Ja, men jag tror att det åtminstone för tillfället finns fler medryttare än hästar. Ska be nån läsa nästa gång igen, kanske ngn annan jag vet vågar säga om det är nåt jag ska ändra påBor du i en hästtät kommun? Be någon korrläsa din annons!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men jag tror att det åtminstone för tillfället finns fler medryttare än hästar. Ska be nån läsa nästa gång igen, kanske ngn annan jag vet vågar säga om det är nåt jag ska ändra påBor du i en hästtät kommun? Be någon korrläsa din annons!
Och även dina svar på annonser innan du skickat iväg dem Det är en fin balansgång att beskriva sig själv rättvist och inte låta skrytig el sämre än vad man är.Ja, men jag tror att det åtminstone för tillfället finns fler medryttare än hästar. Ska be nån läsa nästa gång igen, kanske ngn annan jag vet vågar säga om det är nåt jag ska ändra på
Hej
Hoppas inte tråden hamnat i fel forum, visste inte riktigt var den passar.
Jag läser på FB, Blocket och hästnet om en massa hästägare som söker medryttare, samma annons ligger kvar länge eller förnyas, eller ändras helt.
Sen är det precis samma sak med de som söker medryttarhäst eller ponny!
Var i kommunikationen, önskemålen eller behovet blir det fel?
Ni som söker medryttare, vad har ni för krav och önskemål och tycker ni det är svårt att hitta bra medryttare?
Ni som söker medryttarhäst vad har ni för krav och önskemål och tycker ni det är svårt att hitta bra medryttarhäst?
OBS, detta gäller rent allmänt, alltså inga disskusioner om betalning eller inte utan mer ridning, skötsel, erfarenhet, ålder, m.m
Jag har precis hittat 5 medryttarhästar/ponnyer fast på ett stall då. Vi är tre tjejer som rider dom. Jag kollade på hästnet och frågade alla som ägde hästar i närheten av mig om dom behövde hjälp. Och det var flera som behövde det. Men jag tog det stället som verkade trevligast.
Jag behöver inte betala något för att jag hjälper till med att mocka, sopa o.s.v..
Jag är skrev att jag var 14 år ridit i 8 år och att jag helst ville ha en lite yngre häst som inte var helt inriden eller outbildad så att man kan göra framsteg tillsammans.
Men jag hade inte större krav på hästen.
Jag tror inte att dom flesta som söker medryttare letar efter en super duktig och super rutinerad person. Jag tror det är viktigast för dom att man tar ansvar, vill att hästen ska ha det så bra som möjligt, ha bra koll på hur man sköter en häst, ordningsam och vara ganska flexibel.
Om man är såpas ung som jag är det viktigt att man har föräldrar som kör eller någon annan. Föräldrarna har också ett ansvar.
Om jag är på stället jag rider 3 ggr i veckan får jag 1 gratis privat lektion och ett ridläger på sommaren.
Jag red på ridskola i 7 år då jag kände att jag började tröttnade på ridningen och nästan funderade på att sluta rida då jag kom på att problemet var att jag hade tröttnat på att rida på ridskola.
Nackdelen med ridskola är att lärarna kan inte ge ut så mycket kritik till eleverna för då kan dom bli ledsna och sluta rida på det stället och då tappar dom elever.
Jag lär mig mycket mer på det här stället en på ridskola
Det där tror jag är en smart strategi. Att bredda sitt sökande. Alla finns inte på FB och den du söker kan ju vara en sådan som valt bort FB.
Det beror på vad du är ute efter... Så, vad är du ute efter?
Det låter ju som en dröm! Att få vara med och sätta igång en häst och bygga upp en relation till den INNAN man börjar träna är ju fantastiskt! Märkligt att du inte hittar någon...
Min nuvarande medryttarhäst hittade jag via annons. Jag tror att anledningen till att det funkade så bra mellan mig och ägaren är att vi var 110% ärliga mot varandra redan i första mailfasen. Jag var helt öppen med att jag haft ett långt uppehåll och att min teknik därför inte var vad den varit och att jag kommer behöva utvecklas men att jag är motiverad och orädd och framförallt väldigt mån om hästens skötsel. Jag tryckte på att jag verkligen älskar att umgås med och sköta om hästen och att jag gärna vill träna och inte bara lulla runt i skogen. I retur var hon ärlig med att det var en bestämd och svår dam som många kan bli rädda för att rida då hon är stor och skygg. Vi hade inga illusioner om vem som skulle komma ut utan det var glasklart från början. Jag visste att det var värt att åka dit och vi fick båda det vi förväntade oss. Jag tror att det är A och O. Att man presenterar sig själv/sin häst på ett sådant sätt att ens förväntningar uppfylls. Annars gör besvikelsen att man avstår trots att man kanske hade kunnat tänka sig hästen/personen om den bara varit ärlig.
