Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

Testa att ta in henne betydligt tidigare än normalt idag... en del ston behöver lååång tid för att komma till ro för fölning...

Det kostar ju ingenting att prova

Det där var tidigt :o normalt har hon gått in vid 00.30-01.30 beroende på när jag är trött,har ju fegat o inte vågat lämna henne ute på natten,men facit i hand hade jag ju sluppit mocka flera morgnar.
Hon går normalt på lösdrift,så under 2 nätter prövade jag med att lämna henne ute,men nu kom busvädret o jag vill inte riskera att lite bääääääs födds ut i kyla o blöta (ja jag vet! hönsmamma)

Håller tummarna att ditt föl kommer snart! Är inne och kollar här varje dag nu faktiskt.

Jaha nu är man inne på buke igen, läser om alla ston som datumena bara ökar på.
Mitt är 365 i dag ungefär och inte ser hon högdräktig ut heller och juver är i russin storlek.
Nu kommer äntligen min veternär tillbaks från semestern i morgon och då kastar man sig på telefonen så märrn får börjas ridas i stället för att vakas.
I går när jag skulle ta in henne låg alla mina tre ston och bara cobstoet rörde på huvudet och kollade latmaskarna.
Tredje stoet jag har betäckt och inget har resulterat i föl ,
Hur svårt är det att få dräktigt nu för tiden?
Mina tre första betäckningar resulterade i föl eller dräktigt på 90 dygn stoet dog.
-88 Marino, -93 HappyDay -99 Mirocco. Nu -04 Ponny naturligt
-05 Semin -07 Semin (troligen utan föl 365dygn konstaterad dräktig)
Det kostar ju mycket och inte får man någonting för det.
Skönt att få skriva av sig lite hoppas ingen misstycker

jadu, tyvär är du inte ensam, jag har försökt i 3 år utan resultat, dock ger vi upp nu.. har fått förnuft och kommit fram till att stoet vi förskt avla på inte kuna få fram något,dock ahr hon varit dräktig på 90 dygn och sedan ahr det inget kommit.

Då har vi toppat det också,i några timmar till är det 6veckor o 2 dagar. Tack för det Acet :bow: eller för att vara sanningsenlig HÄST:devil:

Nu får hon ha bakat klart den där ungen! Vad förvånad jag skulle vara om det inte var en hingst!

Heja heja!!!

Okok! *hukar mig* :p
Får hoppas att det är ett ovanligt välbakt stoföl därinne då! ;)

Det är INTE en hingst :devil: jag har beställt ett sto :angel:

Det är en trög hingst fattar du väl, den håller fortfarande på och försöker läsa bruksanvisningen för hur man skall komma ut, men den förstår inte riktigt:confused:......... Stona fattar direkt och hoppar glatt ut när de är färdigbakade runt 330dygn :angel: :D

eller som min duktiga bebis som hoppade ut 2 veckor innan utsatt tid, men så är hon ovanligt klok oxå ;):love: hingstar brukar väl ta längre tid på sej verkar det som, men vill dobbis ha ett sto så håller vi tummarna för det:)

Tack alla Bukar :bow::bow:,utan er hade jag nog blivit tokig för länge sedan.
Ikaros släpp efter lite så blodet får strömma till,det är så många underbara människor som håller nu så jag tror dina kan få vila lite,men inte för mycket ;)

Det är en trög hingst fattar du väl, den håller fortfarande på och försöker läsa bruksanvisningen för hur man skall komma ut, men den förstår inte riktigt:confused:......... Stona fattar direkt och hoppar glatt ut när de är färdigbakade runt 330dygn :angel: :D

Jag fick då ett stoföl efter dryga 6 v. över tiden

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka