Sv: Var får hunden vara?
Om det är på annans jaktmark och den skulle anmäla dig så ja.
Kanske t.o.m. på egen mark om några omgivande jägare fick för sig att det störde viltets reproduktion.
Hunden som jag anmälde jagade mig, så det var ju litet mera solklart att jag blev störd.
Jag fick en stor leonberger efter mig på min egen mark under hundförbudstiden och ingen ägare syntes till på ett bra tag.
Så då reagerade de då ordentligt.
Det skulle nog både bli jaktbrott och brott mot tillsynslagen.
Mest troligt dagsböter som straff.
Att man skall strunta i att följa vissa lagar bara för att det finns värre brott att ta tag i.
Rättssystemet resonerar i alla fall inte så.
Det beror ju på var du har den okopplad.Men skulle polisen bry sig?
Om jag har okopplad hund som inte ställer till något?
Om det är på annans jaktmark och den skulle anmäla dig så ja.
Kanske t.o.m. på egen mark om några omgivande jägare fick för sig att det störde viltets reproduktion.
Hunden som jag anmälde jagade mig, så det var ju litet mera solklart att jag blev störd.
Jag fick en stor leonberger efter mig på min egen mark under hundförbudstiden och ingen ägare syntes till på ett bra tag.
Så då reagerade de då ordentligt.
Ja det skulle det nog om där fanns bevis, typ en film eller så.OM hunden jagar en hare, vad skulle straffet för mej som ägare bli? Skulle det ens komma till domstol?
Det skulle nog både bli jaktbrott och brott mot tillsynslagen.
Mest troligt dagsböter som straff.
Sådana jämförelser är så fåniga.Har vi i Sverige inte värre brottslingar att jaga än hundägare som inte går fot med sin hund typ halva året?
Att man skall strunta i att följa vissa lagar bara för att det finns värre brott att ta tag i.
Rättssystemet resonerar i alla fall inte så.