Väntans Tider - del 3

Sv: Väntans Tider - del 3

KL

nää vänner nu ger jag upp tanken om att det finns något föl i magen på mitt sto händer ju fasen ingenting varken med magen eller med juvren en liten förändring framför juvren men inget annat högdräktig är hon då verkligen INTE

ska se i fall det finns någon vet som inte är på semester eller befinner sig i något annat land eller för den delen är hästrädd så hon blir kollad

// vickis som är sur :devil:

hur går det för dobbisen då och alla andra som väntar :confused:

Det går inte alls :devil: Men vi jobbar på att ta årets vak/övertids rekord ;) Det var väl 378 dagar och om en knapp timme är vi inne på 376 dagar.
Idag är hon motionerad! Och där satte några i halsen :angel:. Vi har varit ute på en liten tur med nya hästen som ju måste ridas så Acet fick följa med på en gåtur ,hoppas det hjälper.

Nu ska du inte ge upp Vickis,du får göra som jag kämpa lite.Kram!!

Fortfarande inget som hänt? Det är ju helt makalöst! Tycker verkligen att du förtjänar ett välskap litet föl nu så du kan få sova ut ordentligt...
Nu har jag börjat vaka på allvar igen, för andra gången. Vill ha ut fölis fort så att det hinner bli starkt till hösten.
Hur var motionsrundan? Släpade hon benen efter sig, eller var hon pigg och ville gå?

Kram//Sussi

*knapp*

Men dobbis da!
Envis marr du har!!

Min marr folar inte heller. Jag ar i Italien nu och har varldens basta hastvakt som mailat mig bilder pa tant tut.

Inget mer juver sa formodligen inget fol narmaste tiden.. Slapp ar hon dar bak, det var hon redan nar jag akte, men det ar tydligen mer nu.

Om jag minns ratt fyllde tant pa juvret bara ett par dagar fore forsta avkomman kom. Vi far val hoppas att det ar sa nu med!

Och inte hjälpte det att motionera.Trots promenad i raskt takt och hon var jätte glad över att få gå från gården,dumma häst :mad:
Och nu ska det ju bli regn o rusk i några dagar så då ska hon väl hålla på sig för det...........

Vem vet, hon kanske gillar regn och rusk och klämmer ut ungen när det blir dåligt väder...:angel:
Hoppas i alla fall att det är du som får nästa föl här på Buke!

Det går inte alls :devil: Men vi jobbar på att ta årets vak/övertids rekord ;) Det var väl 378 dagar och om en knapp timme är vi inne på 376 dagar.
Idag är hon motionerad! Och där satte några i halsen :angel:. Vi har varit ute på en liten tur med nya hästen som ju måste ridas så Acet fick följa med på en gåtur ,hoppas det hjälper.

Nu ska du inte ge upp Vickis,du får göra som jag kämpa lite.Kram!!

kämpa lite :mad::mad::mad: har ju kämpat nu i snart 12 månader eller kämpat mest varit orolig

skulle ju vara jätte roligt att få visa upp stoet på en träning om två veckor när jag får semester mm

// vickis som ska fortsätta att sura

Hallå!!
Hur går det Dobbis!!
Detta är första tråden jag tittar in på varje gång jag kommer "hit".
Bara för att jag vill veta om du fått något föl...

Det är nästan så jag också gör det :idea:
Snacka om envis märr o bebis :devil: Vi har en liknande tråd på ett forum i DK och nu leder jag vänta längst ligan där och snart här också,det var ju inte den titeln jag tänkt mig att få ;)

Hallå!!
Hur går det Dobbis!!
Detta är första tråden jag tittar in på varje gång jag kommer "hit".
Bara för att jag vill veta om du fått något föl...

Samma här, jag har varit borta några dagar och kastade mig in i tråden för att kolla om dobbis "kläckt" än.

Detta är tråden jag först öppnar varje morgon.

Håller tummarna för dig dobbis.:)

Nej...kanske inte direkt den ligfan man vill leda;).
Tyckte det var drygt när Chami gick 363dygn i år...
Men väntan var värd det. Är skitnöjd!!!

Det jag däremot inte kommer ihåg är vad det är du väntar på? Ja ett föl vet jag men vad var det för ras o stam?

Damen är ett 17år ungt DV reg sto E:Oglio xx UE:Arsenal (trakhener) så det blir ett HBL .
Och att det är ett föl börjar väl vara tveksamt nu,tror mer på häst-elefant korsning med tanke på övertiden ;)

Ja du dobbis man börjar ju faktiskt undra om det är en elefantkorsning, har hon varit i närheten av en elefant :rofl:.

Här är det lungt än så länge, juvren far upp och ner större på morron mindre på kvällen. I lör kväll var det vitt på spenorna. Natten mot lör fick jag andninsstillestånd när jag tittade på tv skärmen och hon låg ner vilket hon inte gjort på länge tänckte just gå ner till stallet då klev hon upp.

Men beräknad fölning är ju i mitten på juli så jag får nog vänta ett tag till föhoppningsvis inte lika länge som dobbis.

Vi håller tummarna för det. Annars lär du få vänta till början av sep om din vill vänta så länge som Dobbis märr.

Dobbis , vem är hon betäckt med? Förutom en misstänkt elefant;)

Får jag vänta med att svara på den frågan :angel: tills fölet är ute,men jag kan avslöja att fölet blir inte svenskreggat ;)

ok ok...hmmm var det du som betäckte med 2 olika hingstar o inte vet vilken som tagit? Vet iaf att det var någon som gjorde det o måste avvakta DNA provet...

Nu när jag såg att det var du som skrivit sist i tråden så snabbade jag mig in för att se om det kommit något föl...men icke...

Nej då,här finns bara en skyldig :d

Idag har jag dealat med mitt sto,så vi har diskuterat ge o ta ;)
Hon får tillbaka sina framskor (är lite ömfotad) som åkte av en vecka innan beräknad nedkomst och jag får ett föl som gentjänst :idea:
Det tyckte jag var en fair deal.
Men något är nog på G,hon blev intagen kl 23 i gårkväll,åt inte varken kraftfoder eller hö fram till kl.02.35 då åt hon ca halva kraftfodergivan,imorse hade hon ätit ca 2kg av höet.Under dagen idag har hon sett lite east-west ut på öronen och inte så alert,stökade runt en stund när hovis var här o låg bla ner en mkt kort stund,blev utsläppt igen för en stund sen,äter fortfarande inte mer än något strå här o där,istället för att som vanligt beta,så måhända tänker hon inte ta årets vänterekord på 378 dagar,hon har ju ff knappt 6 timmar på sig :bump::banana::bump:

:bump::banana::bow::bump::banana::bow:
Håller tummarna sten hårt. Har gjort det ett tag så dom är ganska blåa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 986
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 450
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 893
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka