Rymling?!Uppvuxen i Hedemora. Numera ”skåning”.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rymling?!Uppvuxen i Hedemora. Numera ”skåning”.![]()
jag fortsätter ställa frågor för att kunna ringa in var du skulle kunna boBil har jag så jag kan bo lite utanför tätorten. Eftersom min hälsa är dålig så vill jag ha ett sjukhus i närheten. Senaste året behövde jag besöka sjukhus flera gånger för vård. Helst en 3:a lägenhet i markplan. Kan knappt gå i trappor. Med hiss blir det ju annat. Gärna en liten uteplats så att jag kan lukta på blommona. Men ingen gräsmatta.
Jag får helt enkelt resa runt lite och titta på olika orter. Tack för erbjudandet!Som sagt, det ordnar jag i Gränges.![]()
Ute på Västgötaslätten hittar du hus kring det priset. Det blir ju inte jättestort med massor av mark, men du kommer att hitta fristående hus med tomt.Storstäderna går ju bort men var är det billigt att bo och ändå ha tillgång till samhällsservice? Utanför en mellanstor stad? Om budgeten är ca 500.000?
Nu har dom väll gått upp lite i hela landet (köpte för 3 år sen) men det går nog att få tag på nått omkring det. Nu hade jag turen att säljaren hade blivit lämnad och ville sälja snabbt, och det hade varit svårsålt då det legat ute för 995 i över ett år, nu hade han sänkt till 750. Var inte några större renoveringsbehov mer än att det var omodernt och "fult". Det jag har fått lov göra är att byta pelletsbrännaren, och laga skorsten. Sen har jag valt själv att byta kök och tapetsera om och grejat. Har väll lagt ca 50' allt som allt. Omvärdering på tisdag, ska bli väldigt spännande!Jag hoppas ju såklart att det ökat en del! Har kök, vardagsrum, pannrum, toalett och dusch/tvätt nere, sen tre sovrum och en toalett på övervåningen, så är inte så jättelitet iaf. Jag snittar ungefär på 5500 i månaden/år i ränta/amortering, uppvärmning, el, försäkring. Hade inte fått en fyra för dom pengarna om jag hade hyrt, mamma ligger väll ungefär där för sin tvåa. Och nu betalar jag ju dessutom till mig själv!
I samma veva jag köpte mitt så låg det ett till ute för 350, och för två år sen ett för 500. Så det kommer ut några guldkorn här och var!
Kollar man inne i Leksand ökar det betydligt direkt, fast det bara är 10 min bort med bil och 40 min på cykel. Där har huspriserna varit helt sjuka ett tag.