Först och främst var det två saker hon sa, som jag belv funderasam över.
1. Nej jag ser sällan historiska bilder gå på tygeln, då på tygeln i min värld är 'an die hilfen stellen' och komemr sig utav ett väl omvinklat bäcken.
2. Jo alla tävlingsryttare strävar efter den klassiska formen, få når dit. Just eftersom det är så svårt att få till alla ingerdienser samtidigt och behålla hästen losgelassen.
Det är ju också det som den stora diskussionen handlar om i Tyskland.
Nu missförstår vi varandra
det här är Klassisk Dressyr
Kolla sittbenen
Hennes bild var faktiskt ännu bättre än min.
För mig sitter allt i bäckenet. I reglerna står ju också att traven och galoppen skall vara _ren_ i takten. Det är den om hästen är losgelassen, och har en axial rotation samt swing i rygen
Det minsta hästen blir spänd så - Pannkaka
Nu är ju jag som jag är och har en del tid över eftersom jag inte är frisk, och är därmed helt nördig med att kolla rörelser i slowmotion.
Men studera ekipage i trav. Om de är i balans så har den exakt samma takt i det diagonala benparet som militärer, eller balettflickor
( deta gälelr givetvis galoppen också)
På min bild kommer bakbenet att landa före frambenet för den har en liten spänning, men hennes bild var bättre ändå
Allt oftare hindras bakbenen, både av spänning i ryggen, men också av spänning i de sidliga magmukslerna.
Många Många Dressyrhsästar har ont/infallamtion i sina sidlliga magmuskler för att en aktiv underskänkel hindrar den axiala rotationen.
Vi kan nog läderelda ihop angående mycket