Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:jag muttrar om det hela tiden. Iall andra sporter delar man in en rörelse i dess beståndsdelar och tränar in ett moment i taget.
Susan skrev:Bakbenen kanske måhända trampar långt in under hästkroppen, men de landar med raka bakknän- och kan därmed inte överta någon vikt ifrån framdelen
För att bakdelen skall kunna bära en del av framdelens vikt så måste den vara lägre och till viss del under kroppsmassan.
Fördelar - nackdelar
mer pest eller kolera?
Lickety skrev:Du har alltså huvudsakligen två invändningar mot henne?
1) Huruvida historiska bilder går på tygeln på rätt sätt.
2) Att inga tävlingryttare strävar efter, alternativt lyckas nå, en klassisk form.
Lickety skrev:Jag måste ju säga på påstående ett att jag inte tycker att klassiska bilder är särskillt pålitliga över huvud taget. De är alldeles för stiliserade. Titta på proportionerna, det finns inga hästar i världen som har lika stor rumpa som de under barocken. Fast det kan ju vara en utdöd ras. Och Jesus hade säkert en jättesmal och lång näsa i verkligheten. Det enda man kan säga är att hästarna krökte på nacken. Sedan kan man tolka det hur man vill.
Lickety skrev:Ursprungligen postat av Lickety
Jag måste ju säga på påstående ett att jag inte tycker att klassiska bilder är särskillt pålitliga över huvud taget. De är alldeles för stiliserade. Titta på proportionerna, det finns inga hästar i världen som har lika stor rumpa som de under barocken. Fast det kan ju vara en utdöd ras. Och Jesus hade säkert en jättesmal och lång näsa i verkligheten. Det enda man kan säga är att hästarna krökte på nacken. Sedan kan man tolka det hur man vill.
Susan skrev:Nu missförstår vi varandra
det här är Klassisk Dressyr
Susan skrev:Hur ser du att hasen är sträkt?
Så länge tån pekar i marken och inte 'tar emot sig' så ser jag inga sträckta leder :comfused:
Vars e vi nån stans....
Susan skrev:Fred Weber och wertherson ( kan man ana Weltmeyer )
Och som svar på din fråga. en hsät skall alltid svikta i knäna