Jag har träffat mina medryttare betydligt mer än så. Minst någon gång i månaden men då har det varit lite yngre tjejer som jag fått engagera mig lite i och ta ett vuxenansvar för. Jag vet att de har uppskattat att jag kommit och tittat på hoppningen eller kommit ut och gett tips när det behövts. Vi har också fört en kort dialog via Messenger när de ridit varje gång bara för att stämma av lite så allt känns bra.Att vara medryttare och att ha medryttare är att ha en relation med en helt ny person. En person man dessutom träffar väldigt sällan om det inte är så att hästägaren har fler hästar så man rider ihop. Jag träffar min hästägare 1-2 ggr/år. Det gör relationen lite svårare. Speciellt om man, som vi, inte känner varandra sen innan. Men för oss har det funkat superbra! Jag har varit medryttare hos två olika hästägare och har haft en riktigt bra relation med båda. Båda har gett mig väldigt fria tyglar inom vad jag ansett vara rimliga gränser. T.ex. att hästen inte ska gå på ridbanan för många dagar på raken. Eller att den dagen efter en tävling ska vila alt. bara skrittas ut en lugn runda.
Det du tar upp i hur du har det är ju rent krasst såsom jag gör. Hästen har gått på banan några dagar, därav att den behöver ut. Har jag tävlat och det bara är skritt har jag antingen sagt det eller så har medryttaren fått lov att byta dag om hon vill göra annat än att bara skritta en timme.