Jag är en sådan som tycker att det som är viktigast är att det sociala samspelet fungerar. Att vara ärlig eller att inte ljuga kommer långt ned på min lista.... Jag ser ingen anledning till att en random person jag möter ska behöva höra att "nej det är inte bra med mig, allt är skit, faktisk". Jag ger glädje och leenden till de människor jag möter, och de flesta blir glada av det. Jag använder vänner och familj till att ösa ur mig mitt egentliga mående.
Eftersom jag själv anstränger mig så förbannat för att vara positiv mot andra, blir jag sur som sjutton om jag inte får det tillbaka. Sociala koder är viktigt.
För att återgå till ämnet:
Jag tycker att listan borde utökas med:
-- Inga problem!
Som svar på t ex: Förlåt att jag är så omständlig, Förlåt att du fick springa ned till förrådet när jag ändå inte ville köpa något, förlåt för att jag gjorde sönder xx, förlåt för att jag stannade kvar 20 minuter efter stängningstid, osv i all oändlighet.
Eftersom jag själv anstränger mig så förbannat för att vara positiv mot andra, blir jag sur som sjutton om jag inte får det tillbaka. Sociala koder är viktigt.
För att återgå till ämnet:
Jag tycker att listan borde utökas med:
-- Inga problem!
Som svar på t ex: Förlåt att jag är så omständlig, Förlåt att du fick springa ned till förrådet när jag ändå inte ville köpa något, förlåt för att jag gjorde sönder xx, förlåt för att jag stannade kvar 20 minuter efter stängningstid, osv i all oändlighet.