Mer än något annat vill jag att ägaren ska vara ordentlig och vettig. Jag vill få träna och utbilda hästen och inte vara en levande skrittmaskin. Hästen får gärna vara grundriden men jag har inga krav på någon gedigen jtbildning då jag gärna utvecklas tillsammans med hästen. Minst 2 ggr i veckan. Har inget emot att hjälpa till i stallet. Ett ordentligt stall är viktigt för mig. Jag får panik om det är oorganiserat och stökigt.
Att du tränar och utvecklas med din egen häst är väl inget hinder att en medryttare inte kan göra samma sak? Jag vill i alla fall också gärna ha träningsmöjligheter, dels för min egen skull, och dels för att det går lättare att lära känna och utvecklas med hästen. Detta om samarbetet ska vara ett tag, och inte ägaren enbart vill att hästen ska få uteritter.Det låter mest som du vill ha en egen häst. Visst vill jag att min medryttare ska tunna utvecklas och träna med hästen men jag har häst för att träna och utvecklas med den inte för att lämna den biten till medryttaren. Medryttaren får rida utan särskilda restriktioner men med tonvikten på att rida ut och sedan vill jag att hon tar en del lektioner.
Det låter mest som du vill ha en egen häst. Visst vill jag att min medryttare ska tunna utvecklas och träna med hästen men jag har häst för att träna och utvecklas med den inte för att lämna den biten till medryttaren. Medryttaren får rida utan särskilda restriktioner men med tonvikten på att rida ut och sedan vill jag att hon tar en del lektioner.
Det gäller att du hittar en matching med men jag inbillar mig att de som vill att medryttaren ska träna hästen inte har något intresse alls när det gäller den biten.
För att min häst ska må bra och inte tillbringa alltför mycket tid på ridbanan så fungerar det inte om medryttaren vill träna 2 gånger i veckan - en ambitiös och tränings/tävlingsintresserad ryttare hade inte fått det spelrum denne önskat och hade förmodligen tröttnat. Eventuellt hade det kunnat fungera med någon som ville hoppträna, det är dock vissa problem med tanke på att hästen knappt är hoppad, men det skulle ge mer variation och jag tror hästen skulle gillat det.Personligen tänker jag som så att vill jag ha ngn kompetent människa som medryttare så är det en fördel om jag kan erbjuda möjlighet att träna för tränare osv. då brukar man få lite piggare och mer kvalificerade medryttare vilket är värt en del i längden så att säga. så nej - jag tycker snarare tvärtom att erbjuder man sånt handlar det definitivt inte om att man själv inte är intresserad av att träna/tävla utan motsatsen.
För att min häst ska må bra och inte tillbringa alltför mycket tid på ridbanan så fungerar det inte om medryttaren vill träna 2 gånger i veckan - en ambitiös och tränings/tävlingsintresserad ryttare hade inte fått det spelrum denne önskat och hade förmodligen tröttnat. Eventuellt hade det kunnat fungera med någon som ville hoppträna, det är dock vissa problem med tanke på att hästen knappt är hoppad, men det skulle ge mer variation och jag tror hästen skulle gillat det.
Nu har jag en noggrann lagom ambitiös medryttare som vill utvecklas lite lagom och gärna rider lektion då och då men helst vill ut i skogen.
Kanske, men det var så jag menade, satsar man en del själv finns det inte så mycket utrymme.då handlar det ju lite om annat än det du skev?
För att min häst ska må bra och inte tillbringa alltför mycket tid på ridbanan så fungerar det inte om medryttaren vill träna 2 gånger i veckan - en ambitiös och tränings/tävlingsintresserad ryttare hade inte fått det spelrum denne önskat och hade förmodligen tröttnat. Eventuellt hade det kunnat fungera med någon som ville hoppträna, det är dock vissa problem med tanke på att hästen knappt är hoppad, men det skulle ge mer variation och jag tror hästen skulle gillat det.
Nu har jag en noggrann lagom ambitiös medryttare som vill utvecklas lite lagom och gärna rider lektion då och då men helst vill ut i skogen.
Det upplägget blir jag lite nyfiken på - vill du själv aldrig rida ut? Det är ju ett hyfsat vanligt upplägg, ägaren rider enbart på bana och låter medryttaren stå för uteritterna, men jag har aldrig riktigt fattat varför man gör så. Blir det inte otroligt enformigt för dig som ägare att aldrig göra annat med din häst är träningspass på ridbanan?
När jag ridit lite mer, typ 4-5 dagar i veckan, så har jag tyckt det varit rätt skönt att ibland, när det är fint väder och man är lite trött, rida ut en sväng med hästen, och inte alltid träna på banan. Rida fem dagar i veckan på banan, och aldrig ut, låter för mig som enahanda?
Kanske, men det var så jag menade, satsar man en del själv finns det inte så mycket utrymme.
Instämmer. Både jag som medryttare och hästägaren växlar mellan ridning i paddock/ridhus och uteritter. Om man lyckas hitta en match där den ena bara vill rida på bana och vice versa fungerar det säkert, men det tror jag är sällsynt.