Det är helt omöjligt att hitta medryttare!Ni som söker medryttare, vad har ni för krav och önskemål och tycker ni det är svårt att hitta bra medryttare?
Jag har i princip inga större krav på att medryttaren ska kunna både det ena och det andra mer än vanlig, hyfsad grundridning , men den måste vara självgående och lyhörd för hästen, så att hon trivs.
Kan de dessutom tillföra något till hästens utbildning, så betalar jag dem gärna, och det berättar jag för dem.
Det är roligt detta med medryttare - jag har sökt en massa hjälp med min knepiga häst, och jisses vad folk har höga tankar om sig själva. De har den mest gedigna erfarenhet, har omvänt och utbildat de svåraste och knepigaste hästarna, och kan de mest fantastiska rörelser och hej- vad de är bra.
Sedan kommer de upp på "damen", som har extremt bestämda åsikter och kan bli precis tvär-ilsken om ryttaren är hård, orättvis eller inte förstår henne, och som dessutom omedelbart testar av varje människa som kommer i hennes väg.
I bästa fall kommer de några gånger, i några fall rider de färdigt prov-passet och i vissa fall börjar de hojta från ryggen redan efter hennes första "test" att de vill hoppa av ... Sen hör man inte av dem mer ...
Jag har insett att jag får hinna med hästen själv, för någon hjälp hittar jag inte.