenomen som de flesta känner till. Så var det kanske inte för 10 år sedan(?).

Det hade vi ju här också för länge sedan. Ett kort tag var de enorma, med animationer som du beskriver.. Men annars var det bara vanlig text som man kunde ha som signatur till sina inlägg. Tror jag kommer ihåg någras fortfarande :p

Men banners, har vi verkligen haft det? Är du säker? Det har jag helt förträngt isåfall.

Av signaturerna minns jag två.

Dels var det Djurjourens. Hon sågade varenda ridbild på hela Buke jäms med fotknölarna, det fanns inte vare sig ryttare eller häst som var vatten värd. Folk blev helt galna. Och hennes signatur var: Djurjouren - egentligen är jag jättesnäll. Den fnissar jag fortfarande åt:D

Dels var det tjejen som åkte på mest banningar genom tiderna genom sina fruktansvärt otrevliga, skrytiga von oben-inlägg. Varje gång kom hon tillbaka med nya nick för att upprört gorma över den orättvisa banningen. Hon hade ett tag en signatur på temat även om ni står på tå, når ni inte min nivå. :crazy:

(Den sistnämnda har lugnat ner sig med ungefär 400 procent och finns fortfarande kvar, därför nämner jag inget namn)

Just ja! Signaturerna hade jag helt förträngt (var nog innan jag reggade mig, jag läste dock) men Djurjourens kommer jag ihåg nu när du nämner den.

Egentligen gillar jag signaturer, hade gärna haft det. Det går ju att begränsa dem till ett visst antal tecken och inga bilder.

Fast folk här har internetvana, tycker jag nog. Om jag jämför med ett annat forum där jag brukade hänga lika mycket som här så är skillnaden slående: alla använder sina förnamn som nick, väldigt många använder smileys helt uppåt väggarna, folk lämnar upprört forumet med buller och bång om någon säger emot dem och den vanligaste frasen där är Tur att vi alla är olika. (Det värsta som kan hända där är nämligen att två motsatta åsikter kommer i dagen)

Jag har alltid sett det som bristande forumvana - men det ser jag faktiskt sällan här.

När Gunnar tog bort signaturerna här var motiveringen, åtminstone delvis, att det blev så tjatigt att läsa samma fraser hela tiden. Jag håller nog med om det.

Ja, galonbyxor var det mera precist.

Om det inte var så vidrigt, skulle man undrar varför han inte går loss på sydvästar.

Apropå troll så tror jag att en bidragande orsak till att här är så lugnt numera är att folk blivit bättre på att genomskåda trollen.
Det är nog snarare så att moderatorerna tar bort en tråd direkt nu när de startar en påhittad tråd med nytt nick om sambon som är otrogen eller nåt annat konstigt relationstema som liksom inte låter vettigt. Risken med det är ju att vissa sanna trådar stryker med men det får vi ta :p

Det låter ju snäppet värre. Men om jag jämför med andra forum som jag har hängt på så... där t ex det värsta som kan hända är att man blir outad, och att outa andra är lite av en sport. Lägg därtill ett särskilt underforum som bara är till för att kasta skit på varandra, en funktion som gör att du kan ge andra användare plus- och minuspoäng med ett musklick, en handfull aggressiva men populära stammistroll samt inga restriktioner på bilder och länkar (läs: porr och gore). Jag föreställer mig att många bukefalister skulle storkna om de kikade in där. (Nej det är inte flashback, det skulle vara under min värdighet att ha ett konto där.)

Men gud, vad är det för vidrigt ställe?:eek:

Gammeln: om du formulerar dina trolltrådar smartare kanske de får vara kvar lite längre;)

Ett väldigt nischat forum som är intressant och faktiskt trivsamt om man bara är lite försiktig. :D Eftersom min forumreferensram bl a utgörs av dylikt blir jag alltid lite full i skratt när folk gnäller om att buke skulle vara otrevligt. Ni anar inte, liksom...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Habina
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 680
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama