stjarnhimmel
Trådstartare
Ja läkaren tipsade om den. Jag tänkte kolla upp den.Så bra att det var ett bra samtal, även om det landade i att du får söka dig vidare. Hur kändes det att få höra att läkaren tyckte att dina problem var "tillräckliga" för att du borde få hjälp?
Jag vet ju inte hur du är, eller vad som passar dig just nu, men om du känner för att läsa något vet jag vänner med hetsätningproblem som haft väldigt god hjälp av Cristopher Fairburns "Att övervinna hetsätning". Själv har jag haft nytta av Gisela van der Sters "Mattillåtet", men mina besvär var av lite annan karaktär än dina. Dock tror jag om jag minns rätt att den fungerar att läsa oavsett hur ens ätandeproblem tar sig uttryck.
Båda böckerna är till viss del självhjälpsböcker och det är inte så att jag menar att du ska dra igång ett självhjälpsprojekt, utan jag tänker nog mer att det kan vara skönt att läsa om de fenomen man upplever i sig själv och upptäcka att det kan se likadant ut för andra.
Men, som sagt, det kanske inte alls passar dig eller inte alls är rätt tid nu, att läsa den här typen av böcker.