Det tar jag absolut till mig, bara hoppning kan ju skrämma en del- typ någon som jag själv Nu var det längesedan jag la ut annons men den såg ut såhär då, dock tog jag aldrig något betalt som jag tänkt mig då det varit yngre personer/personer utan inkomst utan valde att det var bättre att de la sina slantar på lektioner. Jag känner att det varit en annons jag själv kunnat svarat på om jag sökte och ville utvecklas i hoppning/bara rida mer.
”Letar medryttare åt min valack xxx 1-2 dagar i veckan beroende på mitt schema som varierar. Han är 151 cm men ganska stabil och tar mycket längd. Han är 7 år och tävlas/tränas i dressyr av mig. Han söker någon som främst vill rida ut men även ta ett skutt ibland, är träning i markarbete där han står varje vecka om man så vill. Ev kan nån pay and jump eller dyl bli aktuellt beroende på hur det går och vad du vill. Vill man bara rida ut går det självklart utmärkt.
Xxx står i Xxx och du behöver kunna ta dig ut själv. Xxx är trafiksäker och kan ridas ut ensam såväl som i grupp. Ridsällskap brukar finns och det är ett gott gäng i stallet. Xxx är snäll i all hantering men kan ibland ifrågasätta om du menar det du säger med en liten bock. Så han är ingen ren nybörjarhäst. På dina dagar fixar du alt för Xxx såsom mockning/foder/vatten osv.
Bra kommunikation är superviktigt, både vad som är bra men även vad som ev inte känns bra. Du bör vara över 18 år. Kostnad beroende på vad du vill göra osv men runt 500 kr/mån.
Vid intresse smsa: 111-22222 eller skriv i messenger. Då jag jobbar natt svarar jag inte alltid dagtid. Med vänlig hälsning, xxx och xxx”
Återkoppling på din annons - för mig skulle det inte vara intressant att svara då det inte alls framgår på vilken nivå hästen är. Tränar dressyr kan ju vara allt från lätta klasser till grand prix. Markarbete och ta ett skutt ibland är inte att så informativt, jag skulle vilja veta vad hästen kan/har gjort.
Angående att "bara" markarbete, rida ut så finns det absolut ryttare som vill det. Men jag skulle vilja att det finns en öppning för dialog om att en kunnig ryttare kan få göra annat när ni lärt känna varandra. Jag t ex tömkör gärna och ser det som ett bra komplement till all annan träning. När jag rider ut är det inte alltid skritt, trav, galopp rakt fram, jag vill kunna rida sidvärtsrörelser, öppna, sluta, tempoväxla och rida för rakriktning och lösgjordhet även om det inte är på banan. Är det ok när det är du som tränar och tävlar hästen i dressyr?
Jag antar att det skiljer vad man vill veta innan beroende på varför man letar medryttarhäst. Jag som haft egna hästar tidigare och fortfarande umgås med häst flera gånger i veckan men sällan rider skulle ha noll intresse att bara underhållsmotionera för ägarens avlastning. Däremot gärna "bara hopp och ut" om jag fick vara med och utveckla hästen och även fick utveckla mig själv.