Bukefalos 28 år!

Klara sig på 10 000 i månaden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast du vet ju inte. Om du vill få plats i frysen och få in lite pengar så lägg ut. Köper folk så köper dom. Köper dom inte så får du göra sylt eller använda upp bären på annat sätt.

Okej jag vet inte om jag någonsin haft blodsockerfall (googlade lite snabbt men kände inte igen mig i det) så om du har stora problem med det så måste du verkligen ta kontakt med vården.
Jag har inte stora problem med det men riskerar att få det om det går för lång tid mellan måltiderna.

Jag har också blivit rådd av dietist att inte äta för sällan utan hellre äta mindre per måltid och oftare.
Ursäkta om det drar iväg men om det är det enda du har i frysen, plusminus något du inte minns och det klarar sig fint i en kylbox någon timme, vad är det som hindrar dig att frosta av då? Jag slänger antingen in fryssakerna i kylen under tiden jag frostar av (drar gärna ner gradantalet precis under tiden också) alt gör det en dag på vintern när det är minus ute och lägger allt ute. Kylbox med isklampar så håller det ännu längre.
Om du vill frosta av vill säga. Upplever du det inte som ett problem så låt det vara.
Jag tror frysvarorna hinner tina medan frysen avfrostas. Jag kan inte frosta av den frysen på vintern eftersom frysen står i ouppvärmt och därmed fryskallt utrymme.
 
Det har jag svårt för att tro. När vi frostade av frysen lade vi alla frysvaror i en klump tillsammans inlindade i filter och handdukar. I rumstemperatur. Det var inget som tinade. Inte ens glassen.
Min sambo åker och fiskar 1-2 gånger per år och har med fryst fisk hem. Den är inte ens tinad och det tar ett dygn att åka hem. Dom packar det väl in så det håller.
Och ska man frosta av hemma så tar det inte så lång tid så man behöver inte packa in lika noga
 
Hur lång tid skulle det ta? Bara nyfiken då min kanske tar 30-60 min om jag jobbar på det med tillförd värme.
Jag har ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Jag har aldrig frostat av den. Frysen står i min verkstad och där är det alltid ganska kallt.
@Wille smoothie med få ingredienser varav ett är aroniabär. Jag vet ju inte hur mycket bär du har men om du har mycket bär kanske de kan ersätta modifast under en period och så kan du spara de pengarna alt köpa sylt

Jag tror den här smoothien blir väldigt mättande med 😀

https://www.godare.se/recept/a/XqmlVW/nyttig-smoothie-med-aroniabar
Kan prova.

Men finns det inget svenskt ord för smoothie? Tycker ordet är hopplöst att uttala och gillar inte att blanda språk.

Undrar också om jag kan använda min matberedare med knivar för att göra detta?
 
Tråden har rensats men jag låter den vara låst då det känns som att den är ganska färdig och har varit ganska spretig ganska länge nu. Det är självklart fritt fram att starta nya trådar ifall det är någon som känner att de vill fortsätta diskutera ett visst ämne.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
10
· Visningar
2 140
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp