Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

kl

Hej!! Hoppar in i tråden nu igen :laugh: Har två ston som ska föla kvar. Den ena förstföderska på dygn 326 har den senaste dagen fyllt juvren något, har genomskinnlig vätska i juvret, inga andra tecken. Det andra stoet har tidigare haft tre föl och ur hennes juver kommer det gulaktig mycket klibbig vätska, juvret ser inte klart ut än men bäckenbanden är slappa. Hon är på dygn 323.

Har bara en kamera så det är svårt att veta vem man ska kika på :angel:

Nej, än dröjer det så jag sover lugnt på nätterna. :D

Ditt sto gick INTE på fribetäckning ,utan handbetäcktes (skillnad)
Mitt sto räknar jag från sista betäckningsdag.
och inte för att märka "ord" men idag är det 9 JuLi,så vad sjutton mitt sto ovulerade väl sent då :idea: Idag har vi dag 380 :devil:

Lider med dig :crazy: hoppas ditt sto klämmer ur sig ungen snart.

Hade själv ett sto en gång som gick 42 dygn över tiden, vet trodde inte att betäckningsdatumen stämde men jag vet att de var rätt antal dygn. Iaf så kom det en välskapt liten bebis tillslut dock något klenare än normalt.

Ditt sto gick INTE på fribetäckning ,utan handbetäcktes (skillnad)
Mitt sto räknar jag från sista betäckningsdag.
och inte för att märka "ord" men idag är det 9 JuLi,så vad sjutton mitt sto ovulerade väl sent då :idea: Idag har vi dag 380 :devil:

men hur vet du när sista betäckningsdag inföll :confused:
det och sedan det andra vi redan diskuterat :confused:

idag är den den 9 JULI :D:o

**KL**
Jag följer er lite diskret i bakgrunden och är djupt förundrad över att Dobbis sto inte klämt ut den envetne fölingen än. Jag trodde jag skulle vara sist på Buke i och med den sena akutbetäckningen, men det visade sig att mitt sto var punktlig och jag räknat fel.

Föling växer så det knakar, hon är monsterstor och har redan imponerat med sin trav och galopp i flera dagar (mina tidigare föl har mest galopperat så här tidigt vad jag minns (född 29 juni)). Kan det bero på att det var hopphästar? (Letar anledning).. Fast detta borde ju stå i en annan tråd.

Hur som helst, jag håller koll och tummar!!
U

Inte bara du som följer denna tråd i tysthet även jag gör det =)

Jag lämnar inte denna, det är för spännande. Men tycker otroligt synd om dobbis, nu får väl stoet ta och klämma ut bebben...
Hur mår stoet annars?

Kan tala om att ni inte är ensamma o vänta på Dibbis lillhäst, sätter mig här flera gånger varje dag för o se om det hänt nått.

Jag väntar oxå ;) och vill med gärna veta när hon kommer ut,förstår inte vad tusan hon väntar på :devil: ,fint väder,bra bete,sur o grinig ägare :o vad mer kan man begära??

Jag väntar oxå ;) ,sur o grinig ägare :o vad mer kan man begära??

Det är där problemet ligger, du har nog hotat för mkt den vågar helt enkelt inte komma ut ;) Nej skärpning nu får du allt tala lite vänligt med den, har du provat att locka med en morot :cool:

Jag tittar också här flera gånger varje dag utan att logga in eller skriva. Håller tummarna så jag inte kan jobba så att du får ut din fölis Dobbis...
Försök att stoppa in ett rep som fölis kan dra sig ut med :eek:

Fölet kommer nog när HON känner sig redo, vad vi än gör är jag rädd för. Jag är också kvar och väntar på min sista. Hörde av förra ägaren att hon gick över en månad sist, hoppas att hon inte gör det denna gång:o. Men, först ska Dobbisfölet ut!

Ja, just nu är din fölis en stående kontrollpunkt :rofl: till frukost, lunch, eftermiddag och natt. Helt ofattbart att det inte kommer ut något.

Å andra sidan känner jag en människa som gick drygt 3 v över tiden och även den ungen var helt frisk och normal men STOR. Själv ansåg hon att eftersom båda föräldrarna var stora så behövde väl ungen mer tid på sig att bli färdigbakad :D

Ja, Dobbis sto är det många som följer :banana: med spänd förväntan. Tant arab, har nu gått 345 dgn, hade förverkar tisdag natt, i morse var det första ggn som jag såg "mjölkproppar", tidigare har de varit genomskinliga. Stampar med bakbenen och tittar sig mot magen, står ibland lite bredbent. Kanske inom ett dygn :bump:

Jag bara väntar på att zeppelinare ska klämma ut ungen så jag kan åka upp och titta på den samt koppla in Dobbis dvd eftersom Dobbis själv inte är så teknisk :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka