Sv: Varför är det så provocerande att inte vilja ha barn?
Haha. Sadar kanner jag ocksa! Och da har jag anda tre sjalv : S
Ne. Var glada ni aktivt barnfria. Sta pa er mot skvallerklaffarna som skall lagga sig i hela tiden.
Well, för att det alltid är fel att gå utanför normerna och att inte göra, tycka eller vara som alla andra.
Jag tror inte heller att jag kommer vilja ha barn, kan säkert ändra mig men jag är ärligt talat avskräckt. Jag tycker det ser jobbigt ut och jag är helt slut de få gångerna jag varit barnvakt och tänker bara "hur orkar folk?!" underhålla och sköta om någon annan hela tiden?
Hur mycket folk än ser ut att älska sina barn så blir jag rädd när jag ser hur föräldrar förvandlas till totala vrak..Från min synvinkel så ser dem inte ut att äga sitt eget liv längre och så skulle jag aldrig någonsin vilja ha det.
Jag kan också, tyvärr säga att jag blir lite äcklad av ffa småbarn ibland även om de annars är söta och roliga. Jag kan känna ett visst obehag kring dem för att vi inte är på samma nivå/kommunicerar lika. Jag gillar inte det där osjälvständiga, att ständigt behöva vård hur hemskt det än låter..men så känner jag. När folk jollrar och gullar med sina barn så tänker jag nästan bara "men snälla.." Känslan går nästan inte att beskriva, men jag är hittills totalt ointresserad.
Föräldrar lägger helt av med egna intressen, slutar umgås med personer som inte har barn, är alltid trötta, stressade och väljer alltid bort det som inte gagnar deras barn..barnen blir totalt hela deras värld och går alltid först.
I mina ögon blir folk som skaffar barn altså totalt personlighetsförändrande och det för mig är väldigt skrämmande. De blir även ofta totalt respektlösa mot omvärlden för att barnet ska prioriteras före alla andra jämt utan reson, vilket i mina ögon är oacceptabelt.
Men det är väl å andra sidan, oacceptabelt att inte vilja ha barn i mångas ögon..för det är ju hela världen/det livet går ut på..plus villa och volvo
Nej, jag tror på att alla är inte ämnade att skaffa barn..kanske har naturen även där gjort ett urval?
Haha. Sadar kanner jag ocksa! Och da har jag anda tre sjalv : S
Ne. Var glada ni aktivt barnfria. Sta pa er mot skvallerklaffarna som skall lagga sig i hela tiden.